ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس همه چیز در مورد ویزای تحصیلی انگلیس 2021|چگونه ویزای دانشجویی انگلیس بگیرم؟ جهت آشنایی با شرایط تحصیل در انگلیس از ابتدایی تا دانشگاه این مطلب رابخوانید

ویزای تحصیلی انگلیس جزء جذابترین ویزاهای تحصیلی دنیا برای افرادی که به تحصیل در خارج از کشور علاقه دارند می باشد لذا انگلیس یکی از کشورهای برتر جهان در زمینه آموزش است. جهت آشنایی با انواع ویزای تحصیلی انگلیس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس جزء جذابترین ویزاهای تحصیلی دنیا برای افرادی که به تحصیل در خارج از کشور علاقه دارند می باشد لذا انگلیس یکی از کشورهای برتر جهان در زمینه آموزش است که سالانه هزاران دانش آموز و دانشجوی خارجی برای ادامه تحصیل به آنجا سفر می کنند. اگر شما نیز به تحصیل در انگلیس و چگونگی اخذ ویزای دانشجویی انگلیس و روند اخذ ویزای تحصیلی انگلیس در مقاطع مختلف فکر کرده اید، جهت کسب اطلاعات کامل در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مقدمه

سیستم آموزشی انگلیس در جهان بدلیل کیفیت و استانداردهای مرغوب خود شناخته شده است . بطورکلی سالانه صدها هزار دانشجوی خارجی برای ادامه تحصیل به انگلیس می آیند و همین موضوع باعث شده انگلیس یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیل در جهان باشد. با جمعیتی دارای تنوع نژادی و دانشگاه ها و کالج هایی معتبر، انگلیس مقصد طبیعی دانشجویان خارجی بوده و چه کشوری بهتر از انگلیس برای تحصیل به زبان انگلیسی در شرایطی که این کشور خود ابداع کننده زبان انگلیسی بوده است. اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در انگلیس را دارید و سوالاتی مانند چگونه باید برای ویزای تحصیلی انگلیس و یا ویزای دانشجویی انگلیس اقدام کنم را دارید، ما قصد داریم در ادامه این مطلب به تفصیل در مورد سیستم آموزش در انگلیس، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، شروط سنی برای ادامه تحصیل در انگلیس و هزینه ها و روند اخذ ویزای تحصیلی انگلیس صحبت کنیم.

سیستم آموزشی در انگلیس

سال تحصیلی در انگلیس معمولاً در ماه سپتامبر آغاز شده و در ماه جولای به پایان می رسد و این سیستم در تمامی مراحل تحصیلی انگلیس معمولاً ثابت است. سیستم آموزشی در انگلیس بطورکلی به چهار دسته عمده تقسیم می شود که عبارتند از: آموزش مقدماتی یا ابتدایی، آموزش ثانویه یا متوسطه، آموزش پیشرفته و آموزش عالی.

دوره های مقدماتی و ثانویه معمولاً در انگلیس اجباری بوده و شامل کودکان از سن 5 تا 16 ساله می شود. همچنین سیستم آموزشی انگلیس به 4 «مرحله کلیدی» تقسیم می شود که عبارتند از:

  • مرحله کلیدی اول : 5 تا 7 سال
  • مرحله کلیدی دوم : 7 تا 11 سال
  • مرحله کلیدی سوم : 11 تا 14 سال
  • مرحله کلیدی چهارم : 14 تا 16 سال

بطورکلی مراحل 1 و 2 در مدارس ابتدایی طی شده و بین 6 تا 7 سال به طول می انجامد. در سن معمولاً 11 سالگی، دانش آموز به دوره ثانویه وارد می شود و مرحله های 3 و 4 را در این دوره تکمیل می کند. در این دوره دانش آموزان با موضوعات مختلف درسی مانند موسیقی، ریاضی، علوم و زبان انگلیسی آشنا می شوند و در پایان هر مرحله ارزیابی می شوند. مهم ترین سیستم ارزیابی در سن 14 سالگی رخ می دهد که دانش آموزان برای گذراندن دوره دو ساله گواهینامه عمومی آموزش ثانویه یا GCSE اقدام می کنند. وقتی دانش آموزان دوره GCSE را تکمیل و گواهی این دوره را دریافت کردند، باید با انتخاب حوزه مورد علاقه خود، وارد دوره آموزش پیشرفته و سپس دوره آموزش عالی شوند یا تحصیلات خود را در همین مقطع با مدرک دیپلم به پایان رسانده و وارد بازار کار شوند. دوره GCSE در سال های دهم و یازدهم دوره متوسطه برگزار شده و کودکان 14 تا 16 ساله را شامل می شود هر چند شرکت در آن برای همه سنین مجاز است. در واقع در این دوره دروس یا رشته هایی (معمولاً 9 درس یا رشته) به انتخاب خود دانش آموز (به غیر از زبان و ادبیات انگلیسی، ریاضی، علوم، حقوق شهروندی و تربیت بدنی که اجباری هستند) انتخاب شده و پس از آن امتحانات کتبی و شفاهی از دانش آموزان گرفته خواهد شد. در برخی از موارد، دانش آموزان در این مرحله تا 12 درس را نیز انتخاب می کنند. نمره GCSE نقش مهمی در ادامه تحصیل و شغل آینده آنها خواهد داشت و حداکثر نمره آن 9 است. در واقع به هر دانش آموز نمره ای بین 1 تا 9 (یا G تا A*) داده شده که حداقل نمره برای قبولی 4 تعیین شده است. بطورکلی می توان مدرک GCSE را معادل مدرک دیپلم در ایران دانست.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

دوره آموزش پیشرفته

در واقع از سن 16 تا 18 سالگی، دانش آموزان می توانند وارد دوره آموزش پیشرفته یا همان کالج و دانشگاه شوند. وقتی دانش آموزان دوره GCSE را به اتمام برسانند و بخواهند تحصیل خود را ادامه دهند، دو گزینه پیش روی دارند: ادامه تحصیل در دانشگاه و یا تحصیل در رشته های کاری و فنی. در واقع این دوره، دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه آماده می کند و با گذراندن دوره های پیشرفته تر نسبت به دوره متوسطه، شرایط را برای ورود به رشته های مورد نظر خود در دانشگاه ها فراهم می سازند. اگر قصد ادامه تحصیل بیشتر را ندارید اما می خواهید کار خوبی پیدا کنید تا زندگی مستقلی داشته باشید می توانید در دوره های آموزش کاری مختلف ثبت نام کنید. اما در صورتیکه قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشید می توانید از دوره های موسوم به A-Level و یا Foundation استفاده کنید.

 دوره A-Level

یک دوره عمومی و چند رشته ای برای کسانی است که می خواهند وارد تحصیلات عالی شوند. طول این دوره 2 سال بوده و حداقل سن مورد نیاز برای ورود به آن 16 سال است. برای دانش آموزان خارجی، در صورتیکه سن شما بالاتر از 17 سال باشد باید نمره آیلتس 5/5 داشته باشید تا بتوانید وارد این دوره شوید اما برای سن پایین تر از 17 سال نیازی به مدرک زبان ندارید. در واقع در این دوره تحصیلی معمولاً 7 تا 9 درس بایستی گذرانده شود و در پایان دو سال برای ورود به دانشگاه های ممتاز انگلیس از شما امتحان گرفته خواهد شد. در هر درس نمره 4 بالاترین نمره بوده و بسته به نمره ای که دریافت می کنید می توانید در رشته های برتر دانشگاهی مانند پزشکی و داروسازی در دانشگاه های برتر کشور پذیرفته شوید.

دوره Foundation

این دوره نیز یک ساله و شامل دو ترم تحصیلی است که دو بار در سال برگزار شده و حداقل سن لازم برای ورود به این دوره نیز 16 سال است. دوره Foundation در واقع بیشتر برای دانش آموزان خارجی است که می خواهند خود را برای دانشگاه آماده کرده و در واقع این دوره به مانند یک دوره پیش نیاز برای هماهنگی با سیستم آموزشی انگلیس است. ترم اول این دوره متشکل از زبان انگلیسی و فناوری اطلاعات بوده و در ترم دوم 4 درس تخصصی بر حسب رشته دانشگاهی مورد نظر انتخاب می شود. در واقع پس از پایان این دوره می توان با نمره خوب وارد دوره لیسانس در دانشگاه های برتر شد و شرط داشتن دیپلم برای ورود به آن الزامی است. این دوره برای کسانی که می خواهند در رشته کاری خاصی خبره شوند بسیار مفید است. برای دانش آموزان ایرانی که می خواهند وارد این دوره شوند حداقل نمره آیلتس 5/5 الزامیست و برتری آن نسبت به دوره A-Level آن است که یک سال زودتر می توانید مدرک خود را دریافت کنید هر چند دوره فشرده تری است. در انگلیس بین کالج و دانشگاه تفاوت وجود دارد. در این کشور دوره کالج که بعد از پایان دوره دبیرستان و یک یا دو سال است، دوره ای است که در آن فرد مدرک دریافت نمی کند بلکه خود را برای دریافت مدرک در دوره دانشگاه آماده می کند. در واقع دوره کالج برای کسانی است که می خواهند تحصیلات خود را در سطح عالی ادامه دهند.

