تمدید پاسپورت انگلیس

تمدید پاسپورت انگلیس

تمدید پاسپورت انگلیس تمدید پاسپورت انگلیس برای افرادی که پاسپورت انگلیسی شان منقضی شده است مطابق با آخرین و به روز ترین اطلاعات اداره مهاجرت انگلستان.

مرکز تخصصی اخذ انواع ویزای انگلستان، خدمات تمدید پاسپورت انگلستان از ایران را نیز به مجموعۀ خدمات خود اضافه نموده است. جهت آشنایی با نحوۀ تمدید پاسپورت انگلستان به ادامه مطلب توجه فرمائید.

تمدید پاسپورت انگلیس

آیا امکان تمدید پاسپورت انگلیس از ایران وجود دارد؟

تمدید پاسپورت انگلیس یکی از دغدغه هایی است که افراد در ماه های پایانی اعتبار پاسپورت انگلیسی شان خواهند داشت. تمدید پاسپورت انگلستان زمانی استرس زاتر می شود که شخص در انگلیس نبوده و می خواهد بداند که آیا از بیرون از کشور نیز می تواند پاسپورت خود را تمدید کند یا نه.

مقدمه

شاید شما هم از کسانی باشید که پاسپورت انگلستان دارید و می خواهید پاسپورت خود را تمدید کنید اما می خواهید بدانید که آیا امکان تمدید پاسپورت انگلیس از ایران وجود دارد یا خیر. اگر به تازگی پاسپورت خود را گم کرده اید یا قصد تمدید پاسپورت انگلستان خود از ایران را دارید با ادامه این مطلب همراه باشید تا شما را با شرایط تمدید پاسپورت انگلیس از ایران و مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت انگلیس برای افراد مختلف آشنا کنیم.

تمدید پاسپورت انگلیس

تمدید پاسپورت انگلیس از ایران

پیش از هر چیز باید گفت که امکان تمدید پاسپورت انگلیس از ایران وجود ندارد هر دارنده پاسپورت انگلیس برای تمدید آن باید به این کشور بازگردد مگر اینکه فرد در شرایط اضطراری قرار داشته باشد که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد. بدین ترتیب اگر در ایران هستید و قصد تمدید پاسپورت انگلستان از ایران را دارید برای اینکار، اصولاَ باید به انگلیس بازگردید و یکی از دو روش درخواست تمدید پاسپورت انگلستان را انتخاب کنید. به طور کلی دو روش برای تمدید پاسپورت انگلستان وجود دارد که یکی از طریق پست (برای متقاضیان داخل کشور) و دیگری از طریق آنلاین است که همین گزینه توسط دولت انگلیس توصیه شده زیرا هم راحتتر و سریع تر است و هم هزینه کمتری دارد. در واقع درخواست تمدید پاسپورت انگلیس به شکل آنلاین، 9.5 پوند ارزان تر از درخواست از طریق پست است.

نکته: اگر چه درخواست تمدید پاسپورت انگلیس تنها در داخل این کشور امکان پذیر است، اما در شرایط اضطراری که در خارج از انگلیس به سر برده و پاسپورتتان گم شده یا تاریخ اعتبار آن به پایان رسیده می توانید درخواست «پاسپورت اضطراری» کنید. از این پاسپورت تنها می توانید برای بازگشت به انگلیس استفاده کنید و برای رساندن خود به انگلیس با این پاسپورت نیز نمی توانید از بیش از 5 کشور دیگر عبور کنید. در صورتی که با این پاسپورت اضطراری به انگلیس سفر کنید، ماموران مرزی این پاسپورت را از شما می گیرند و بعد از ورود به انگلیس باید درخواست تمدید یا تعویض پاسپورت کنید. اگر ایرانی هستید و قصد تمدید پاسپورت انگلیس خود از ایران را دارید باید بدانید که چنین امکانی وجود ندارد و تنها می توانید با مراجعه به سفارت انگلیس در کشورهای همسایه مانند ترکیه درخواست پاسپورت کنید.  از ایران تنها می توانید برای پاسپورت اضطراری درخواست دهید. اگر شهروند انگلیس هستید و در ایران به سر می‌برید و به اسناد سفر اضطراری یا همان پاسپورت اضطراری نیاز دارید، می توانید از طریق ایمیل consularenquiries.tehran@fco.gov.uk یا شماره تلفن (+44) 207 008 1500 با دفتر امور خارجه تماس بگیرید.

