تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان در رشته های مختلف علوم پزشکی بر اساس قیمت مناسبی که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد، موجب شده که این کشور در حال حاضر بین دانشجویان ایرانی بسیار پرطرفدار باشد. علاوه بر رشته های فنی-مهندسی، زبان و ادبیات، حقوق و … بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به این کشور سفر کرده و دوره های آموزشی را مطابق با استانداردهای روز دنیا میگدرانند. برای آگاهی از شرایط تحصیل پزشکی در لهستان و یا دیگر شاخه های علوم پزشکی میتوانید از طریق این لینک با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تحصیل پزشکی در لهستان ، تحصیل دندانپزشکی در لهستان ، تحصیل در لهستان

شرایط تحصیل پزشکی در لهستان

در صورتی که میخواهید برای تحصیل پزشکی در لهستان اقدام کنید، بهتر است بدانید که این کشور در زمینه علوم پزشکی میزبان تعدادی از بهترین دانشگاههای پزشکی اروپا است. در نتیجه در صورت تسلط به زبان انگلیسی و توانایی ارائه مدرک زبان، بهتر است برای این مهم اقدام کرده و در این مراکز اموزشی مشغول به تحصیل شوید.

برای پزشکی عمومی دانشجو باید همچون دیگر کشورها دوره تحصیل ۶ ساله بگذراند. از این دوره، یک سال به تحصیل علوم پایه اختصاص داشته و بعد دروس مرتبط شروع میشود. تحصیل شما به زبان انگلیسی است و همین مهم موجب شده تا ارائه مدرک زبان ضروری باشد. همچنین بعد از پایان تحصیل شما به صورت مستقیم وارد بازار کار لهستان شده و این امر نیز مسئله اقامت شما در یکی از کشورهای حوزه شنگن تضمین میکند.

در صورتی هم که دانشجوی پرستاری باشید، دوره تحصیل برای شما 3 ساله است و بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار میشوید

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی هم ارائه مدرک زبان ضروری است، با این تفاوت که این بار دوره تحصیلی شما 5 ساله خواهد بود. البته شما همچون دیگر رشته های علوم پزشکی باید یک سال دوره علوم پایه بگذرانید. برای این مهم شما باید بعد از انتخاب دانشگاه مورد نظر، مکاتبه را شروع کنید و با ارائه پیشینه تحصیلی و ریز نمرات پروسه ثبت نام خود را شروع کنید. در نظر داشته باشید که تنها بعد از اخذ پذیرش تحصیلی رسمی و معتبر از دانشگاه میتوانید برای رزرو وقت سفارت و اخذ ویزای لهستان  اقدام کنید.

همچنین تحصیل رشته داروسازی در لهستان نیز 5 ساله است

است، همچنین دوره دندان پزشکی در لهستان ۵ سال، دوره داروسازی ۵ سال و دوره پرستاری ۳ سال است. افراد باید برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در لهستان، حداقل یکسال دوره های علوم پایه را برای ورود به دانشکده پزشکی بگذرانند. بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان میتوانند برای دوره های Residency & Postgraduate در بیمارستان های تمام کشورهای اروپایی اقدام کنند.

همچنین علاوه بر تحصیل مستقیم در رشته های علوم پزشکی، دوره ۴ ساله پزشکی برای افرادی که با مدرک کارشناسی از تمامی رشته های علوم پایه فارغ التحصیل شده اند، نیز ارائه میشود.در نتیجه اگر فارغ التحصیل هرکدام از رشته های علوم پایه هستید، همچنان میتوانید شانس خود را برای تغییر آینده شغلی تان از طریق تحصیل در لستان برای تمامی رشته های علوم پزشکی امتحان کنید.

هزینه تحصیل و زندگی

هزینه تحصیل دندان پزشکی در لهستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر است، همچنین امکانات و خدمات دانشگاه در سطح استاندارد و بالایی قرار دارد. دانشجو برای تحصیل پزشکی در لهستان باید سالانه مبلغی بین 12 تا 14 هزار یورو بپردازد که این شهریه بر اساس نوع دانشگاه متغیر است.

همچنین دانشجو علاوه بر خوابگاه میتواند از انواع پانسیون های دانشجویی استفاده کند که این مورد نیز هزینه های جانبی را نیز تغییر میدهد. بد نیست به خاطر داشته باشید که هزینه اجاره محل اقامت در شهرهای لهستان نیز بین 500 تا 600 یورو متغیر است. البته شما میتوانیدجزئیات بیشتر هزینه تحصیل و زندگی را در نامبئو و مَستِر پرتال بخوانید.

در نهایت باید گفت که موقعیت کشور لهستان برای تحصیل رشته های مختلف علوم پزشکی مناسب است و با توجه به هزینه معقولی که داردف شما میتوانید به راحتی آینده خوب شغلی و تحصیلی را برای خود و یا فرزندانتان رقم بزنید. موسسه حقوقی فراگامان مهام نیز با تجربه که در زمینه اخذ انواع ویزای کانادا، انگلستان، آمریکا و  حوزه شنگن دارد، برای مشاور و هدایت مسیر پرونده شما را یاری خواهد داد.