تفاوت دوره های A-Level و Foundation چیست؟

در مقایسه با دوره های A-level، دوره های Foundation معمولاً زمان کمتری برای تکمیل نیاز دارند. دوره های A-level بین 18 تا 24 ماه (1.5 تا 2 سال) زمان می برند در حالی که دوره Foundation یک سال زمان می برد. البته زمان کوتاه تر به معنای یک برنامه تحصیلی فشرده تر با فاصله کمتر بین ترم ها و همچنین کلاس های بیشتر است. هزینه دوره ها از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است اما در کل هزینه دوره های A-level بیشتر است. در مورد Foundation نیز هزینه بسته به رشته تحصیلی متفاوت بوده و هزینه این دوره در رشته های علوم بیشتر از رشته های هنری است. دانش آموزان در دوره A-level انتخاب های بسیار بیشتری دارند و می توانند از 3 تا 5 موضوع را برای تحصیل انتخاب کنند هر چند عمدتاً 3 موضوع را ترجیح ی دهند. برای مثال اگر قصد مهندس شدن را داشته باشید باید درس های ریاضی، شیمی و فیزیک را انتخاب کنید. همچنین می توانید دروس ریاضی، زیست شناسی، شیمی و تفکر انتقادی را انتخاب کنید. بدین ترتیب دوره های A-level بسیار انعطاف پذیر است. محتوای دروس بسیار عمیق و اساسی است و دانشی که بدست می آورید قابل توجه است. در مقابل، دوره های Foundation بسیار متمرکز بر یک موضوع خاص و ویژه هستند. در این دوره به سرعت و به طور مستقیم با اصول دوره تحصیلی آینده خود آشنا می شوید اما جامعیت آن به اندازه دوره A-level نیست. در دوره Foundation گزینه های کمتری برای انتخاب داشته اما در کل آسان تر از دوره A-level خواهد بود. نمره دهی در مورد A-level با یک امتحان بزرگ پایانی مشخص می شود، در حالی که در مورد دوره Foundation، نمرات از طریق ارزیابی های متعدد در سراسر طول سال، از طریق تکالیف و فعالیت های کلاسی و غیره داده می شود. دوره های A-level توسط مراکز آموزشی بین المللی مانند کمبریج برگزار شده و بدین ترتیب در سطح جهانی شناخته شده هستند. دانش آموزانی که این دوره ها را بگذرانند، برای تحصیل در خارج از کشور شرایط آسان تری دارند. اما دوره های Foundation توسط دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع عالی در آن را دارید، تدارک دیده می شوند و بدین ترتیب امکان اینکه توسط دانشگاه های دیگر پذیرفته شود کمتر است. از این رو دوره A-level سخت تر است اما فرصت های بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. از این رو اگر قصد ادامه تحصیل تا مقاطع بالا را دارید، می خواهید شانس تحصیل در خارج از بریتانیا را نیز داشته باشید، موضوعات کلی تر و بیشتری را مد نظر دارید و نگران هزینه بالاتر نیستید، دوره های A-level را توصیه می کنیم. اما اگر دقیقاً می دانید در چه حوزه خاصی می خواهید تحصیل کنید و می خواهید تحصیلات قبل از دوره ورود به دانشگاه خود را سریع تر و با هزینه کمتر به پایان برسانید، دوره Foundation گزینه بهتری است.

دوره آموزش عالی در انگلیس نیز شامل دوره های کارشناسی به بالاست و برای اخذ مدرک لیسانس دستکم به 3 سال تحصیل نیاز خواهید داشت. با این وجود رویکرد معمول سه سال آموزش و یک سال کارآموزی است که به سیستم تحصیل ساندویچی مشهور شده و معمولاً سال سوم به عنوان سال کارآموزی در نظر گرفته می شود. مدرک دوره لیسانس معمولاً Baccalaureate یا Undergraduate Degree نامیده می شود اما بطورکلی چهار مدرک دوره لیسانس در انگلیس داده می شود که عبارتند از: Bachelor of Arts (BA) Bachelor of Science (BSc), Bachelor of Education (BEd)  و Bachelor of Engineering (BEng). در اسکاتلند، دوره تحصیلی لازم برای مدرک لیسانس 4 سال تعیین شده است. دوره های کارشناسی ارشد معمولاً کوتاه تر بوده اما در برخی از رشته ها مانند پزشکی، حقوق، دندانپزشکی و دامپزشکی ممکن است تا 5 سال نیز به طول بیانجامد.

تحصیل در مدارس انگلیس برای دانش آموزان خارجی

بطورکلی مدارس انگلیس به دو دسته مدارس دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که تحصیل در مدارس دولتی تنها برای شهروندان انگلیسی و اروپایی است. دانش آموزان خارجی که قصد تحصیل در انگلیس را دارند بایستی برای تحصیل در مدارس خصوصی که معمولاً به شکل شبانه روزی هستند اقدام نمایند و برای این کار نیاز به اخذ ویزای تحصیلی انگلیس دارند. تحصیل در انگلیس در مدارس ابتدایی و متوسطه به زبان انگلیسی بوده و به همین دلیل باید با زبان انگلیسی آشنایی نسبی داشته باشید. بطورکلی، کیفیت آموزش در مدارس خصوصی بالاتر بوده و حجم دانش آموزان نیز کمتر است. دانش آموزان خارجی بهتر است برای دوره متوسطه در انگلیس اقدام کنند که بعد از سن 12 سالگی و حداکثر تا 18 سالگی است. برخلاف مدارس دولتی، تحصیل در مدارس خصوصی با پرداخت شهریه همراه است که بسته به نوع مدرسه، کیفیت تحصیل، امکانات و همچنین سطح دانش آموز متفاوت است. همانطورکه گفته شد، تمامی دروس به زبان انگلیسی آموزش داده شده اما در منطقه ولز، یادگیری زبان ولزی بعنوان زبان دوم بعد از سن 16 سالگی الزامیست. در ایرلند شمالی نیز زبان ایرلندی و گیلیک (یک زبان خاص در ولز) بعنوان زبان دوم به دانش آموزان آموزش داده می شود. با این وجود امکان آموزش زبان های دیگر بطور محدود در مدارس انگلیس وجود دارد. ساعت کاری مدارس دوره ابتدایی که از 5 تا 11 سالگی است از ساعت 8 یا 9 آغاز شده و 3 یا 4 بعدازظهر به پایان می رسد. در اکثر مدارس تمرکز اصلی بر روی دروسی مانند ریاضی، علوم و خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی است. همچنین موضوعاتی مانند تاریخ، جغرافیا، تکنولوژی، هنر و موسیقی و تربیت بدنی نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود. بطورکلی هزینه تحصیل در دوره ابتدایی و متوسطه برای دانش آموزان خارجی بین 20000 تا 35000 پوند است که شهریه، هزینه های غذا و اقامت و بیمه را نیز شامل می شود. نکته مهم اینکه در مدارس خصوصی و شبانه روزی امکان تحصیل دانش آموزان خارجی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند نیز امکانپذیر بوده و معمولاً بعد از دو ترم، سطح زبان آن ها به سطح مطلوب خواهد رسید و بعد از سه سال، دانش آموزان کاملاً دو زبانه خواهند بود. در واقع تمام مدارس خصوصی و شبانه روزی در انگلیس دارای یک بخش ویژه به نام English as a foreign language (EFL)) است که برای دانش آموزانی که زبان مادری شان زبان انگلیسی نیست، تدارک دیده شده است. مدارس شبانه روزی انگلیس بر اساس جنسیت، سن، امتحانات و مدت زمان استقلال دانش آموزان از والدین دسته بندی می شوند. مدارس شبانه روزی مناسب دانش آموزان خارجی بین 7 تا 18 سال هستند. ترم تحصیلی در انگلیس در مدارس خصوصی به سه دوره ترم پاییزه، ترم بهاره و ترم تابستانی تقسیم می شود.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی

اگر قصد ادامه تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی را دارید باید بدانید که ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر با معدل حداقل 14 لازم بوده و به ِآیلتس 6 یا 5/6 نیاز خواهید داشت. طول این دوره تحصیلی 3 یا 4 سال بوده و برای ورود به دانشگاه های انگلیس به ویزای دانشجویی انگلیس نیاز خواهید داشت. شهریه دانشگاه های انگلیس به نسبت بالاتر از برخی کشورهای دیگر است و هر چه دوره تحصیلی شما طولانی تر باشد شهریه بیشتری باید بپردازید. نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و همچنین ملیت (بریتانیایی بودن یا نبودن) شما نیز نقش مهمی در تعیین شهریه شما خواهند داشت. شهریه دوره کارشناسی در انگلیس بطور متوسط بین 13 تا 20 هزار پوند در سال است. برای ورود به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی باید دوره دو ساله A-Level را گذراند و به همین دلیل می توان تنها با داشتن مدرک دوم دبیرستان نیز برای این رشته ها اقدام کرد. در رشته های هنری نیز باید یک نمونه کار به دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید، در صورتیکه دانشگاه از نمونه کار شما راضی نباشد باید دوره Foundation را بگذرانید. در مورد رشته های مهندسی نیز داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی الزامی بوده و با گذراندن دوره ای  یک ساله مخصوص رشته، به دوره اصلی وارد خواهید شد. در انگلیس از سن 16 سالگی به بعد می توانید کار کنید اما در دوره های تحصیلی پایین تر از سطح مدرک که این دو دوره را نیز شامل می شود، هفته ای تنها 10 ساعت اجازه کار دارید.

