تمدید اقامت ایتالیا، ویزای ورود مجدد به ایتالیا

 

 

ایرانیانی که قبلاً اجازه اقامت ایتالیا را کسب نموده اند و به دنبال تمدید اقامت ایتالیا هستند می بایست از طریق استخدام وکیل نسبت به این امر اقدام نمایند و یا با اخذ ویزای ورود مجدد به ایتالیا وارد شده و در آنجا نسبت به تمدید اقامت خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است طبق آخرین آپدیت کنسولگری ایتالیا در تهران، دولت این کشور کارت اقامت افرادی که در طول سال 2021 منقضی شده است تا تاریخ 31 جولای 2021 تمدید نموده است.

در نتیجه این افراد در صورتیکه مستقیماً به ایتالیا سفر کنند، ورود به ایتالیا بدون داشتن ویزای ورود مجدد یا نامه کنسولگری امکان پذیر است و نیاز به تمدید اقامت ایتالیا ندارند.

در صورت استفاده از پروازهای غیر مستقیم (کانکشن) حتماً بایستی نسبت به اخذ ویزای ورود مجدد اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ ویزای ایتالیا به این لینک مراجعه کنید.

همچنین به استحضار متقاضیان گرامی می رساند که از 28 جولای 2020، افرادی که در ایران هستند و اجازه اقامت ایتالیا آنها قبل از تاریخ 31 ژانویه 2020 منقضی شده است بایستی حتماً با تعیین وقت قبلی، درخواست اخذ ویزای ورود مجدد خود را به شرکت CKGS ارائه نمایند.

توجه: برای اخذ وقت سفارت ایتالیا به این لینک مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که صدور ویزای ورود مجدد به ایتالیا، مستلزم درخواست ” مجوز ورود  Nulla Osta”  از سوی کنسولگری ایتالیا از اداره ذیصلاح می باشد (درخواست “مجوز ورود Nulla Osta ” توسط کنسولگری انجام می پذیرد).