تجربه کار در کانادا

 تجربه کار در کانادا، یکی از برنامه های مهاجرتی کانادا است که بر مبنای نیازهای هر استان و البته بازار کار شکل می گیرد. با مهاجرت از طریق این برنامه می توان برای اقامت دائم کانادا اقدام کرد. بر همین اساس نیروهای کاری که به صورت موقت مشغول کارند و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز اموزشی کانادا میتوانند با برنامه تجربه کار کانادایی همچنان در کشور کار و زندگی کنند.

مهاجرت به کانادا، زندگی در ونکوور، برنامه استانی بریتیش کلمبیا، اقامت کانادا

واجدان شرایط برنامه کار در کانادا

برنامه مهاجرت با روش تجربه کار کانادایی را تنهای نیروهای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی ساکن در کانادا میتوانند استفاده کنند. به این ترتیب این دو گروه حداکثر یک سال پس از اقامت در کشور میتوانند برای اقامت دائم درخواست دهید. در استفاده از این برنامه شما نیاز به امتیاز بندی های مشابه برنامه فدرال یا برنامه های استانی را ندارید، بلکه نحوه ارزیابی این روش بر اساس قبول شدن و رد شدن نیروی متخصص است. اگر متقاضی حداقلی از شرایط را داشته باشد، در این سیستم قبول میشود.

البته تمامی متقاضیان می بایست معاینات پزشکی و تمامی مراحل مرتبط با ملاحظات امنیتی را زیر نظر سازمان مهاجرت بگذرانند. در طی این مدت متقاضی میتواند در کانادا بماند.

در صورتی که متقاضی بعد از ترک خاک کانادا بخواهد از طریق تجربه کار کانادایی درخواست دهد، حدکثر تا یک سال بعد از خروج از کشور حق درخواست دادن دارد

معیارهای مورد نیاز نیروی کار

در صورتی که میخواهید از این برنامه استفاده کنید و  به عنوان نیروی کار وارد شده اید، باید حتما شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل یک سال سابقه کاری تمام وقت در کانادا

  • تسلط قابل قبول به زبان انگلیسی یا فرانسه

  • درخواست اقامت از طریق تجربه کار کانادایی حداکثر تا یک سال بعد از تمام شدن قرارداد کاری و ترک کانادا

معیارهای فارغ التحصیلان برای تجربه کار کانادایی

همچنین فارغ التحصیان مراکز آموزشی و دانشگاه های کانادا با شرایط زیر شامل این برنامه خواهند شد:

  • پایان تحصیلات در کانادا حداقل به مدت دو سال

  • سابقه کار در کانادا حداقل به مدت یک سال

  • تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسه

  • درخواست اقامت از طریق تجربه کار کانادایی حداکثر یک سال بعد از فارغ التحصیلی

در نهایت باید گفت، اگر در یکی از دو گروه فوق هستید بهتر است تا یک سال بعد از پایان قرارداد و یا زمان تحصیل، برای زندگی در کانادا از روشی قانونی اقدام کنید. همچنین اگر میخواهید ویزای کانادا را برای دیگر اقوام خانواده تان، بگیرید همین حالا با تیم مشاوران موسسه فراگامان مهام از طریق این لینک ارتباط برقرار کنید، تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.