ادامه تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید یک مدرک کارشناسی معتبر و مورد تائید کشور انگلیس با آیلتس دستکم 5/6 داشته باشند. طول این دوره معمولاً 1 ساله بوده و فقط می توانید در رشته هایی تحصیل کنید که با رشته دوره کارشناسی شما مرتبط باشد. شهریه این دوره بسته به نوع رشته بین 12 تا 19 هزار پوند است. امکان پرداخت شهریه بصورت چند قسط نیز وجود دارد. امکان کار در دوره تحصیل در این مقطع به میزان 20 ساعت در هفته وجود دارد و پس از پایان تحصیل می توانند تا دو سال در این کشور مانده و به دنبال شغل باشند.

ادامه تحصیل در انگلیس در مقطع دکتری برای دانشجویان خارجی

اگر قصد ادامه تحصیل در انگلیس در مقطع دکتری را دارید باید یک ریسرچ پروپوزال یا مقاله انگلیسی دستکم 3000 کلمه ای در یک موضوع خاص مرتبط با تحصیلتان را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید. سابقه تحصیلی قوی، مدرک زبان بالا و داشتن استاد راهنما دیگر مواردی است که می تواند به گرفتن پذیرش در یک دانشگاه انگلیسی در مقطع دکتری به شما کمک کند. در صورت پذیرش ریسرچ پروپوزال می توانید برای گرفتن بورس اقدام کنید. داشتن مدرک آیلتس حداقل 5/6 و در مواردی نیز حداقل 7 برای ورود به این دوره در دانشگاه های انگلیس الزامیست و در صورت بورسیه نشدن، هزینه ای بین 15 تا 20 هزار دلار بعنوان شهریه در هر سال متحمل خواهید شد. در صورت پایین بودن نمره آیلتس، می توانید در یک دوره مقدماتی تحصیل کرده و سپس وارد دوره اصلی شوید. طول دوره دکتری بسته به رشته بین 3 تا 5 سال است. با تحصیل در مقطع دکتری در انگلیس می توانید بصورت پاره وقت و تا 30 ساعت در هفته کار کنید، هر چند دانشجویان مقطع دکتری در انگلیس معمولاً کمک هزینه و حقوق دریافت می کنند.

ادامه تحصیل در انگلیس در دوره های پزشکی برای دانشجویان خارجی

اگر قصد ادامه تحصیل در انگلیس در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را دارید، بایستی تا قبل از 20 سالگی یک دوره دو ساله پیش دانشگاهی مرتبط با این رشته ها یا همان A-level را در انگلیس بگذرانید. شهریه این دوره جداگانه حدود 25000 پوند بوده و بعد از گذراندن دوره با نمره بالا می توانید وارد تحصیل در رشته مورد نظر شوید. رقابت در این دوره بسیار شدید بوده و تنها درصدی از کسانی که در دوره پیش دانشگاهی مرتبط شرکت کرده اند می توانند وارد دوره اصلی تحصیلی شوند. گزینه جایگزین نیز شرکت در دوره یک ساله Foundation است که هزینه کمتری نسبت به دوره A-level داشته و با کسب نمره بالا،  می تواند شما را به شکل مستقیم به دانشگاه های برتر برساند. دوره داروسازی هزینه کمتری داشته و رقابت کمتری در آن وجود دارد. هزینه تحصیل در انگلیس در رشته داروسازی بطورکلی 25000 دلار بوده و پس از 4 سال مدرک دریافت خواهید کرد.

نکته مهم: اخیراً قانونی در انگلیس به اجرا گذاشته شده که بر اساس آن دانشجویان خارجی می توانند پس از فارغ التحصیلی، تا 2 سال در این کشور مانده و بدنبال شغل باشند که در صورت یافتن شغل می توانند شرایط خود را برای دریافت اقامت دائم این کشور بعد از 10 سال اقامت و پرداخت مالیات، فراهم کنند.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

انواع بورسیه های تحصیلی در انگلیس

در انگلیس بورسیه های تحصیلی در دو دسته دولتی و دانشگاهی(بورسیه هایی که خود دانشگاه ها می دهند) داده می شود. در صورتیکه بتوانید اثبات کنید دانشجوی ممتازی هستید و دستاوردهای علمی قابل توجهی دارید، می توانید برای دریافت بورسیه های تحصیلی متعدد در انگلیس اقدام کنید. بطورکلی، داشتن رزومه قوی، نمره آیلتس بالا و مقالات چاپ شده در ژورنال های خارجی معتبر نقش مهمی در کسب بورسیه دارند. برخی از این بورسیه ها به شرح زیر هستند:

بورسیه تحصیلی Chevening: این بورسیه تحصیلی توسط دولت انگلیس در اختیار کسانی قرار داده می شود که ثابت کنند دستاوردهای علمی قابل توجهی دارند. انتخاب متقاضیان و افراد واجد شرایط این نوع بورسیه توسط سفارت های انگلیس در سراسر جهان صورت می گیرد. این بورسیه برای مقاطع لیسانس به بالا در نظر گرفته شده و متقاضی باید دستکم دو سال تجربه کاری و استعداد خارق العاده ای در زمینه تحصیلی خود داشته باشد. بطور عمده این بورسیه برای یک سال در دوره فوق لیسانس ارائه می شود که شامل پرداخت شهریه دانشگاه، یک مبلغ ثابت بعنوان کمک هزینه، بلیط هواپیمای اکونومی کلاس (کلاس اقتصادی) به انگلیس و مقداری گرنت (کمک هزینه تحصیلی) برای هزینه های جاری زندگی است.جهت آشنایی بیشتر این لینک را مطالعه نمائید.

بورسیه تحصیلی دوره فوق لیسانس کشورهای مشترک المنافع:  این بورسیه برای دانشجویان خارجی است که از کشورهای محروم یا با درآمد متوسط مشترک المنافع می آیند و قصد تحصیل در انگلیس در مقطع فوق لیسانس را دارند اما تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل را ندارند. افراد واجد شرایط از طریق بررسی نتایج تحصیلی سابق خود و پتانسیلشان برای توسعه یک زندگی بهتر برای مردم کشورشان انتخاب می شوند. این بورسیه توسط بخش توسعه بین المللی دولت انگلیس تامین شده و شامل هزینه پرواز از/به انگلیس، هزینه شهریه و امتحانات، هزینه های جاری زندگی، گرنت پایان نامه یا تز، مقداری کمک مالی در بدو ورود به انگلیس و غیره است.

بورسیه تحصیلی دانشگاهی: برخی از بهترین دانشگاه های انگلیس، برای دانشجویان خارجی و بر اساس دستاوردهای آکادمیک یا نیازهای مالی آن ها، بورسیه در نظر می گیرند. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، امپریال کالج لندن، کالج کینگز لندن، مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن و کالج دانشگاهی لندن برخی از این مراکز هستند.

بورسیه تحقیق جهانی دانشگاه ادینبرو: دانشگاه ادینبرو سالانه 30 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در انگلیس در مقطع دکتری در این دانشگاه را دارند، ارائه می دهد. مقدار و پوشش بورسیه متفاوت بوده و از شهریه دانشگاه تا هزینه های جاری زندگی را شامل می شود.

اخذ انواع ویزای تحصیلی انگلیس

همانطور که می دانید، ویزای تحصیلی انگلیس به دو دسته تقسیم می شود: ویزایTier 4 (child)  که برای تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه به آن نیاز دارید و ویزای Tier 4 (general)یا دانشجویی که برای تحصیلات لیسانس به بالا به آن نیاز خواهید داشت. نکته مهم اینکه قبل از هر چیزی باید از دانشگاه یا موسسه آموزشی مستقر در انگلیس تائیدیه پذیرش تحصیل بگیرید که به آن در اصطلاح CAS گفته می شود.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

1- ویزای تحصیلیTier 4 (child)

