ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا معتبرترین مرجع اطلاع رسانی اداره مهاجرت ایتالیا درمورد چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا و شرایط تحصیل در ایتالیا مطابق آپدیت2021

ویزای دانشجویی ایتالیا یکی از محبوب ترین ویزاهای تحصیلی برای دانشجویان خارجی می باشد که به تحصیل در ایتالیا علاقه دارند. در این مطلب در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و دانشگاه های ایتالیا صحبت خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای دانشجویی ایتالیا یکی از محبوب ترین ویزاهای تحصیلی برای دانشجویان خارجی می باشد که به تحصیل در ایتالیا علاقه دارند. دانشگاه های ایتالیا از قدیمی ترین، مشهورترین و بهترین دانشگاه های جهان  بوده و همواره بدلیل هزینه های مناسب تحصیل و بورسیه های معتبر مورد توجه بسیاری از دانشجویان بوده است. در این مطلب شما را با شرایط تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا آشنا خواهیم کرد.

اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تحصیل در ایتالیا

مقدمه

قوانین صدور ویزای شنگن در محدوده اتحادیه اروپا تقریبا یکسان بوده و تحت عنوان ویزای شنگن اتحادیه اروپا شناخته می شود. دانشگاه‌های ایتالیا دارای سطح علمی عالی در اروپا و جهان هستند و به همین دلیل اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا برای کسانی که به دنبال تحصیل با کیفیت بالا و هزینه شهریه کمتر می باشند می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای ادامه تحصیل در ایتالیا باشد. در صورت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، دانشجویان در طول دوران تحصیل خود اجازه‌ی کار به میزان معین را دارند و از این طریق می‌توانند بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در کشور ایتالیا را تأمین کنند.

غیر از دانشجویان شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا، شهروندان بقیه کشورها باید ویزای دانشجویی ایتالیا بگیرند تا بتوانند به تحصیل در ایتالیا بپردازند. دانشجویانی که از اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا معاف هستند تنها با ارائه پاسپورت خود می توانند در دانشگاهی که به آن ها پذیرش داده، تحصیل نمایند. همچنین شهروندان برخی از کشورها در صورتیکه تحصیلات آن ها کمتر از 3 ماه به طول بینجامد نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نخواهند داشت. این کشورها عبارتند از:

آلبانی، آندورا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، استرالیا، باهاماس، باربادوس، بوسنی و هرزگوین، برزیل، برونئی، کانادا، شیلی، کاستاریکا، کرواسی، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، هنگ کنگ، ژاپن، مالزی، ماکائو، موریس، مکزیک، موناکو، مونته نگرو، نیوزیلند، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، سنت کیتس و نویس، سن مارینو، صربستان، سیشل، سنگاپور، کره جنوبی، سوئیس، تایوان، ایالات متحده، اروگوئه و ونزوئلا

در کل دو نوع ویزای دانشجویی ایتالیا وجود دارد: ویزای نوع C و ویزای نوع D. ویزای نوع C که در واقع همان ویزای کوتاه مدت بوده و برای تحصیلات کمتر از 3 ماه مانند دوره های زبان مناسب است. ویزای نوع D ویزای دانشجویی دراز مدت بوده و برای دوره های تحصیلی بیش از 3 ماه داده می شود. برای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا باید از قبل پذیرش یک دانشگاه در ایتالیا را گرفته باشید و برای این کار باید در وبسایت universitaly ثبت نام کنید. این نحوه ثبت نام شامل موسسات آموزسی زیر نمی باشد:

  • موسسات خدماتی روان درمانی
  • دوره های تخصصی که در مقطع فوق دیپلم و توسط موسسات عالی برگزار می شود(ITS)

افرادی که قصد تحصیل در این دوره ها را دارند می توانند اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه ثبت نام و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را در این لینک مطالعه نمایند.

بعد از گرفتن پذیرش می توانید از طریق کارگزاری  CKGSبرای درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا اقدام کنید. بعد از تحویل مدارک در کارگزاری و ثبت اطلاعات بیومتریک، وقتی برای مصاحبه حضوری یا اسکایپی (عموماً اسکایپی) با افسر سفارت تعیین می شود که به زبان انگلیسی یا ایتالیایی انجام می گیرد. برای دریافت وقت مصاحبه می توانید از طریق این لینک اقدام نمائید. هزینه درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا نیز 50 یورو است و تعرفه شرکت CKGS نیز 27 یورو می باشد.

اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تحصیل در ایتالیا

استفاده از سرویس Premium Lounge Service در ویزای تحصیلی ایتالیا

شرکت کاکس، ارائه دهنده خدمات ویزای ایتالیا به شما این امکان را می دهد که در روز مراجعه جهت ارائه درخواست ویزا به دو صورت مصاحبه شوید، اولین روش مصاحبه عادی (وقت عادی) و روش دوم وقت ویژه و استفاده از سرویس Premium Lounge Service  می باشد. در ابتدای مسیر تکمیل فرم های ویزای تحصیلی ایتالیا که در بخش قبل توضیح داده شد، می توانید این سرویس را انتخاب نمائید. در این حالت، مصاحبه و تحویل مدارک شما در یک اتاق خصوصی انجام شده و افسر مهاجرت مستقیماً مدارک شما را تحویل گرفته، مستقیماً عملیات بیومتریک برای شما انجام می شود، از شما پذیرایی بعمل می آید و نیازی نیست در صف انتظار تحویل مدارک بمانید، همچنین می توانید از خدمات ارسال رایگان پاسپورت به درب منزل در شهر تهران نیز بهره مند شوید. در این سرویس بابت خدمات فوق هزینه اضافه ای از شما اخذ خواهد شد.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

این نوع از ویزای تحصیلی ایتالیا برای گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت با حداکثر اقامت 90 روزه مناسب بوده و دانشجویان یا دانش آموزانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا برای گذراندن دوره های آموزشی زبان یا دوره های تخصصی کوتاه مدت را دارند می توانند از این ویزا استفاده کنند.

دریافت این ویزا در مقایسه با ویزای دانشجویی ایتالیا بسیار ساده تر بوده و نیاز به ثبت دوره در سایت رسمی دانشگاه های ایتالیا را نداشته و صرفاً ارائه یک گواهی از دانشگاه یا مرکز آموزشی روی سربرگ رسمی که حاوی اطلاعات کاملی از  هدف از سفر به ایتالیا، مشخصات دوره و مشخصات کامل متقاضی باشد کفایت می کند. سایر مدارک مورد نیاز نیز همانند مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا می باشد.

توجه: افراد زیر سن قانونی(کتر از 18 سال) می بایست رضایت نامه محضری خروج از کشور با مهر و امضای وزارت خارجه و تائیدیه دادگستری را ارائه نمایند. 

ویزای تحصیلی ایتالیا-مقطع کارشناسی(لیسانس)

تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس معمولاً 4 ساله بوده و تحصیل به زبان انگلیسی (علاوه بر ایتالیایی) نیز در اکثر دانشگاه های این کشور وجود دارد. برای اینکه بتوانید به تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس بپردازید بایستی حداکثر 22 سال سن داشته باشید. در صورتیکه بخواهید به زبان ایتالیایی تحصیل کنید باید مدرک زبان سطح  B1 ایتالیا و اگر بخواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید باید آیلتس 6 یا معادل های آن (تافل 78، تولیمو 600) را داشته باشید. لازم به ذکر است که دانشجویان دوره لیسانس در ایتالیا، هفته ای 10 ساعت اجازه کار دارند و تحصیل در این مقطع برای دانشجویان خارجی با پرداخت شهریه همراه است که از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت خواهد بود.

ویزای تحصیلی ایتالیا-مقطع کارشناسی ارشد(فوق لیسانس)

برای تحصیل در ایتالیا در دوره فوق لیسانس نیز که معمولاً 2 سال طول می کشد باید حداکثر 30 سال داشته باشید و امکان تحصیل هم به زبان ایتالیایی و هم انگلیسی وجود دارد. مدرک زبان مورد نیاز برای ادامه تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس ، سطح B2 برای زبان ایتالیایی یا آیلتس 6/5 یا معادل آن خواهد بود. برخی دانشگاه های ایتالیا در این مقطع نیز از دانشجویان خارجی شهریه می گیرند اما برخی دیگر نیازی به پرداخت شهریه ندارند که نمره زبان و رزومه قوی تحصیلی نقش مهمی در این موضوع خواهند داشت. داشتن نمره زبان بالا و رزومه قوی تحصیلی می تواند شرایط را برای دریافت بورس یا کمک هزینه تحصیلی (گرنت-در صورتیکه ثابت کنید خانواده شما کمتر از 10000 یورو در سال درآمد دارد و برای دریافت آن باید پس از ورود به ایتالیا و شروع دوره تحصیلی اقدام کنید) نیز فراهم کند. دانشجویان خارجی در مقطع فوق لیسانس امکان هفته ای 20 ساعت کار را دارا هستند.

