سوالات مصاحبه ویزای شینگن _ ویزای شینگن _

اشتباهات رایج مصاحبه شینگن

ما ایرانیان جهت ورود به بسیاری از کشورهای دنیا نیازمند دریافت ویزا هستیم. جهت سفر به کشورهای حوزه شینگن دریافت ویزای شینگن الزامیست. با دریافت این نوع ویزا می توانیم به ۲۷ کشور عضو این پیمان سفر کرد. در راستای دریافت ویزای شینگن بایستی از مرحله مصاحبه ویزا سربلند بیرون آمده تا با داشتن مدارک کافی بتوانیم ویزا را دریافت نمائیم. بسیاری افراد دچار اشتباهات رایج مصاحبه شینگن می شوند، البته با دانستن سوالات مصاحبه ویزای شینگن می توان از آنها اجتناب کرد.

برای آشنایی با سوالات متداول اخذ ویزای شینگن می توانید این لینک را مطالعه نمائید.

 

اشتباهات رایج مصاحبه شینگن که باید از آنها اجتناب کنید:

در این قسمت قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه شانس خود را برای اخذ ویزای شینگن افزایش دهیم و یاد بگیرید چگونه از اشتباهات رایج در مصاحبه ویزای شینگن اجتناب کنید.

تذکر: محتویات و توصیه های داده شده در این متن فقط مختص به ویزای شینگن نمی باشد بلکه مربوط به انواع ویزاهای متفاوت نیز می باشد.

پشت هر ویزای رد شده یک دلیل محکم و قاطع وجود دارد و برای شما بسیار حائز اهمیت است که بدانید اشتباهاتی وجود دارد و شما باید در مصاحبه ویزا از آنها اجتناب کنید. اکثر متقاضیان تمام تلاش خود را برای جمع آوری مدارک ویزا انجام می دهند و بنابراین از اهمیت مصاحبه ویزا غافل می مانند. انرژی و اثرگذاری خوب روی مصاحبه ی ویزای شینگن بسیار حائز اهمیت است و توصیه می شود که از اهمیت مصاحبه ی ویزای شینگن غافل نشوید.

مقامات رسمی سفارت و کنسولگری از شما انتظار دارند که یک مصاحبه و ارایه ی با کیفیت را از خود نشان دهید و بنابراین به عنوان یک متقاضی ویزا، از شما خواسته می شود عناصری که ممکن است مصاحبه ی شما را خراب کنند شناسایی و اصلاح کنید .

درصورت تمایل می توانید دلایل ریجکتی ویزای شینگن را در این لینک مطالعه نمائید.

در این بخش قصد داریم به تشریح اشتباهات رایج در مصاحبه شینگن بپردازیم.

تاخیر

وقتی شما قرار ملاقات دریافت می کنید، سفارت یا کنسولگری تاریخ و ساعت دقیق را به شما اعلام می کند و اگر به هر علتی در قرار ملاقات خود حضور پیدا نکنید یکی از ایده های بدی که سفارت علیه شما تنظیم می کند متقاضی مغفول است که این کار در لیست ثبت می شود و برای دفعات بعد که بخواهید قرار ملاقات رزرو کنید با محدودیت هایی مواجه خواهید شد بنابراین سعی کنید قبل از اینکه زمان مصاحبه شما فرا برسد در محلی که ملاقات شما ثبت شده حضور پیدا کنید و این کار به شما کمک می کند که خونسردی خود را حفظ کنید و با قاطعیت به سوالات پاسخ دهید.

پاسخ های نادرست

یکی دیگر از عناصر که باعث می شود افسر ویزا درخواست شما را جدی نگیرند، عدم آمادگی کافی برای مصاحبه است. اگر ندانید که سوالات مصاحبه ویزا مربوط به چه حوزه هایی است، قادر نخواهید بود که به سوالات مصاحبه پاسخ هوشمندانه بدهید به همین علت آشنایی با سوالات ویزا برای شما ضروری است. همچنین می توانید پاسخ های خود را روی کاغذ نوشته و از این طریق بهتر بتوانید به سوالات مصاحبه پاسخ دهید ( اما توجه داشته باشید به هیچ عنوان نوشته های خود را داخل سفارت همراه نداشته باشید و مقامات سفارت و ویزا متوجه نشوند که پاسخ های شما از پیش برنامه ریزی شده است) و برای پاسخ دادن به سوالات نباید زمان زیادی را صرف کنید زیرا این کار باعث می شود که افسر سفارت برداشت پاسخ های کذب داشته باشد.

رد کردن سوالات

وقتی برای اخذ ویزای شینگن اقدام می کنید، مصاحبه ی شما برای مقامات دیپلماتیک آن کشور راهی است که به صورت عمقی دریابند مطالبی که شما در فرم درخواست پر کرده اید درست است یا خیر. بنابراین سعی کنید به سوالات مصاحبه ویزا صادقانه پاسخ دهید و ارایه ی هر پاسخ نادرست برای شما عواقب خوبی نخواهد داشت.