اگر قصد ادامه تحصیل در انگلیس در مقاطع ابتدایی و متوسطه را دارید باید بین 4 تا 17 سال سن داشته باشید و هدفتان تحصیل در مراکز آموزشی خصوصی انگلیس باشد. لازم به ذکر است که اخیراً نام این ویزا به ویزای تحصیلی کودک (Child Student visa) تغییر یافته است. برای اینکه بتوانید برای ویزای تحصیلی انگلیس در بخش کودک درخواست دهید، باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • پذیرش تحصیلی بدون قید و شرط از یک مرکز تحصیلی خصوصی در انگلیس (مراکز تحصیلی مورد تائید در انگلیس). بدین منظور این مرکز آموزشی یک شماره ارجاع که تائیدیه پذیرش برای تحصیل (Confirmation of Acceptance for Studies (CAS)) نام دارد را برای شما ارسال خواهد کرد که نشان می دهد شما را برای تحصیل پذیرفته است. قبل از اپلای کردن باید این شماره ارجاع را داشته باشید و در فرم درخواست ویزای تحصیلی انگلیس خود وارد نمائید. باید حداکثر تا 6 ماه پس از دریافت شماره ارجاع برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید. این شماره ارجاع می تواند هم برای دوره های پیش از تحصیل یا پیش نیاز و هم دوره های اصلی معتبر باشد.
  • مدارک و اسناد بانکی لازم برای اینکه نشان دهید می توانید از پس هزینه های زندگی و شهریه برآیید را ارائه نمایید. مقدار پولی که نیاز دارید به میزان شهریه مرکز تحصیلی، محل زندگی و کسی که اسپانسری شما را بر عهده دارد بستگی خواهد داشت. پولی که باید در حساب بانکی شما باشد دستکم هزینه های یک سال تحصیلی که معادل 9 ماه است را پوشش دهد و دستکم 1 ماه در حساب شما مانده باشد. در مورد شهریه هم یا باید رسید پرداخت شهریه را ارائه داده یا پولی به اندازه آن در حساب بانکی خود داشته باشید. علاوه بر مبلغ شهریه باید مبلغ 1560 پوند به ازای هر ماه سال تحصیلی اول (در مجموع 14000 پوند) داشته باشید.
  • رضایت والدین یا ولی خود را برای تحصیل در انگلیس داشته باشید و در هنگام اپلای کردن باید این موضوع را با سند و مدرک نشان دهید.(ارائه رضایتنامه محضری)

نکته 1: در صورتیکه سن شما 18 و بیشتر از آن باشد، نمی توانید برای تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه انگلیس درخواست دهید.

نکته 2: اگر شما یا خانواده تان اهل اتحادیه اروپا، سوییس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین هستید و قبل از 1 ژانویه 2021 در انگلیس بوده اید، ممکن است بتوانید برای برنامه سکونت رایگان اتحادیه اروپا بعد از اجرای برگزیت اقدام نمائید. مهلت استفاده از این طرح تا 30 ژوئن 2021 است. در غیر این صورت برای تحصیل در انگلیس باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید. شهروندان ایرلندی از این قانون معاف هستند.

شرایط مالی برای تحصیل در انگلیس برای کودکان

باید بدانید که شرایط مالی برای تحصیل در انگلیس در مقاطع دبستان و دبیرستان بسته به سن شما و امکان همراه داشتن والدین متفاوت است. در صورتیکه کمتر از 12 سال سن دارید، می توانید یکی از والدین خود را در دوره تحصیل به همراه داشته باشید، در غیر این صورت والدین نمی توانند شما را همراهی کنند. تنها در یک صورت می توانید علیرغم داشتن بیش از 12 سال سن، یکی از والدین خود را به همراه داشته باشید و آن زمانی است که یک خواهر یا برادر کمتر از 12 سال دارید که او نیز با ویزای تحصیلی کودک در انگلیس مشغول به تحصیل است. علاوه بر شهریه و مبلغ حداقل 14000 پوند برای سال تحصیلی اول که هم برای شما و هم والدین شماست، برای هر فرزند اضافی دیگر، پدر یا مادر شما به مبلغ 625 پوند دیگر برای هر ماه و به مدت 9 ماه نیاز دارند. در صورتیکه فردی غیر از پدر و مادر در انگلیس سرپرستی شما در دوره تحصیل را بر عهده داشته باشد باید نشان دهد که دستکم 570 پوند برای هر ماه از سال تحصیلی اول شما در حساب شخصی خود دارد. همچنین این فرد باید شهروند بریتانیا یا مقیم این کشور باشد.

اگر 16 یا 17 ساله هستید و مستقل زندگی می کنید باید همانند کودکان زیر 16 سال هزینه زندگی و شهریه یک سال اول تحصیل را در حساب بانکی خود داشته باشید. علاوه بر هزینه های فوق، باید منبع مالی (اسپانسر)  برای هزینه های اضافی زیر را نیز داشته باشید:

  • مبلغ 1334 پوند به ازای هر ماه و برای 9 ماه تحصیلی سال اول، در صورتیکه در لندن درس می خوانید.
  • مبلغ 1023 پوند به ازای هر ماه و برای 9 ماه تحصیلی سال اول، در صورتیکه در خارج از لندن تحصیل می کنید.

نکته: در صورتیکه از وام تحصیلی یا اسپانسری یک شرکت استفاده می کنید یا کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنید باید مدارک مربوط به آن را ارائه دهید.

در چه صورتی به نشان دادن تمکن مالی نیازی نداریم؟

اگر قبل از درخواست ویزای تحصیلی کودک، دارای ویزای معتبر دستکم 12 ماهه اقامت در انگلیس هستید و اکنون در انگلیس حضور دارید نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت. همچنین در صورتیکه شهروند بریتانیایی بوده و خارج از این کشور زندگی می کنید یا ملیت یکی از کشورهای زیر را دارید، نیازی به نشان دادن تمکن مالی نخواهید داشت:

 استرالیا / اتریش / بحرین / باربادوس / بلژیک / بوتسوانا / برزیل / برونئی / بلغارستان / کامبوج / کانادا / شیلی /چین / کرواسی / قبرس / جمهوری چک / دانمارک / دومینیکن /  استونی / فنلاند / فرانسه / آلمان / یونان / هنگ کنگ / مجارستان / ایسلند / اندونزی / ایرلند / ایتالیا / ژاپن / قزاقستان / کویت / لیتوانی / لیختن اشتاین / لتونی/لوگزامبورگ / ماکائو / مالزی / مالت / موریس / مکزیک / هلند / نیوزیلند / نروژ / عمان / پرو / لهستان / پرتغال / قطر / رومانی / صربستان / سنگاپور / اسلواکی / اسلوونی / کره جنوبی / اسپانیا / سوئد / سوئیس / تایوان / تایلند تونس/ امارات متحده عربی/ ایالات متحده

در صورت استفاده از اسپانسر رسمی، باید این موضوع توسط اسپانسر و با یک نامه رسمی اعلام شده باشد. نامه وی باید حاوی اطلاعات زیر باشد:

  • تاریخ
  • نام اسپانسر مالی
  • اطلاعات تماس اسپانسر مالی
  • مدت زمان اعتبار اسپانسری
  • مقدار پولی که برای پرداخت هزینه های شما پرداخت می شود

اگر از وام تحصیلی استفاده می کنید، باید تائیدیه وام خود را نشان دهید که شرایط زیر را داشته باشد:

  • تاریخ آن بیش از 6 ماه پیش از تاریخ درخواست ویزای تحصیلی انگلیس نباشد.
  • در آن تائید شده باشد که وام مربوط به وام تحصیلی توسط یک ارگان دولتی مرتبط یا یک شرکت فعال در عرصه وام دانشجویی با مجوز دولت یا یک برنامه وام تحصیلی و آکادمیکی می باشد.
  • در آن تائید شده باشد که هیچ شرط و شروطی برای اعطای وام تحصیلی غیر از موفقیت در اخذ پذیرش وجود ندارد.
  • مقدار وام در آن ذکر شده باشد.
  • نام شما بعنوان دریافت کننده وام ذکر شده باشد.
  • روی سربرگ رسمی نوشته شده باشد.
  • تائید کند که مبلغ وام، پیش از شروع دوره تحصیل، در دسترس شما قرار داده شده یا بطور مستقیم به اسپانسر شما پرداخت می شود.

چگونگی اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان

بسته به اینکه در زمان درخواست ویزای تحصیلی انگلیس، در این کشور یا خارج از آن هستید، فرآیند درخواست ویزای تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. اگر در انگلیس حضور دارید باید حداکثر 3 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود برای فراهم کردن شرایط اقدام نمائید. در واقع باید تا پیش از اتمام اعتبار ویزای کنونی خود برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس در دسته کودکان اقدام نموده و دوره تحصیلی جدید شما باید بین 1 تا 28 روز مانده تا پایان اعتبار ویزای کنونی تان آغاز شود. مدت زمان بررسی درخواست شما در این صورت حداکثر 8 هفته خواهد بود.

اگر در خارج از بریتانیا هستید باید حداکثر 6 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی، برای درخواست ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید. معمولاً در عرض نهایتاً 3 هفته پس از درخواست ویزا، نتیجه به شما اعلام خواهد شد. هزینه درخواست ویزا در این صورت 348 پوند خواهد بود.

برای درخواست ویزای تحصیلی انگلیس باید به این لینک مراجعه کرده و درخواست خود را بصورت آنلاین ثبت کنید. در ادامه با انتخاب کشور محل سکونت خود بطور مثال ایران، می توانید نزدیک ترین مکانی که برای ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری ویزای تحصیلی انگلیس در دسترس است را انتخاب کنید. در ایران این کار از طریق مرکز VFS Global که در میدان آرژانتین قرار دارد انجام می شود. برای اخذ وقت سفارت انگلیس به این لینک مراجعه نمائید.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی شما به سن شما در تاریخ درخواست ویزا و طول دوره تحصیلی شما بستگی دارد. اگر هنگام درخواست ویزای تحصیلی انگلیس در دسته کودک کمتر از 16سال سن داشته باشید، مدت اعتبار ویزای تحصیلی شما به میزان طول دوره تحصیل (حداکثر 6 سال) به اضافه 4 ماه پس از آن است. در صورتیکه هنگام درخواست ویزای تحصیلی 16 یا 17 سال سن داشته باشید، مدت اعتبار ویزای تحصیلی شما به میزان طول دوره تحصیل (حداکثر 3 ساله) به اضافه 4 ماه پس از آن خواهد بود.