برای اینکه بتوانید در خارج از کشور درخواست تمدید پاسپورت انگلستان کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • تابعیت انگلیس داشته باشید.
  • خارج از انگلیس باشید.
  • پاسپورت شما سرقت شده، گم شده، به کلی از بین رفته، به تازگی اعتبارش به پایان رسیده یا در اختیار اداره صدور پاسپورت انگلیس یا سفارت این کشور در خارج از کشور قرار دارد.
  • پیش از سفر جدیدتان، وقت لازم برای تمدید یا تعویض پاسپورت خود را ندارید.
  • می توانید مدارک سفر معتبر ارائه دهید، مانند رزرو پرواز و هتل در مقصد

بدین ترتیب اگر تاکنون پاسپورت انگلیس نداشته اید نمی توانید پاسپورت اضطراری برای سفر دریافت کنید.

تمدید پاسپورت انگلیس

چه کسانی می توانند درخواست تمدید پاسپورت انگلیس کنند؟

می توانید درخواست تمدید پاسپورت انگلیس کنید اگر هر دو شرط زیر را داشته باشید:

  • در انگلستان حضور داشته باشید.
  • قصد تمدید یا تعویض پاسپورت خودتان یا درخواست پاسپورت برای فرزند تازه متولد شده تان را داشته باشید.

چگونه درخواست خود برای تمدید پاسپورت انگلیس را ثبت کنم؟

اگر در انگلیس به سر برده و قصد تعویض یا تمدید پاسپورت خود را دارید دو روش برای این کار وجود دارد که یکی گرفتن وقت از نزدیک ترین دفتر صدور پاسپورت و دیگری درخواست آنلاین است. اگر وقت مراجعه به دفتر صدور پاسپورت را ندارید، می توانید از روش آنلاین استفاده کنید. در واقع با مراجعه به این لینک می توانید ثبت درخواست، پرداخت هزینه ها و تعیین وقت آنلاین را انجام داده و پس از گذشت حداکثر 2 روز، در یک مصاحبه آنلاین حداکثر 30 دقیقه ای شرکت کرده و پاسپورت جدید خود را دریافت کنید. معمولاً پاسپورت جدید در عرض یک هفته به آدرس پستی شما ارسال خواهد شد. و از این سرویس می توانید برای تمدید پاسپورت بزرگسال یا کودک، تغییر نام روی پاسپورت، ایجاد تغییر در مشخصات جزیی تان در پاسپورت، تعویض پاسپورت آسیب دیده، صدور پاسپورت گمشده یا دزیده شده و درخواست پاسپورت برای فرزند تازه متولد شده استفاده کرد.

آیا غیر از مراجعه حضوری به دفتر صدور پاسپورت و ثبت درخواست آنلاین، راه دیگری برای درخواست تمدید پاسپورت انگلیس وجود دارد؟

بله، اگر به هر دلیلی امکان استفاده از کامپیوتر، گوشی هوشمند یا اینترنت را نداشته یا کارت اعتباری ندارید، می توانید از طریق شماره تلفن  0300 222 0000 برای داخل کشور و +44 (0)300 222 0000 برای خارج از کشور، درخواست تمدید پاسپورت نمایید.

