ادامه تحصیل در کانادا در مقطع فوق دکتری

ادامه تحصیل در کانادا آن هم در مقاطع بالای تحصیلی امکانی را فراهم می آورد که دانشجو بتواند با یافتن کاری مناسب، اقامت دائم کانادا را کسب نماید. بنابراین برای دانشجویان دکتری پیشنهادی بسیار عالی جهت تحصیل در کانادا ارائه شده است.

سازمان منابع طبیعی کانادا با همکاری سازمان غذا و کشاورزی، سازمان ماهیگیری و اقیانوس و سازمان سلامت عمومی آن کشور قصد دارد از افراد تازه فارغ التحصیل شده در رشته های علوم طبیعی و زیست شناسی برای پیوستن به برنامه تحقیقاتی فوق ‌دکتری استفاده نماید.

این برنامه، از تازه فارغ التحصیلان دکتری در رشته های مرتبط با علوم طبیعی دانشمندانی خواهد ساخت که فرصت کار در گروهها و رهبری در کارگاهها و انسیتوهای دولتی در اقصی نقاط کانادا را خواهند داشت و در عوض دولت کانادا از این استعدادها سود و استفاده خود را خواهد برد.

این دانشمندان با تولید دانش‌های اساسی و پایه ایی از طریق انجام تحقیقات در تصمیم ‌گیری های استراتژیک، سیاست ‌گذاری‌ها و وضع مقررات و قوانین نقش بسزایی دارند. افرادی که در این تحقیقات انتخاب شوند با عنوان کارمند تحقیقات علمی استخدام می‌شوند و با دریافت جاب آفر می توانند اقامت دائم کانادا را کسب نمایند.

میزان تحصیلات

ما به دنبال افرادی هستیم که کمتر از سه سال از زمان اخذ مدرک دکتری آنان در یکی از رشته های علوم طبیعی گذشته باشد. این امتیاز شامل حال کسانی که در حال حاضر در یک دانشگاه یا موسسه معتبر مشغول به تحصیل هستند نیز می‌شود. به‌ شرط آنکه ضوابط و شرایط محل تحصیل خود را رعایت کنند. با این وجود ممکن است شخصی به علتی نتوانسته باشد که از امتیاز 3 سال خود استفاده کند که در این خصوص موارد بررسی و مورد توجه قرار می‌گیرد. دانشجویانی که خارج از کانادا فارغ التحصیل شده‌اند باید مدرک خود را مطابق استانداردهای کانادا معادل سازی کنند.

روش کار

اسامی افراد واجد شرایط در پایگاه داده‌ها ثبت می‌گردد. سازمانهای فدرال می توانند با مراجعه به این پایگاه ‌داده، فرد یا افراد مورد نظر خود را انتخاب و یا استخدام کنند. به محض اینکه سازمانی نیاز به تامین نیرو داشته باشد، واحدهای استخدامی می‌توانند افراد را با توجه به تخصص و تجربه ‌ای که دارند شناسایی و انتخاب کنند و پس از تماس و ارزیابی آنان نسبت به جذب نیرو و ارائه جاب آفر به آنان اقدام نمایند.

منبع: aseanop.com