نکته: قبل از حداکثر یک ماه پیش از شروع دوره تحصیلی تان می توانید به انگلیس سفر کنید.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

شرایط ویزای همراه والدین دانش آموزان

اگر ویزای تحصیلی انگلیس در دسته کودکان را گرفته اید، یکی از والدین شما می توانند از طریق ویزای همراه والدین دارنده ویزای تحصیلی کودک اقدام کنند. تنها در صورتیکه فرزند کمتر از 12 سال (4 تا 11 سال) داشته باشد می تواند یکی از والدین خود را بعنوان سرپرست در دوره تحصیل در انگلیس همراه داشته باشد. برای اینکه بتوانید فرزند خود را در دوره تحصیل در انگلیس همراهی کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • تنها ولی همراه کودک در انگلیس باشید (پدر یا مادر، نه هر دو)
  • تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خود و فرزندتان را داشته باشید که در بالا به مقدار آن اشاره شد
  • محل سکونت و خانه فعلی خود در خارج از انگلیس را داشته و حفظ کنید
  • نشان دهید که پس از پایان تحصیل فرزندتان در انگلیس، این کشور را ترک خواهید کرد
  • در این مدت ولی دیگر در خارج از انگلیس زندگی کرده و نمی تواند برای ویزای همراه دانش آموز درخواست دهد

نکته مهم: تنها در صورتی می توانید دیگر فرزندان خود را نیز به انگلیس بیاورید که ویزای تحصیلی گرفته باشند. دیگر اعضای خانواده را نمی توانید از طریق ویزای تحصیلی فرزند اصلی به انگلیس بیاورید و آن ها فقط می توانند از طریق ویزای توریستی کوتاه مدت انگلیس برای دیدار کوتاه با شما اقدام کنند. اگر خود یا خانواده تان شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوییس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین باشید، و قبل از اول ژانویه 2021 در انگلیس ساکن بوده اید می توانید از طرح اقامت رایگان شهروندان کشورهای اروپایی در انگلیس استفاده کنید. در غیر این صورت برای اقامت بیش از 6 ماه باید ویزا بگیرید. شهروندان ایرلندی از این شروط معاف هستند.

     نکته: از سال 2020، برای اخذ ویزای دانشجویی انگلیس، تمامی افراد بالای 18سال همراه با والدین باید در مصاحبه حضوری شرکت کنند.

مدت زمان اعتبار ویزای همراه والدین کودک دارای ویزای تحصیلی انگلیس

اگر بعنوان پدر یا مادر یک کودک زیر 12 سال و از طریق ویزای همراه تحصیلی به انگلیس آمده اید، می توانید تا زمان پایان تحصیل فرزندتان در انگلیس بمانید، بشرطی که تحصیلات او تا پیش از رسیدن به سن 12 سالگی به پایان برسد. در صورتیکه تحصیلات فرزند شما تا پس از عبور وی از سن 12 سالگی به پایان نرسد، ولی وی باید در زمان رسیدن وی به سن 12 سالگی این کشور را ترک کند. امکان تمدید اعتبار ویزای همراه تا زمانی که تحصیلات فرزندتان به پایان نرسیده یا 12 ساله نشده باشد وجود دارد. برای این کار باید از طریق سرویس درخواست ویزا و شهروندی بریتانیا ( UKVCA) اقدام کنید و هزینه آن 20 پوند است.

با ویزای همراه والدین کودک دارای ویزای تحصیلی انگلیس چه کارهایی نمی توانید انجام دهید؟

در مدتی که با ویزای همراه والدین کودک دارای ویزای تحصیلی انگلیس در این کشور حضور دارید نمی توانید کارهای زیرا را انجام دهید:

  • انجام کارهای با دستمزد
  • تحصیل
  • راه اندازی کسب و کار
  • تبدیل کردن انگلیس به اقامتگاه اصلی
  • درخواست کمک هزینه های دلوتی
  • آوردن دیگر اعضای خانواده به انگلیس
  • تغییر ویزا به دسته های ویزایی دیگر

نکته: هزینه اخذ ویزای همراه والدین در این دسته 697 دلار است

تمدید ویزای تحصیلی کودک

اگر قصد تمدید ویزای تحصیلی خود را دارید، باید سه ماه پیش از پایان اعتبار ویزای کنونی تان برای تمدید آن اقدام کنید و دوره تحصیلی جدیدتان باید حداکثر تا 28 روز پس از پایان اعتبار ویزای کنونی شما آغاز شود. همچنین باید 6 ماه پیش از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی کنونی، برای اخذ تائیدیه پذیرش تحصیلی یا همان Confirmation of Acceptance for Studies (CAS) اقدام نمائید. هزینه تمدید ویزای تحصیلی انگلیس در دسته کودک 475 پوند به اضافه هزینه بیمه است. برای ثبت اطلاعات بیومتریک نیز باید 20 پوند بپردازید.

اگر می خواهید ویزای تحصیلی کودک را تمدید کنید، باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • با استفاده از ویزای تحصیلی انگلیس یا ویزای تحصیلی Tier 4 در دسته کودک در این کشور باشید.
  • در نامه تائیدیه پذیرش تحصیلی منبع تامین بی قید و شرط هزینه های مالی وی وجود داشته باشد.
  • در صورتیکه ویزای تحصیلی انگلیس شما کمتر از 12 ماه اعتبار داشته باشد، بتوانید ثابت کنید که از منابع مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود را برخوردار هستید.

تغییر دسته ویزایی به ویزای تحصیلی کودک

می توانید از دسته های ویزایی دیگر، ویزای خود را به ویزای تحصیلی کودک انگلیس تغییر دهید. برای این کار باید بین 4 تا 17 سال سن داشته باشد. در صورتیکه با ویزای توریستی یا ویزای تحصیلی کوتاه مدت در انگلیس باشید یا قوانین مهاجرتی انگلیس را زیر پا بگذارید، نمی توانید دسته ویزایی خود را به ویزای تحصیلی کودک تغییر دهید. همچنین برای این کار باید در انگلیس حضور داشته، نامه تائیدیه پذیرش داشته و نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل و زندگی خود و همراهتان را تامین کنید. باید سه ماه قبل از شروع دوره تحصیلی تان برای تغییر دسته ویزایی اقدام کنید. هزینه تغییر دسته ویزایی در این دسته نیز 475 پوند برای بررسی درخواست، 20 پوند برای ثبت اطلاعات بیومتریک به اضافه هزینه بیمه است که بسته به شرایط شما متغیر خواهد بود.

کارهایی که می توانید یا نمی توانید با ویزای تحصیلی کودک در انگلیس انجام دهید؟

با ویزای تحصیلی انگلیس در دسته کودک می توانید در مدارس خصوصی این کشور تحصیل کنید. اگر 16 سال یا بیشتر داشته باشید می توانید بطور پاره وقت و تا 10 ساعت در هفته کار کنید. در دوره تعطیلات می توانید بصورت تمام وقت و بدون محدودیت کار کنید.

با ویزای تحصیلی کودک در انگلیس نمی توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • تحصیل در دانشگاه یا مدارس دولتی یا موسسات آموزش پیشرفته و عالی
  • استفاده از کمک های مالی دولتی و عمومی
  • داشتن شغل تمام وقت و دائمی یا خوداشتغالی
  • کار بعنوان ورزشکار حرفه ای (مثلاَ فوتبالیست حرفه ای) یا هنرمند (مثلاً در سیرک)
  • درخواست اقامت
  • آوردن اعضای خانواده به انگلیس (جز یکی از والدین که تنها در صورت داشتن سن کمتر از 12 سال دانش آموز و از طریق ویزای همراه امکان پذیر است)

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

2 – ویزای دانشجویی انگلیسTier-4 (General)

این نوع ویزا معمولاً برای افراد بالای 18 سال که قصد ادامه تحصیل در انگلیس را دارند صادر می شود. اکنون نام این ویزا از ویزای Tier-4 عمومی به ویزای دانشجویی انگلیس تغییر پیدا کرده است. اگر بیش از 18 سال (در موارد اندکی بیش از 16 سال و در صورتیکه بخواهید در مراکز دولتی درس بخوانید) سن دارید و قصد ادامه تحصیل در انگلیس را دارید باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • از یکی از مراکز تحصیلی معتبر و دارای مجوز در انگلیس پذیرش گرفته باشید.
  • تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی را داشته باشید که مقدار آن بسته به شرایط شما دارد.
  • تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید و از طریق مدارک زبان این موضوع را ثابت کنید.
  • اگر 16 یا 17 ساله هستید از والدین خود رضایتنامه داشته باشید