ویزای تحصیلی ایتالیا-مقطع دکتری

برای تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری که بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد نیز به اخذ پذیرش نیاز خواهید داشت. تحصیل در این دوره نیز هم به زبان ایتالیایی و هم انگلیسی ممکن بوده و حداقل باید نمره آیلتس 7 را داشته باشید. بطورکلی رزومه تحصیلی مناسب، داشتن مقالاتی که در مجلات معتبر بین المللی منتشر شده باشند و گرفتن تائیدیه استاد راهنما یا همان سوپروایزر نقش مهمی در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکتری را دارد و بیش از هر چیز به تائید شدن توسط استاد راهنما نیاز خواهید داشت. دانشجویان دوره دکتری در ایتالیا تا 30 ساعت در هفته اجازه کار دارند. تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری معمولاً بدون شهریه و با پرداخت کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه کامل همراه است.

بطورکلی، دارندگان ویزای تحصیلی ایتالیا تا 6 ماه پس از پایان تحصیل نیز می توانند در این کشور مانده و برای جستجوی کار یا ادامه تحصیل تلاش کنند. در صورتیکه 5 سال در ایتالیا اقامت داشته و مالیات بپردازید، امکان درخواست اقامت دائم این کشور وجود دارد.

اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تحصیل در ایتالیا

دانشجویانی که برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیاز به مصاحبه ندارند

برخی دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیاز به انجام مصاحبه ندارند. این افراد عبارتند از:

  • افرادی که دیپلم آموزشی درجه دوم، پنج یا چهار ساله از مدارس ایتالیایی ( دولتی یا خصوصی) خارج از کشور دارند.
  • دانشجویانی که دیپلم زبان و فرهنگ ایتالیایی را از یکی از دانشگاه های مخصوص اتباع خارجی پروجا و سیه نا کسب نموده اند.
  • دانشجویانی که یکی از گواهینامه های مهارت زبان ایتالیایی سطح C1 وC2 ی شورای اروپا مطابق با سیستم کیفیت CLIQ (دانشگاه مخصوص اتباع خارجی پروجا، دانشگاه مخصوص اتباع خارجی سیه نا، دانشگاه روما تره، موسسه دانته آلیگیری) را کسب کرده اند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا (ویزای D)
  • نامه پذیرش از دانشگاهی در ایتالیا
  • فرم پیش ثبت نام از سایت universitaly.it
  • پاسپورت معتبر به همراه کپی صفخه اول
  • سه قطعه عکس رنگی
  • کپی مدارک شناسایی همراه با ترجمه
  • داشتن تمکن مالی (دستکم 460 یورو برای هر ماه و حدود 6000 یورو در سال)
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما بنام متقاضی
  • رزرو هتل در ایتالیا دستکم برای 10 روز اول سفر
  • صورتحساب بانکی 6 ماهه
  • مدرک زبان
  • بیمه درمانی برای هفته های اول تحصیل در ایتالیا
  • رزومه تحصیلی
  • کپی مدارک و ریز نمرات مقاطع تحصیلی قبلی همراه با ترجمه (تائیدیه تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی متوسطه، مدرک دیپلم همراه با ریز نمرات چهار سال آخر، مدارک دانشگاهی و ریز نمرات)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • شرح کامل امتحانات پشت سر گذاشته شده در دوران کارشناسی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (فقط برای متقاضیان دوره های کارشناسی ارشد و در صورتیکه دانشگاه محل پذیرش چنین مدرکی را خواسته باشد)

بهترین دانشگاه های ایتالیا

  1. دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano)
  2. دانشگاه اسکولا پیزا (Scuola Normale Superiore di Pisa)
  3. دانشگاه سنت آنا پیزا (Scuola Superiore Sant’Anna Pisa)
  4. دانشگاه بولونیا (Università di Bologna)
  5. دانشگاه اسپینتزا رم (Sapienza – Università di Roma)
  6. دانشگاه پادووا (University of Padua)
  7. دانشگاه میلان (Università degli Studi di Milano)
  8. دانشگاه پلی تکنیک تورینو (Politecnico di Torino)
  9. دانشگاه پیزا (Università di Pisa)
  10. مدرسه مطالعات پیشرفته بین المللی ایتالیا (Scuola Internazionale Superiore di Studi Avanzati)

اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تحصیل در ایتالیا

شهریه دانشگاه های ایتالیا

شهریه دانشگاه ها در ایتالیا بسته به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است. بر اساس دستورالعمل های دولتی، متوسط شهریه دانشگاه در دانشگاه های دولتی این کشور بین 900 تا 4000 یورو است. شهریه دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر و بطور متوسط بین 6000 تا 20000 یورو برای هر سال تحصیلی است. برای مثال شهریه برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان خارجی به شرح زیر است:

  • دانشگاه سنت آنا پیزا- به طور متوسط 4000 یورو در سال
  • دانشگاه بولونیا- به طور متوسط 3000 یورو در سال
  • دانشگاه پادووا- به طور متوسط 2600 یورو در سال
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان- به طور متوسط 3900 یورو در سال
  • دانشگاه ترنو- به طور متوسط 4000 یورو در سال

آپدیت های ویزای تحصیلی ایتالیا سال 1400-2021

افرادی که قصد دارند برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نمایند، می بایست بلافاصله پس از دریافت برگه وقت سفارت ایتالیا، نسبت به ارسال یک ایمیل به آدرس Italyvisa.iran@ckgsir.com اقدام نمایند و در آن ضمن ارسال صفحه اول پاسپورت، تصویر پذیرش دانشگاه که از سایت www.universitaly.it پرینت گرفته اند ارسال نمایند.درغیر اینصورت نوبت اخذ شده باطل می شود.

توجه: طبق اعلام وزارت خارجه ایتالیا، مسافرینی که از تاریخ 29 فروردین 1400 قصد سفر به ایتالیا را دارند می بایست تست PCR مولکولی را 48 ساعت قبل از ورود به ایتالیا انجام داده و پس از ورود و طی 10 روز قرنطینه خانگی، مجدداً تست مذکور(آنتی بادی) را انجام دهند. همچنین می بایست فرم الکترونیکی موقعیت مکانی را نیز از طریق این لینک تکمیل نموده تا بجای خوداظهاری پیش از سوار شدن به هواپیما تسلیم گردد.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا

همانگونه که بیشترین درخواست ها در حوزه شنگن از سفارت ایتالیا بوده و ویزای ایتالیا بیشترین تعداد صدور در حوزه شنگن را دارد، به تبع بیشترین تعداد ریجکتی ویزای شنگن نیز مربوط به این کشور می باشد. عمده ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی ایتالیا، عدم اطمینان به بازگشت از سفر(بیم افسر مهاجرت از پناهندگی یا مهاجرت غیرقانونی)، منابع مالی ناکافی برای تامین هزینه های تحصیل و نداشتن وابستگی خانوادگی در کشور مبدأ، عدم ارائه مدارک کافی طبق لیست فوق، متناسب نبودن مقطع تحصیلی انتخابی جدید با مقاطع تحصیلی گذرانده شده. عدم شفافیت در اثبات قصد اصلی شما از ارائه درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا و اثبات اینکه هدف اصلی شما از سفر به ایتالیا و ارائه درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا صرفاً تحصیل در این کشور است و شما نمایلی به اقامت غیرقانونی ندارید. شما می توانید با مراجعه به این لینک اطلاعات کامل علل ریجکتی ویزای شنگن را مطالعه نمائید.

توجه: هنگام ارائه درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا دو نسخه کپی از تمام مدارک تحصیلی و ترجمه آنها را به همراه داشته باشید.

اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تحصیل در ایتالیا

سوالات متداول

1- با ویزای دانشجویی ایتالیا چند ساعت در هفته می توان کار کرد؟

بسته به مقطع تحصیلی، با ویزای دانشجویی می توان در ایتالیا کار کرد که هر چه مقطع تحصیلی بالاتری داشته باشید؛ ساعات اجازه کار شما نیز بیشتر خواهد بود. بطور متوسط با ویزای دانشجویی ایتالیا می توان روزی حداکثر 4 ساعت کار کرد که هفته ای 20 ساعت خواهد بود. بسته به مهارت و تحصیلات، دستمزد شما برای این مدت کار در ماه بین 500 تا 1000 یورو خواهد بود. بطورکلی پیدا کردن کار در دوران تحصیل در ایتالیا مستلزم تسلط نسبی به زبان ایتالیایی است و بدون تسلط به این زبان، شانس زیادی برای پیدا کردن کار نخواهید داشت. می توان بصورت کار پاره وقت در دوران تحصیل در ایتالیا مشغول به کار شد بشرطی که سالانه بیش از 1040 ساعت کاری نباشد. در صورتیکه بخواهید بصورت تمام وقت کار کنید، باید ویزای دانشجویی خود را به ویزا کاری تغییر دهید.