ظاهر نامناسب

ظاهر نامناسب شما ( از قبیل کفش، آرایش، لباس و حتی بوی عطر تند) در حین مصاحبه می باشد و به یاد داشته باشید که اولین برخورد بسیار مهم است. اگر با لباس غیر رسمی و لوازم جانبی مانند کروات نامربوط در مصاحبه ویزا حاضر شوید یک امتیاز منفی برای خودتان ثبت کرده اید. بنابراین بهتر است با ظاهر بسیار رسمی در سفارت حضور پیدا کنید و وانمود کنید کاملا حس اداری و جدی دارید. یک عنصر دیگر برای مصاحبه ویزای شینگن حالت بدنی شما می باشد که چگونه به سوالات پاسخ می دهید به عنوان مثال اگر چهره ی شما نمایانگر ترس و هراس باشد ممکن است مقامات دیپلماتیک برداشت کنند که پاسخ های شما غیر صادقانه و اشتباه است. حتما با افسر ویزا ارتباط چشمی داشته باشید زیار این کار به شما کمک می کند که اعتماد به نفس داشته باشید.

مستندات ناقص

یکی از دلایلی که سفارت از شما دعوت به مصاحبه ویزای شینگن می کند این است که مطمئن شود تمام مدارک و مستنداتی که همراه با درخواست ویزای خود ارایه داده اید صحیح و معتبر می باشد. بنابراین اگر با مدارک و مستندات ناقص در مصاحبه حاضر شوید، شانس اخذ ویزای شما کمتر می شود و این رفتار ممکن است نشان دهد شما به شرایط مورد نیاز ویزا بی توجه می باشید.

قبل از روز مصاحبه ی ویزا تحقیق کنید که چه مدارکی وضعیت شغلی،مالی و ملکی، همچنین میزان تحصیلات، وضعیت تاهل، مهارت زبان، هتل رزرو شده و بلیط خریداری شده را به مقامات ویزا اثبات می کند و آنها را در یک پوشه اماده کنید و در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید و برای احتیاط بیشتر یک روز قبل از مصاحبه آنها را جمع آوری کنید سپس به چک لیست مدارک مراجعه کنید تا مطمئن شوید چیزی فراموش نشده باشد.

تمام مدارک را همراه با ترجمه و یا یک نسخه رونوشت از آنها، همراه خود داشته باشید و اجازه دهید مقامات ویزا دریابند که شرایط مورد نیاز را به خوبی می دانید و متوجه شوند با ترتیب ارایه ی تمام مدارک داخل پوشه خود آشنایی دارید.

اطلاعات غیر ضروری

اگر از شما سوالی پرسیده شد مطمئن شوید که سوال را کاملا متوجه شده اید و نباید پاسخ های اغراق شده و توضیحات اضافی بدهید زیرا مقامات ویزا علاقه ای به شنیدن توضیحات اضافه درباره ی زندگی شخصی شما ندارند و فقط چیزهای واضح در مورد سوالات پرسیده شده می خواهند. به شما توصیه می شود که پاسخ های خود را مختصر و مفید ارائه دهید.

استرس و نگرانی

استرس چیزی است که می تواند نتیجه مصاحبه ی شما را کاملا تغییر دهد و بد خلقی و عصبانیت و حتی نداشتن اعتماد به نفس، مصاحبه ی شما را به کلی نابود می کند. اگر بیش از حد در مورد موفقیت های خود صحبت کنید و با صدای لرزان به سوالات پاسخ دهید یا تماس چشمی ناپایدار داشته باشید و سایر حرکات منفی دیگر از خود نشان دهید باعث می شود که مصاحبه کننده هر چه سریع تر مصاحبه را تمام کند. برای جلوگیری از این موقعیت به شما توصیه می کنیم خونسردی خود را حفظ کنید و به بیشتر تمرکز خود را به سوالات اختصاص دهید.

مخالفت و بحث کردن با مقام مصاحبه کننده

بحث و جدل با مقام مصاحبه گر ویزا در طول جلسه ی مصاحبه از دیگر دلایلی است که مصاحبه ی ویزا ممکن است به حواشی کشیده شود و برخورد به نسبت به ویزا فقط نشان میدهد که شما یک فرد مخرب هستید و به اختیاراتی که یک نماینده ی دفتر دیپلماتیک دارد هیچ احترامی نمی گذارید در صورت بروز هرگونه اعتراض در مورد گفتگو ، هنگام روشن کردن مسئله، از یک زبان بسیار رسمی و صدای آرام استفاده کنید.

رفع ریجکتی ویزای شینگن

درصورتیکه یک یا چند مورد از موارد ذکر شده فوق را رعایت نکنید و یا نقصی در مدارک شما وجود داشته باشد، کنسول حق دارد که درخواست ویزای شما را ریجکت نماید. در صورت ریجکتی ویزای شینگن می توانید در مرحله اول به ریجکتی ویزای خود اعتراض کنید درصورتیکه باز هم با درخواست شما موافقت نشد در مرحله دوم می توانید به دادگاه کشور مربوطه شکایت کنید. موسسه حقوقی و بین المللی فراگامان مهام با کادری مجرب و با بهره گیری از تجارب وکلای مجرب مهاجرت و حقوق بین الملل می تواند شما عزیزان را در رفع ریجکتی ویزای شینگن یاری نماید.