باید از مراکز تحصیلی معتبر، یک تائیدیه پذیرش بدون قید و شرط (CAS) داشته باشید. دوره هایی که می توانید با ویزای دانشجویی انگلیس در آن ها تحصیل کنید به شرح ذیل هستند:

  • یک دوره آموزشی تمام وقت که به دریافت گواهینامه های تحصیلی پایین تر از سطح مدرک (RQF level 3,4,5) با دستکم 15 ساعت در هفته آموزش یا مطالعه روزانه سازمان یافته منتهی می شود.
  • یک دوره آموزشی تمام وقت که به دریافت گواهینامه های تحصیلی یا بالاتر از سطح مدرک (8,RQF level 6, 7) منجر شود.
  • یک دوره آموزشی تمام وقت در سطح مدرک یا بالاتر از آن (8,RQF level 6,7) که معادل دوره آموزش عالی در انگلیس بوده و بعنوان بخشی از یک دوره آموزشی طولانی تر در خارج از کشور، ارائه شود.
  • یک دوره آموزشی پاره وقت که به دریافت گواهینامه هایی بالاتر از سطح مدرک (RQF level 7 یا بالاتر) منتهی شود.
  • یک برنامه آموزشی متعلق به بنیادهای علمی شناخته شده برای دوره های فوق دکتری و دندانپزشکی
  • دوره آموزش زبان انگلیسی در سطح B2  یا بالاتر

دوره پسا دکتری و دندانپزشکی

می توانید برای ویزای دانشجویی انگلیس در دسته پسا دکتری و دندانپزشکی اقدام کنید، اگر در قالب یک برنامه اسپانسری از یک بنیاد شناخته شده بوده و شما:

  • یک مدرک معتبر در رشته پزشکی یا دندانپزشکی را در انگلیس اخذ کرده باشید.
  • مدرک خود را از یک مرکز آموزشی معتبر و مورد تائید دولت انگلیس دریافت کرده باشید.
  • سال آخر و دستکم یک سال دیگر از دوره تحصیلی منتهی به دریافت آن مدرک را در انگلیس گذرانده باشید.

سیستم امتیازدهی ویزای دانشجویی انگلیس

برای واجد شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلیس شدن، باید امتیاز شما در یک سیستم امتیاز محور به مقدار کافی باشد. در واقع برای اخذ ویزای دانشجویی انگلیس یک سیستم امتیازدهی وجود دارد که حداکثر آن 70 امتیاز است. این امتیازات در سه حوزه تقسیم شده اند:

  • تائیدیه پذیرش دانشگاه : 50 امتیاز
  • تمکن مالی: 10 امتیاز
  • دانش زبان انگلیسی: 10 امتیاز

پرامتیازترین بخش در این سیستم مربوط به تائیدیه پذیرش دانشگاه است که در واقع کیفیت تحصیلات قبلی شما، مکان تحصیل و سطح رشته ای که می خواهید در آن تحصیل کنید در امتیازی که بدست می آورید بسیار تعیین کننده است. بخش دوم به تمکن مالی مربوط می شود و بخش سوم نیز مربوط به مدرک زبان شما و نمره ای است که در این زمینه دریافت کرده اید. حداقل امتیاز کسب شده باید 40 باشد تا بتوانید شانسی برای اخذ ویزای دانشجویی انگلیس داشته باشید. نکته مهم تر اینکه برخلاف ویزای دانشجویی دیگر کشورهای جهان، در مورد تحصیل در انگلیس، امتیازات بر نظر افسر ویزا ارجحیت دارد. نکته دیگر اینکه دستکم 30 امتیاز باید مربوط به بخش پذیرش تحصیلی باشد.

مدرک زبان انگلیسی برای ویزای دانشجویی انگلیس

اگر چه مدرک آیلتس می تواند برای تشخیص میزان توانایی شما در زمینه زبان انگلیسی معتبر باشد اما هر دانشگاه می تواند جداگانه یک سیستم ارزیابی زبان انگلیسی را برای شما به کار گیرد. برای مثال، اکثر دانشگاه ها از سیستم ارزیابی موسوم به چارچوب اروپایی مشترک مرجع: یادگیری، آموزش، ارزیابی (Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)) استفاده می کنند. در سطح دانشجویی باید حداقل نمره شما معادل B2 در این سیستم ارزیابی کشورهای اروپایی باشد.

چه کسانی نیاز به ارائه مدرک در مورد دانش زبانی ندارند؟

اگر شهروند یکی از کشورهای زیر باشید، برای اخذ ویزای دانشجویی انگلیس نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت:

  • آنتیگوا و باربودا
  • استرالیا
  • باهاماس
  • باربادوس
  • بلیز
  • دومینیکن
  • گرنادا
  • گویانا
  • ایرلند
  • جامائیکا
  • مالت
  • نیوزیلند
  • سنت کیتس و نویس
  • سنت لوسیا
  • سنت وینسنت و گرنادینز
  • ترینیداد و توباگو
  • بریتانیا
  • ایالات متحده
  • کانادا

چه زمانی باید برای دریافت ویزای دانشجویی انگلیس اقدام کرد؟

پس از آنکه تائیدیه پذیرش تحصیلی خود را دریافت کردید، شماره ارجاعی برای شما اختصاص می یابد. شیوه درخواست شما به حضور شما در خارج یا داخل خاک انگلیس بستگی دارد. اگر در خارج از این کشور درخواست ویزای دانشجویی انگلیس می کنید باید دستکم 6 ماه پیش از شروع دوره تحصیلی خود اقدام کنید. برای درخواست ویزای دانشجویی انگلیس باید به این لینک مراجعه کرده و درخواست خود را بصورت آنلاین ثبت نمایید. در ادامه با انتخاب ایران یا کشور محل سکونت خود می توانید نزدیک ترین مکانی که برای ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری ویزای دانشجویی انگلیس در دسترس است را انتخاب کنید. پس از آن می توانید با وارد کردن ایمیل و تعیین گذرواژه اختصاصی، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. در ادامه می توانید به صورت مرحله به مرحله با وارد کردن اطلاعات شخصی و همچنین کد ارجاع یا همان کد CAS مراحل ثبت نام خود را پیش ببرید. در نهایت نیز باید هزینه ها را پرداخت کنید که در ادامه به مقادیر آن خواهیم پرداخت. در ایران این کار از طریق مرکز VFS Global  انجام می شود. بررسی درخواست شما نهایتاً 3 هفته زمان خواهد برد. هزینه درخواست ویزای دانشجویی انگلیس در صورتیکه خارج از این کشور باشید 348 پوند است.

در صورتیکه در هنگام درخواست ویزای دانشجویی انگلیس در داخل خاک این کشور حضور دارید، سه ماه پیش از شروع دوره تحصیلی می توانید درخواست خود را ارائه دهید. باید پیش از انقضای اعتبار ویزای کنونی خود برای این کار اقدام کنید و نکته دیگر اینکه دوره تحصیلی شما باید بین 1 تا حداکثر 28 روز پیش از اتمام ویزای کنونی شما آغاز شود. در این صورت بررسی درخواست شما حداکثر 8 هفته زمان خواهد برد. هزینه درخواست ویزای دانشجویی انگلیس (تغییر یا تمدید ویزا) در این مورد 475 پوند است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی انگلیس

  • نامه تائیدیه پذیرش غیرمشروط از دانشگاه (CAS)
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (آیلتس که نمره آن حداقل 6 است)
  • مدارک بانکی نشان دهنده تمکن مالی (نامه تمکن مالی و پرینت حساب 6 ماهه)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک مربوط به محل سکونت
  • گواهی آزمایشات و سلامت پزشکی

مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی انگلیس

میزان اعتبار ویزای دانشجویی انگلیس به طول دوره تحصیلی و دوره های تحصیلی که از قبل گذرانده اید وابسته است. اگر 18 ساله و بالاتر هستید و دوره تحصیلی شما در سطح دریافت مدرک است، می توانید حداکثر تا 5 سال از طریق ویزای دانشجویی انگلیس در این کشور بمانید. اگر دوره تحصیلی شما پایین تر از دوره دریافت مدرک است، اعتبار ویزای دانشجویی شما حداکثر 2 سال خواهد بود. برای اطلاع از مدت اعتبار ویزای خود به شکلی دقیق تر می توانید از این دستورالعمل کمک بگیرید.

اگر بخواهیم بیشتر از اعتبار ویزای دانشجویی انگلیس در این کشور بمانیم چه باید کرد؟

اگر قصد اقامت بیشتر از اعتبار ویزای دانشجویی انگلیس را دارید، باید آن را تمدید کنید. در واقع برای ادامه تحصیل در دوره تحصیلی کنونی یا شروع یک دوره تحصیلی جدید در یک مقطع بالاتر می توانید ویزای دانشجویی خود را تمدید کنید. برای مقدور بودن امکان تمدید ویزا باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • با ویزای دانشجویی انگلیس یا ویزای تحصیلی  Tier 4 (General)در انگلیس باشید.
  • تائیدیه پذیرش غیرمشروط از یک مرکز آموزشی مورد تائید دولت انگلیس را داشته باشید.
  • مدارکی ارائه دهید که نشان دهد تحصیلات شما در سطح آکادمیک پیشرفته تر از سطح کنونی باشد (مدرک پیشرفت آکادمیک)
  • در صورتیکه با ویزای تحصیلی انگلیس کمتر از 12 ماهه در انگلیس بوده باشید باید مدارک تمکن مالی ارائه دهید.