2- بعد از پایان تحصیلات چه مدت می توانم در ایتالیا بمانم؟

بطورکلی بعد از پایان دوره تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس یا دکتری می توان با مجوزی به نام Permesso di Soggiorno به معنای اجازه اقامت به مدت 6 ماه تا حداکثر 12 ماه در این کشور مانده و به جستجوی کار پرداخت. در صورت پیدا کردن کار، می توان با تغییر ویزای تحصیلی ایتالیا به ویزای کاری، در این کشور برای 5 سال اقامت داشت. در صورتیکه در این مدت موفق به پیدا کردن کار یا پذیرش در دانشگاه در مقاطع تحصیلی بالاتر نشوید باید خاک ایتالیا را ترک نمائید.

3- هزینه زندگی در ایتالیا برای یک دانشجو چقدر است؟

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان از شهری به شهر دیگر متفاوت است. بطورکلی هزینه زندگی معمولی دانشجویی در ایتالیا بدون احتساب شهریه، بین 350 تا 600 یورو در ماه است که به شرح زیر تقسیم می شود:

  • هزینه اجاره مسکن: اشتراکی بین 150 تا 300 یورو در ماه و انفرادی بین 200 تا 500 یورو در ماه
  • هزینه های جاری (گاز، برق، آب): حدود 50 یورو در ماه
  • هزینه اینترنت: 30 یورو به صورت انفرادی یا اشتراکی
  • هزینه های خرید سوپرمارکتی: هفته ای 50 یورو
  • هزینه بلیط اتوبوس: هزینه بلیط اتوبوس 1.20 یورو بوده که یک ساعت نیز اعتبار دارد. امکان خرید بلیط اتوبوس برای 25 روز به مبلغ 22 یورو نیز وجود دارد.
  • هزینه بلیط قطار: 80 تا 100 یور در ماه بسته به تعدد سفر
  • نوشیدنی و پیتزا: 8 تا 20 یورو
  • شام در رستوران: 15 تا 35 یورو

4- گذرنامه من سه سال اعتبار دارد، برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می توانم اقدام کنم؟

پاسخ این سوال مثبت است. منتها این مسئله به مقطعی که انتخاب می کنید وابسته است. چراکه حین اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا پاسپورت شما می بایست حداقل برای سه ماه پس از زمان درنظر گرفته شده برای تحصیل اعتبار داشته باشد.

بعنوان مثال: اگر برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع دکتری اپلای می کنید و طول دوره سه سال است، پاسپورت شما می بایست حداقل 39 ماه اعتبار داشته باشد. بنابراین با پاسپورت فعلی نمی توانید اقدام کنید. اما در اقدام برای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد که دو سال طول دوره دارد، مدت اعتبار 27 ماه کفایت کرده و می توان از این پاسپورت استفاده کرد.

5- آیا داشتن رزرو هتل در شرایط که یکی از بستگانم در شهر محل تحصیل زندگی می کند،الزامیست؟

خیر- شما می توانید در مدارک درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا بجای رزرو هتل 10 روزه، یک گواهی یا اظهار نامه از بستگان خود بعنوان میزبان ارائه نمائید.

6- گردش مالی برای نشان دادن استطاعت مالی باید بنام دانشجو باشد؟

طبق اعلام سفارت ایتالیا، جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، ارائه یک گردش مالی بنام دانشجو و یا یکی از والدین کفایت می کند. اگر گردش حساب بنام یکی از والدین ارائه می شود می بایست تصویر و ترجمه رسمی شناسنامه وی نیز ضمیمه مدارک گردد.

سخن پایانی

همراهان گرامی، امیدواریم با مطالعه مطالب فوق با روند اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا، دانشگاه های این کشور و شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا آشنا شده باشید. تیم وکلای موسسه حقوقی و بین المللی فراگامان مهام قصد داشتند اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با نحوه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و ملزومات و شرایط تحصیل در ایتالیا در اختیار شما عزیزان قرار دهند.