تغییرات ویزای شینگن، صدور ویزای شینگن، ویزای جدید شینگن

تغییرات ویزای شینگن

طبق آخرین اعلام از سوی اتحادیه اروپا مقرر شده با آغاز سال نوی میلادی تغییرات جدیدی برای صدور ویزای شینگن اعمال شود. به این ترتیب، کشورهای عضو پیمان شینگن از 21 دسامبر از استیکرهای متفاوتی برای ویزای جدید شینگن استفاده می کنند. طبق آخرین تغییرات و اعلامها تمامی مسافران (کشورهای خارج از اتحادیه اروپا) که ویزای شینگن (کمتر از 90 روز) را از هرکدام از کشورهای عضو پیمان برای تاریخ بعد از 21 دسامبر گرفته باشند، استیکر های متفاوتی بر روی پاسپورتشان نصب خواهد شد.

نکته: برای آشنایی با قوانین و شرایط اخذ ویزای شینگن میتوانید اینجا را بخوانید

استیکر یکسان برای صدور ویزای شینگن

این تغییرات ویزای جدید شینگن بر اساس مصوبه شماره 1683/95 شورای قانون گذاری اجرا می شود. به این ترتیب فرم یکسانی  برای تمام ویزاهای صادر شده در نظر گرفته شده است. طراحی یکسان برای استیکر ویزای جدید شینگن، جهت رفع خطر اتفاقات ناگواری همچون کلاهبرداری و جعل در نظر گرفته شده است. این طراحی جدید ویژگی های امنیتی جدیدتر و مدرن تری داشته تا از هرگونه جعل پاسپورت و استیکر جلوگیری کند.

 

شروع پروژه تغییرات ویزای شینگن

از 11 نوامبر فنلاند به عنوان اولین کشوری که برای مسافرانش استیکر جدید ویزا را نصب میکرد، این پروژه را آغاز کرد. بر اساس اخبار منتشر شده از VFS Global خدمات جدید برای طرح استیکر ویزای یکسان توسط دولت فنلاند در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده  و از 21 دسامبر سال جاری (2019) تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از این طرح جدید پیروی کنند. این در حالی است که دولت فنلاند از 11 نوامبر و با همکاری تمامی سفرای خارجی و سازمان های مسئول صدور ویزا، ماموران مرزی و پلیس استفاده از طرح جدید را برای صدور ویزا آغاز کرده اند.

اصلاحات پیشین و ویزاهای صادر شده

در آخرین اقدام، فرمت یکسان ویزاهای صادر شده شینگن در جولای 2017 و بر مبنای مصوبه 1680/95 به روز شده بود. همچنین خبرگزاری VFS درباره تغییرات ویزای شینگن افزود که استیکرهای قبلی در صورت معتبر بودن و منقضی نشدن همچنان قابل استفاده است به شرطی که تا پیش از 11 نوامبر 2019 صادر شده باشند. در نتیجه بهتر است مسافران نگرانی خاصی نداشته باشند. اتحادیه اروپا در حال اجرای مراحل زیادی برای صدور ویزای شینگن زیر 90 روز برای کشورهای خارج از اتحادیه اروپا است تا خارج از حوزه شینگن بتوانند همچون کشورهای اتحادیه اروپا آسان تر و البته امن تر به اروپا سفر کنند.

 

درابتدای ماه جوون سال 2019 شورای اتحادیه اروپا اصلاحات پیشنهادی کد ویزای شینگن را به تصویب رساند. این اصلاحات  برای سفری امن تر و سریع تر جهت مسافران قانونی به حوزه شینگن به تصویب رسیده بود. این تغییرات شامل اجازه به متقاضی برای درخواست زودتر ویزا حداکثر به مدت 3 ماه قبل از تاریخ سفر و افزایش هزینه سفارت برای صدور ویزا از 60 یورو به 80 یورو می شد. همچنین این اصلاحات  امکان امضای الکترونیکی و تکمیل آنلاین فرم را فراهم کرد. دولت فدرال سوئیس و دولت پادشاهی هنلد نیز اندکی دیرتر و از فوریه 2020 از این برنامه پیروی کرده و کدهای جدید ویزا را صادر خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر پیرامون این تغییرات و دیگر خبرهای ویزای جدید شینگن این لینک را بخوانید.