انواع تمدید پاسپورت انگلیس

تمدید یا تعویض پاسپورت بزرگسال

اگر یک فرد بزرگسال (16 ساله یا بیشتر) هستید و قصد تمدید یا تعویض پاسپورت انگلیس خود را دارید می توانید به دو صورتی که در بالا اشاره شد درخواست تمدید یا تعویض پاسپورت انگلیس کنید. در صورتیکه بطور آنلاین درخواست خود را ثبت کنید هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

گرفتن پاسپورت برای نوزاد

در صورتیکه خودتان تابعیت انگلیسی داشته، فرزندتان زیر 16 سال سن دارد و هنوز پاسپورت انگلیس ندارد، می توانید درخواست صدور پاسپورت برای وی کنید. هزینه صدور اولین پاسپورت 49 پوند بصورت آنلاین و 58.5 پوند بصورت حضوری و کتبی است. پاسپورت کودک در انگلیس تا 5 سال اعتبار دارد. تنها والدین فرزند می توانند برای وی درخواست پاسپورت انگلیس داشته باشند و هنگام ثبت درخواست نیز مشخصات هر دوی والدین باید ارائه شود. همین فرآیند برای فرزندان زیر 16 سال که نیاز به تمدید، تعویض یا صدور مجدد پاسپورت در صورت گم شدن، دزدیده شدن یا صدمه شدید دیدن دارند نیز صدق می کند.

تغییر مشخصات در پاسپورت

در صورتیکه نام، جنسیت یا ظاهر خود را تغییر داده یا به هر دلیلی شناسایی شما با پاسپورت قبلی امکان پذیر نیست (برای مثال اگر جراحی پلاستیک انجام داده اید) نیاز به درخواست تعویض پاسپورت انگلیس خواهید داشت که حدود 10 روز طول خواهد کشید. در این صورت می توانید بصورت آنلاین درخواست تعویض پاسپورت کنید.

تمدید پاسپورت انگلیس

صدور پاسپورت در صورت سرقت یا گم شدن پاسپورت

در صورتیکه پاسپورت شما سرقت شده ، گم شده یا به کلی از بین رفته باشد می توانید درخواست صدور پاسپورت جدید کنید. اگر در انگلیس هستید به همان شیوه های قبلی بصورت آنلاین یا حضوری باید درخواست صدور پاسپورت جدید کنید. اگر در خارج از انگلیس به سر می برید باید از طریق این لینک، مفقود شدن پاسپورتتان را اطلاع دهید و سپس همان رویه مراجعه به سفارت انگلیس در کشور خود یا نزدیک ترین کشور را در پیش بگیرید. در صورتیکه یک ایرانی دارای تابعیت انگلیس هستید و در مدت زمان حضور در ایران پاسپورت شما گم شده، به سرقت رفته یا از بین رفته است باید بار دیگر تصریح کنیم که امکان تعویض، صدور یا تمدید پاسپورت انگلیس از ایران وجود نداشته و می توانید به مراجعه به سفارت انگلیس در ترکیه یا دیگر کشورهای مجاور درخواست تمدید پاسپورت انگلیس را داده یا درخواست پاسپورت اضطراری کنید.

برای تمدید پاسپورت انگلیس به چه مدارکی نیاز دارم؟

بطورکلی برای تعویض یا تمدید پاسپورت انگلیس به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • عکس دیجیتال پاسپورتی به ابعاد دستکم 600 پیکسل (عرض) در 750 پیکسل (طول) که در ماه اخیر گرفته شده و حجم آن بین 50 کیلو بایت تا حداکثر 10 مگابایت باشد. برای اطلاعات دقیق تر مورد مشخصات عکس های بزرگسالان و کودکان به این لینک مراجعه کنید.
  • پاسپورت قبلی (در صورتیکه قصد تعویض یا تمدید داشته باشید و پاسپورت قبلی موجود باشد)
  • پرداخت هزینه تمدید پاسپورت انگلیس

نکته: در موارد زیر باید دو عکس چاپی نیز ارائه داده و یکی از آن ها را پشت نویسی نمائید. پشت نویسی می تواند توسط خود شما یا والدین شما صورت گیرد. در پشت نویسی عکس باید چنین نوشته شود: «شهادت می دهم که این ظاهر واقعی [نام کامل بزرگسال یا کودکی که برای وی درخواست پاسپورت داده می شود] است».

