ویزای ازدواج انگلیس

ویزای ازدواج انگلیس یکی از انواع ویزاهای انگلستان است که برای همسران اتباع این کشور صادر میشود. بر اساس قوانین مهاجرتی انگلستان فرد بعد از ازدواج با اتباع این کشور، میتواند برای اقامت دائم انگلستان درخواست دهد. همچنین تمدید ویزای ازدواج انگلستان نیز امکان پذیر است و شما تا زمان پروسه اقامت، میتوانید با تمدید ویزا در کنار همسرتان بمانید.

ویزای ازدواج انگلستان ، ویزای ازدواج انگلیس ، تمدید ویزای ازدواج انگلستان

شرایط ویزای ازدواج انگلیس

در صورتی که میخواهید برای ویزای ازدواج انگلستان درخواست دهید، اول از همه همسر شما باید دارای شرایطی خاص باشد. به همین منظور درآمد فرد باید سالانه ۱۸۶۰۰ باشد تا یک زوج جوان و بدون فرزند بتوانند به راحتی زندگی کنند. تمکن مالی شما باید از طریق ارائه مدارکی مانند شرایط کاری و تمکن مالی برای سفارت اثبات شود. به این ترتیب شما میتوانید برای ویزای همسرتان درخواست دهید. توجه کنید که هر دو طرف باید اثبات کنند که رابطه واقعی بوده و هدف آنها از ازدواج، اخذ اقامت نیست. در نتیجه، اثبات این ادعا برای متقاضیانی که ساکن انگلیس هستند، اندکی ساده تر است.

ویزای نامزدی انگلستان

در صورتی که نامزد شما، یکی از اتباع انگلستان باشد شما میتوانید درخواست ویزای 6 ماهه کرده و به صورت موقت به انگلستان سفر کنید. همچنین شما میتوانید طی این 6 ماه نیز ازدواج خود را رسمی کرده و ثبت کنید. در صورتی که طی این دوران ازدواج شما رسمی شود، میتوانید برای ویزای ازدواج انگلستان درخواست داده و اقامت 3 ساله این کشور را دریافت کنید. البته  لازم است بدانید که در حال حاضر دریافت این ویزا برای اتباع ایرانی اندکی دشوار است.

همچنین در پروسه درخواست ویزای نامزدی، باید بتوانید به سفارت اثبات کنید که قصد بازگشت به کشور خود را داشته و بیشتر از مهلت ویزا در انگلستان نخواهید ماند. طی این مدت باید بتوانید بدون دریافت هرگونه کمک دولتی، هزینه های خود را بپردازید. به این ترتیب در صورت لزوم هم میتوانید برای تمدید ویزای ازدواج انگلستان نیز اقدام کنید.

شما با این نوع ویزا اجازه کار کردن در انگلستان را ندارید و تنها بعد از دریافت اقامت میتوانید مشغول به کار شوید.

ویزای ازدواج انگلستان

ویزای ازدواج انگلیس در مرحله اول تنها برای 33 ماه صادر میشود. در پایان این دوره با بررسی شرایط و نبودن موارد خاص شما میتوانید نسبت به تمدید ویزای ازدواج انگلستان اقدام کنید.. با گذشت 5 سال زوج میتوانند بر اساس ازدواج با یکی از اتباع انگلستان، برای اقامت دائم انگلیس درخواست دهد. بعد از صدور کارت اقامت شما نه تنها میتوانید به کار مشغول شوید، بلکه برای تحصیلات نیز میتوانید به دانشگاه بروید و از خدمات تحصیل در انگلستان نیز برخوردار شوید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای ازدواج

در صورتی که میخواهید برای ویزای انگلستان درخواست دهید، ابتدا باید وقت سفارت خود را رزرو کرده و با تکمیل فرم، چک لیست مدارک را دریافت کنید. در مراجعه به سفارت باید تمام مدارک شناسایی، کاری، مالی، تحصیلی را همراه با مدارکی دال بر شهروندانگلیس بودن همسر آینده خود، تحویل دهند. به این ترتیب سفارت بعد از بررسی مدارک نسبت به صدور ویزا اقدام میکند.

در صورت نیاز به بررسی های بیشتر، سفارت با شما تماس گرفته و مدارک بیشتری را تقاضا خواهد کرد

همچنین این مهم را به خاطر داشته باشید که برای ویزای موقت 6 ماه یا همان ویزای نامزدی نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. ولی در صورتی که بخواهید بعد از ویزای ازدواج، برای اقامت درخواست دهید باید نمره قابل قبولی در امتحان IELTS  کسب کرده و به سفارت تحویل دهید. چک لیست کامل مدارک و شرایط ویزای ازدواج انگلیس را میتوانید اینجا بخوانید.

در نهایت، اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، میتوانید از طریق این لینک با مشاوران ما در ارتباط باشید. تیم مهام با سالها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزای انگلستان، انواع ویزای کانادا، انواع ویزای آمریکا و ویزای شنگن شما را تا زمان دریافت ویزا و اقامت یاری نمایند.