چگونه برای تمدید ویزای دانشجویی انگلیس، نشان دهیم که پیشرفت آکادمیک داشته ایم؟

اگر در حال حاضر مشغول به تحصیل در انگلیس هستید، برای تمدید ویزای خود باید ثابت کنید که سطح جدیدی که قصد تحصیل در آن را دارید، بالاتر از سطح کنونی شماست. سطح بعدی تحصیلی شما باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد تا بتوانید درخواست تمدید ویزای دانشجویی انگلیس کنید:

  • در یک سطح آکادمیک بالاتر از سطح کنونی باشد
  • در همان سطح و مرتبط با دوره های تحصیلی گذشته یا علاقمندی های شغلی شما باشد، بشرطی که در سطح دریافت مدرک یا بالاتر باشد
  • مرتبط با رشته تحصیلی کنونی شما در زمینه پزشکی، دندانپزشکی و علوم پزشکی باشد

چه زمانی برای تمدید ویزای دانشجویی انگلیس باید اقدام کرد؟

باید تا پیش از سه ماه تا شروع دوره تحصیلی جدید، درخواست تمدید ویزای دانشجویی انگلیس را ارائه دهید. همچنین این کار باید تا پیش از پایان اعتبار ویزای دانشجویی کنونی شما صورت گیرد و پس از دریافت تائیدیه پذیرش تحصیلی باید حداکثر تا شش ماه پس از آن اقدام به درخواست تمدید ویزا کنید. در طول دوران بررسی درخواست، می توانید در انگلیس بمانید. هزینه درخواست تمدید ویزای دانشجویی انگلیس 475 پوند به اضافه هزینه متغیر بیمه سلامت و 20 پوند جهت ثبت اطلاعات بیومتریک است.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

3- ویزای دانشجویی کوتاه مدت

ویزای دانشجویی انگلیس بصورت کوتاه مدت برای دوره های آموزش زبان در انگلیس داده می شود. این دوره ها معمولاً بیش از 6 ماه و کمتر از 11 ماه طول می کشند. با این نوع ویزا می توانید برای طول دوره آموزشی و تحصیلی خود به اضافه 30 روز دیگر در انگلیس بمانید. هزینه این نوع ویزا 257 دلار تعیین شده است. اگر دوره تحصیلی و آموزشی شما کمتر از 6 ماه باشد، نیازی به اخذ ویزای دانشجویی انگلیس نبوده و باید در دسته ویزاهای توریستی این کشور اقدام کنید. با این نوع ویزا امکان تغییر دوره تحصیلی یا تحصیل در یک حوزه و مقطع دیگر را ندارید. همچنین با ویزای دانشجویی کوتاه مدت امکان کار و راه اندازی کسب و کار، تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی دولتی، تمدید ویزا، همراه داشتن اعضای خانواده و درخواست کمک های دولتی را نخواهید داشت.

آیا امکان تغییر دسته های ویزایی دیگر به ویزای دانشجویی انگلیس وجود دارد؟

اگر با ویزاهای دیگر در انگلیس اقامت دارید، ممکن است بتوانید ویزای خود را به ویزای دانشجویی انگلیس تغییر دهید. برای این کار باید در انگلیس حضور داشته و تائیدیه پذیرش تحصیلی داشته باشید. همچنین در صورتیکه با ویزاهای معتبر کمتر از 12 ماهه به انگلیس آمده باشید باید مدارک تمکن مالی ارائه دهید. باید 3 ماه پیش از شروع دوره تحصیل، درخواست تغییر دسته ویزایی را ثبت کنید. هزینه درخواست تغییر ویزا 475 پوند همراه با هزینه بیمه درمانی و 20 پوند هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک است. در موارد زیر نمی توانید ویزای خود را به ویزای دانشجویی تغییر دهید:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت (کمتر از 6 ماه)
  • ویزای همراه دانش آموز
  • ویزای کارگر فصلی
  • ویزای کارگر بومی در بخش خانگی خصوصی
  • در صورتیکه قوانین مهاجرتی انگلیس را زیر پا بگذارید

با اخذ ویزای دانشجویی انگلیس، چه مدت قبل از شروع دوره تحصیلی می توان به این کشور سفر کرد؟

  • تا حداکثر یک هفته زودتر، اگر دوره تحصیلی و اعتبار ویزای دانشجویی انگلیس شما برای 6 ماه یا کمتر باشد.
  • تا حداکثر یک ماه زودتر، اگر اعتبار ویزای دانشجویی و دوره تحصیلی شما بیش از 6 ماه باشد

کارهایی که می توانید و نمی توانید با ویزای دانشجویی انگلیس انجام دهید

با ویزای دانشجویی انگلیس تنها می توانید در این کشور تحصیل کرده و برای ساعات مشخصی که معمولاً 20 تا 30 ساعت کار در هفته است کار کنید. مدت ساعات کار مجاز شما بسته به رشته و مقطع تحصیلی داشته اما کار در دوران تعطیلات هیچ محدودیتی ندارد. اگر با ویزای دانشجویی انگلیس در این کشور حضور دارید نمی توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • استفاده از کمک های مالی دولتی
  • کار در حوزه های خاصی مانند ورزش حرفه ای یا مربیگری
  • خوداشتغالی
  • تحصیل در آکادمی ها یا مدارسی که هزینه های آن ها توسط مقامات دولتی محلی تامین می شود.

هزینه بیمه سلامت ویزای دانشجویی

بعد از دریافت ویزای دانشجویی انگلیس باید مبلغی را بعنوان هزینه بیمه سلامت بپردازید که بسته به طول دوره تحصیل شما متفاوت خواهد بود. هر چه طول دوره تحصیلی شما بیشتر باشد مبلغ پرداختی بیمه هم بیشتر است اما ویزاهایی که کمتر از 6 ماه باشند از پرداخت این هزینه معاف خواهند بود. برای برآورد هزینه بیمه خود می توانید از این لینک استفاده کنید.

ویزای همراه دانشجویی

با استفاده از ویزای دانشجویی انگلیس می توانید همسر و فرزندان (افراد تحت تکفل) را با خود به انگلیس بیاورید. مدت اعتبار ویزای همراه دانشجویی نیز به اندازه اعتبار ویزای دانشجویی انگلیس است. هزینه درخواست ویزای همراه دانشجویی برای هر نفر 475 پوند به اضافه هزینه بیمه و 20 پوند هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک است. برای اینکه بتوانید خانواده خود را از طریق ویزای دانشجویی انگلیس به این کشور بیاورید باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • دانشجوی تمام وقت در یک دوره تحصیلی سطح تحصیلات عالی (فوق لیسانس به بالا یا سطح 7 و بالاتر) که دستکم 9 ماه یا بیشتر به طول بینجامد.
  • دانشجوی جدید یک مرکز آموزشی با اسپانسری دولت که دوره آن دستکم 6 ماه طول بکشد.
  • دانشجوی دوره تحصیل تکمیلی دکتری

شرایط همسر و فرزندان برای گرفتن ویزای همراه دانشجویی

همسر یا فرزندان تحت تکفل به افراد زیر گفته می شوند:

  • همسر یا شریک زندگی رسمی
  • فرزندان زیر 18 سال، از جمله کودکانی که در زمان تحصیل شما در انگلیس به دنیا آمده باشند.

هنگام درخواست ویزای همراه دانشجویی باید مدارکی مانند گواهی ازدواج و شناسنامه را ارائه دهید تا نسبت افراد خانواده با شما مشخص شود. اگر فرزند شما هنگام ثبت درخواست الحاق خانواده، 16 یا 17 سال داشته باشد، باید ثابت کنید که آن ها زندگی مستقلی ندارند، برای مثال ثابت کنید که مجرد بوده یا به شکل دراز مدت در خانه جداگانه ای زندگی نمی کنند. بدین ترتیب باید مدارکی دال بر محل سکونت آن ها ارائه داده و در صورتیکه در خانه ای مجزا از پدر و مادر زندگی می کنند، ادله منطقی و قابل قبول برای این موضوع ارائه دهید. در صورتیکه به شما اجاره مسکن یا کمک ماهیانه می دهند، مدارک لازم در این زمینه را نشان دهید. همچنین اگر با شما زندگی نمی کنند باید ثابت کنید تامین هزینه های زندگی آن ها را بر عهده دارید. در صورتیکه فرزندتان با شما زندگی می کند، باید دستکم دو مورد از مدارک زیر را ارائه دهید که در آن آدرس محل زندگی فرزندانتان ذکر شده باشد:

  • صورتحساب بانکی
  • گواهینامه رانندگی
  • اسناد پزشکی
  • نامه رسمی از دانشگاه یا کالج محل تحصیل

مقدار تمکن مالی همسر و فرزندان برای همراهی با دارنده ویزای دانشجویی انگلیس

همسر و فرزندان دارنده ویزای دانشجویی انگلیس باید هر کدام مقدار معینی پول در دسترس داشته باشند. این مبلغ علاوه بر مبالغی است که دارنده ویزای دانشجویی انگلیس برای تامین هزینه های تحصیلی و زندگی خود در انگلیس باید داشته باشد. مقدار پولی که خانواده شما باید داشته باشند به محل تحصیل شما بستگی دارد. آن ها باید یکی از دو مبلغ زیر را به مدت دستکم 1 ماه اخیر به شکل بی وقفه در حساب خود داشته باشند:

  • مبلغ 845 پوند برای هر ماه (7600 پوند برای یک سال تحصیلی 9 ماهه) برای تحصیل در لندن
  • مبلغ 680 پوند برای هر ماه (6120 پوند برای یک سال تحصیلی 9 ماهه) برای تحصیل در خارج از لندن

اگر همزمان با ویزای دانشجویی خود برای خانواده نیز درخواست ویزا می کنید، باید ثابت کنید که تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود و همچنین زندگی خانواده در مدت تحصیل در انگلیس را دارا هستید. در صورتیکه آن ها بعدها برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند، تنها باید تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی خود را ثابت کنند.