در چه صورت امکان تعویض، تمدید یا صدور پاسپورت انگلیس برای فرد وجود دارد؟

  • درخواست اولین پاسپورت بزرگسال
  • درخواست اولین پاسپورت کودک
  • صدور پاسپورت جدید در صورت گم شدن، دزدیده شدن یا خراب شدن پاسپورت قبلی
  • تعویض پاسپورت برای کودکان 11 ساله و کمتر
  • تعویض پاسپورت در صورتیکه ظاهر شما تغییر کرده و با پاسپورت قبلی قابل شناسایی نباشید.

در چه صورت امکان تعویض، تمدید یا صدور پاسپورت انگلیس برای فرد وجود ندارد؟

در صورتیکه شرایط زیر در موردتان صدق کند امکان درخواست تعویض، تمدید یا  صدور پاسپورت انگلیس نداشته و شاید پاسپورت فعلی تان نیز از شما گرفته شود:

  • به یک جرم بسیار بزرگ مانند حملات تروریستی متهم شده و برای شما حکم بازداشت صادر شده است.
  • حکم دادگاه مانع از صدور پاسپورت برای شما یا محدود کردن سفرهایتان شود.
  • با قرار وثیقه آزاد بوده و بر اساس قوانین وثیقه، امکان خروج از انگلیس را ندارید.
  • قبلاً با هزینه دولت به انگلیس بازگردانده شده و هنوز این هزینه ها را بازنگردانده اید.
  • به دستور سازمان ملل یا اتحادیه اروپا، با محدودیت سفر مواجه شده اید.
  • در صورتیکه کودک هستید و دادگاه حکم به عدم صدور پاسپورت برای شما یا جلوگیری از خروجتان از کشور داده است.

هزینه های تمدید پاسپورت انگلیس چقدر است؟

نوع تمدید یا تعویض پاسپورت درخواست آنلاین درخواست کتبی
بالغ 16 سال به بالا (پاسپورت استاندارد 34 صفحه ای) 86 پوند 95 پوند
بالغ 16 سال به بالا (پاسپورت 50 صفحه ای) 96 پوند 106 پوند
کودک زیر 16 سال (پاسپورت استاندارد 34 صفحه ای) 59 پوند 69 پوند
کودک زیر 16 سال (پاسپورت 50 صفحه ای) 69 پوند 79 پوند
پاسپورت برای افرادی که پیش از 2 سپتامبر 1929 به دنیا آمده اند. رایگان رایگان

تمدید پاسپورت انگلیس

سوالات متداول

1- آیا هنگام درخواست تعویض پاسپورت انگلیس باید پاسپورت قبلی را تحویل دهم؟

هنگامی که درخواست تعویض یا تمدید پاسپورت انگلیسی را داده اید و پاسپورت قبلی را همچنان دارید، باید پاسپورت قبلی تان را تحویل دهید. در صورت گم شدن یا مفقود شدن آن چنین چیزی لازم نیست اما باید از قبل مفقود شدن آن را اطلاع دهید. در صورتیکه به خاطر تغییر نام قصد تعویض پاسپورت را داشته باشید باید اسنادی در تائید تغییر نامتان ارائه دهید، مانند گواهی ازدواج.

2- آیا می توان با پاسپورت انگلیسی که تاریخ اعتبار آن به پایان رسیده، به این کشور سفر کرد؟

اگر شهروند انگلیس بوده و پاسپورت این کشور را دارید، حتی در صورت پایان یافتن مدت اعتبار پاسپورت نیز می توانید وارد این کشور شوید.

3- تا چند سال پس از پایان اعتبار پاسپورت انگلستان می توان آن را تمدید کرد؟

پاسپورت انگلیسی که برای افراد 16 ساله و بالاتر صادر شده باشد، تا 5 سال پس از پایان اعتبارش نیز امکان تمدید را داراست و این امر مستلزم سالم بودن پاسپورت است.

4- تعویض پاسپورت انگلیس چقدر زمان می برد؟

در حال حاضر حداکثر زمانی که دولت بریتانیا برای تعویض پاسپورت ها در نظر گرفته بین 6 الی 11 هفته است اما در اکثر موارد در صورتیکه در داخل انگلیس باشید، این زمان 10 روز خواهد بود.