در صورتیکه دارای اسپانسر هستید، وام دانشجویی گرفته اید یا کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنید باید مدارک مربوط به آن را که مطابق با تائیدیه پذیرش تحصیلی است ارائه دهید. اگر خانواده شما قبل از اخذ ویزای دانشجویی انگلیس، با ویزای دستکم 12 ماهه در انگلیس بوده اند، نیازی به ثابت کردن تمکن مالی نخواهند داشت. شهروندان کشورهایی که زیر فهرست differential evidence requirement قرار گرفته اند نیز نیازی به نشان دادن تمکن مالی ندارند.

مجوز اقامت بیومتریک (BRP

پس از تائید درخواست ویزای دانشجویی انگلیس و اخذ ویزا، به شما یک فرصت 1 ماهه داده خواهد شد تا وارد خاک انگلیس شوید. بعد از ورود یک مجوز اقامت بیومتریک به شما داده خواهد شد. از این مجوز برای اثبات هویت، حق کار و تحصیل در انگلیس، استفاده از خدمات عمومی و دیگر مزایای دانشجویی استفاده می کنید. باید بدانید که این نوع مجوز تنها برای اقامت های 6 ماه به بالا در انگلیس صادر می شود.

شرایط بعد از اتمام تحصیل در انگلیس

بر اساس قوانین جدید، پس از پایان تحصیلات دانشگاهی در انگلیس، دانشجویان می توانند تا دو سال در انگلیس مانده و برای پیدا کردن کار تلاش کنند. این مهلت برای فارغ التحصیلان دوره دکترا 39 ماه در نظر گرفته شده است. در صورت پیدا کردن کار می توانید به اقامت خود در انگلیس، پس از پایان تحصیلات ادامه دهید. پس از 5 سال اقامت و کار در انگلیس که با پرداخت مالیات همراه باشد، می توانید برای اقامت دائم انگلیس درخواست داده و پس از 10 سال می توانید شهروندی انگلیس و پاسپورت این کشور را بدست بیاورید.

سوالات متداول

1- آیا می توان بدون نیاز به مدرک زبان آیلتس در انگلیس تحصیل کرد؟

بله این امکان در مواردی وجود دارد. شهروندان کشورهایی که زبان رسمی آن ها انگلیسی است از ارائه مدرک زبان معاف هستند. علاوه بر این افراد، کسانی که می خواهند در سطحGCSE  یا  A level تحصیل کنند یا زیر 17 سال سن دارند نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته و بعد از ورود به محل تحصیل می توانند در دوره های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنند. برخی از دانشگاه ها نیز دارای سیستم ارزیابی زبان خاص خود هستند.

2- CAS چیست؟

CAS در واقع مخفف عبارت Confirmation of Acceptance for Studies است. این مدرک در واقع یک شماره ارجاع منحصربفرد است که تائید می کند دانشگاه با پذیرش شما بعنوان دانشجو موافقت کرده و اجازه تحصیل در این دانشگاه را بدون قید و شرط خواهید داشت. این مدرک که همان تائیدیه پذیرش دانشگاه است بصورت الکترونیکی و از طریق ایمیل برای شما فرستاده خواهد شد. این شماره منحصربفرد را باید در فرم درخواست ویزای دانشجویی انگلیس در بخش مربوطه وارد کنید. همچنین این تائیدیه حاوی اطلاعاتی مانند شهریه دانشگاه و طول دوره تحصیل است که باید در فرم درخواست ویزا وارد کنید. در واقع بر اساس این مدرک، ویزای دانشجویی شما تنها برای تحصیل در دانشگاه صادر کننده CAS معتبر خواهد بود.

3- آیا می توانم بیش از یک بار از CAS استفاده کنم؟

خیر. از هر CAS تنها یک بار برای دریافت ویزای دانشجویی انگلیس می توانید استفاده کنید. هر زمان که برای ویزای دانشجویی Tier 4 (General) اقدام می کنید نیاز به یک شماره ارجاع جدید دارید که در واقع گرفتن پذیرشی جدید است. در صورتیکه با درخواست ویزای شما مخالفت شود، باز هم نمی توانید دیگر از CAS قبلی استفاده کنید.

4- من ویزای دانشجویی انگلیس برای دانشگاه بث را گرفته ام. آیا می توانم از این ویزا برای تحصیل در دانشگاه دورهام استفاده کنم؟

خیر. ویزای دانشجویی بر اساس تائیدیه پذیرش تحصیلی یک دانشگاه خاص برای شما صادر شده و برای دانشگاهی دیگر قابل استفاده نیست. اگر قصد تحصیل در دانشگاه دورهام را دارید باید ابتدا تائیدیه پذیرش این دانشگاه را گرفته و سپس درخواست ویزای دانشجویی انگلیس کنید.

5- من می خواهم تنها برای یک ترم تحصیلی در انگلیس تحصیل کنم، آیا باید ویزای دانشجویی انگلیس بگیرم؟

اگر قصد دارید برای کمتر از شش ماه در انگلیس تحصیل کنید می توانید ویزای دانشجویی کوتاه مدت بگیرید که معمولاً در دسته ویزاهای توریستی قرار می گیرد. در صورتیکه دوره تحصیل شما بیشتر از این مدت باشد باید ویزای دانشجویی بگیرید. لازم به ذکر است که با ویزای دانشجویی کوتاه مدت امکان کار یا تغییر ویزا به دوره های تحصیل درازمدت را نخواهید داشت.

6- آیا می توانم با کار کردن در انگلیس هزینه شهریه دانشگاه را بپردازم؟

با اخذ ویزای دانشجویی انگلیس می توانید بصورت پاره وقت کار کنید که معمولاً به ازای 20 ساعت در هفته برای ایام تحصیل و بدون محدودیت زمانی (40 ساعت در هفته) در دوران تعطیلات است. حداقل دستمزد در انگلیس نیز ساعتی 7 پوند تعیین شده است. بدین ترتیب نمی توان تنها با کار دانشجویی، هزینه های زندگی در انگلیس، از جمله شهریه دانشگاه را پرداخت کرد. برای پیدا کردن کار در انگلیس بعنوان دانشجو، مهم ترین عامل میزان تسلط شما به زبان انگلیسی است. پیدا کردن کار در زمینه های تخصصی کمی دشوار است اما در زمینه های عمومی و خدماتی مانند کار در رستوران ها، کارخانه ها یا شرکت های تولیدی، راحت تر است. در مقطع دکترا، معمولاً به شما بورس، حقوق یا کمک هزینه اختصاص می یابد و امکان انجام پروژه های تحقیقاتی در قبال دستمزد نیز وجود دارد.

7- آیا می توانم در مقطع پیش دانشگاهی در انگلیس ادامه تحصیل بدهم؟

بلکه این امکان وجود دارد و این دوره به زبان انگلیسی خواهد بود. طول دوره پیش دانشگاهی در انگلیس دو سال است و شهریه ای در حدود 15000 پوند باید بپردازید. داشتن نمره آیلتس 6 معمولا برای این دوره الزامیست. در برخی موارد نیز دوره های پیش نیاز آموزش زبان توسط موسسه مذکور ارائه می شود.

سخن پایانی

همراهان ارجمند، امیدواریم با مطالعه کامل و دقیق مطالب فوق به پاسخ سوالات خود در زمینه اخذ ویزای دانشجویی انگلیس و شرایط تحصیل در انگلیس و مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی انگلیس دست یافته باشید. موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام با داشتن سال ها سابقه درخشان و پرونده های موفق در زمینه اخذ انواع ویزاهای انگلستان الخصوص ویزای تحصیلی انگلیس می تواند در این مسیر گام به گام همراه شما عزیزان باشد. همچنین خوانندگان محترم می توانید با مراجعه به این لینک از شرایط و توضیحات مربوط به سایر انواع ویزاهای انگلستان مطلع شوید.

ثبت ديدگاه