ویزای شینگن ، ویزای کانادا ، نامه هدف از سفر

نامه هدف از سفر

حتما تا به حال نامه هدف از سفر یه همان PURPOSE OF VISIT به گوشتان خورده است. متقاضیان اخذ ویزای شینگن و ویزای کانادا باید نامه ای را تحت عنوان هدف از سفر برای مشخص شدن هدف سفر بنویسند. این نامه یکی از مدارک اصلی و ضروری است که باید حتما در پرونده به سفارت مد نظر ارائه شود. در واقع متقاضی از طریق نامه با آفیسر پرونده صحبت کرده و هدف سفرش را شرح میدهد. ویزای درخواستی متقاضی باید حتما با هدف از سفر هماهنگ باشد، در غیر این صورت به رد درخواست شما منجر خواهد شد. برای آگاهی از ویژگی های این نامه در ادامه با ما همراه باشید.

کلیات و ویژگی های نگارش نامه

نامه هدف از سفر برای ویزای شینگن و ویزای کانادا باید تمامی روزهای سفر شما را شامل شود. این بدان معناست که تمامی جاذبه ها، شهرها، جزیره ها و موزه هایی که میخواهید بروید را در این نامه بنویسید.

 در حال حاضر که بیشتر سفارت ها با استفاده از خدمات VFS مدارک متقاضیان را جمع آوری کرده و تحویل سفارت میدهند شما هیچ شانسی برای صحبت با آفیسر جهت اخذ ویزای شینگن ندارید. در نتیجه، آفیسر سفارت بر اساس مدارک ارسالی در مورد ویزای شما تصمیم میگیرد. بر همین مبنا توصیه میشود حتما نامه هدف از سفر را برای توضیحات بیشتر برای سفر خود بنویسید.

 نامه حتما باید بر مبنای برنامه سفر باشد، در نتیجه میتوان نامه هدف از سفر را برای سفرهای توریستی، بیزینسی، سلامت و الحاق به خانواده نوشت

 

 

جزئیات نگارش نامه

نامه هدف از سفر ویزای شینگن و ویزای کانادا باید توسط متقاضی نوشته و امضا شود. این نامه باید همراه با دیگر مدارک درخواستی سابمیت شده و حتما جزئیات زیر را شامل شود:

  • هدف از سفر به کشور یا کشورهای حوزه شینگن

  • مشخص شدن تامین منابع مالی سفر از طریق شخص یا دوستان و یا اسپانسر

  • اگر مدرکی را نمیتوانید ارائه دهید دلیل آن را توضیح دهید و مدارک جایگزین را سابمیت کنید

  • گرایش شما برای بازگشت به کشور مبدا باید مشخص شود. در این مورد میتوانید نامه ای جدا برای دلایل بازگشت به کشور بنویسید. نامه شما باید به نوعی ارتباط با آفیسر سفارت باشد که قصد  بررسی پرونده  شما را دارد

نامه هدف از سفر توریستی

نامه هدف از سفر برای پرونده های توریستی فرمت شخصی دارد و باید اطلاعات متقاضی در آن ثبت شود. پس از اطلاعات شخصی باید تمام برنامه مدنظرتان را به زبان ساده و البته صادقانه برای آفیسر توضیح دهید. فرمت این نامه به این ترتیب است:

Date

Name of Embassy

Address of Embassy

Subject

No passport

سپس به متن نامه میرسید. در متن نامه باید توضیح دهید که چرا علاقمند سفر به آن کشور (و یا دیگر کشورها) هستید. در بند بعد حتما باید به اهداف سفرتان اشاره کنید. مثلا هدف اصلی شما از سفر دیدار دوستان و یا الحاق به خانواده است. اما اهدافی همچون گردش در شهر را نیز دارید یا میخواهید در فستیوال های موسیقی و کنسرت ها نیز شرکت کنید. در انتهای نامه حتما مواردی که دلیل شما برای بازگشت به کشور است را توضیح دهید:

  • وضعیت کاری یا تحصیلی را توضیح داده و به مدت زمان آن و مدارک ارائه شده اشاره کنید

  • به  تمامی مدارک ضمیمه شده از جمله اسناد تحصیلی، کاری و مالی اشاره کنید

  •  برای ارائه برنامه سفر با تاریخ جدولی را برای زمانبندی برنامه جهت مطالعه آفیسر تدوین کنید

در انتهای نامه بهتر است عبارتی را برای آفیسر بنویسید که نشان دهد شما با کمال صداقت فرم را تکمیل کرده اید و برای اطلاعات بیشتر آنها هر لحظه میتوانند با شما تماس بگیرند. در انتها نام و آدرس را نوشته و نامه را امضا کنید.

نامه هدف از سفر برای سفرهای درمانی

اگر با اهداف درمانی قصد سفر و اخذ ویزای شینگن یا ویزای کانادا را دارید بهتر است اطلاعات ضروری را در نامه ثبت کنید. این اطلاعات شامل نام بیمار، روش درمان پیشنهادی، مدت درمان و جزئیات درمان و بیمارستان مورد مراجعه را ذکر کنید. این اطلاعات را در فرمت زیر وارد کنید:

Current Date

Name of Referring Hospital

Address and Phone

Patient Name

در ابتدا اشاره کنید که نامه را به جای بیمار مینویسید و او با هدف درمان قصد سفر دارد (نام بیماری را دقیقا ذکر کنید) سپس اطلاعات ضروری را به این ترتیب وارد کنید:

  • نام بیماری و تاریخچه ابتلای بیمار

  • نحوه درمان و شرایط مورد نیاز برای زمان

  • زمان مورد نیاز برای درمان، مدت زمان درمان بیماری نباید از یک سال بیشتر شود

در نامه حتما به ضرورت درمان و تعجیل در تصمیم گیری اشاره شود. نامه را با جمله ای تمام کنید که آفیسر بداند برای اطلاعات بیشتر میتواند با شما تصمیم بگیرد و شما آماده پاسخگویی هستید. نامه را با نام کامل، امضا و تاریخ نگارش نامه به اتمام برسانید.

موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام

مجموعه مهاجرتی بالمن به همراه وکلای مهاجرت در “موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام” ضمن داشتن سالها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزای شینگن، ویزای کانادا و ویزای انگلیس و ویزای آمریکا اعم از ویزای تحصیلی، ویزای کارآفرینی، ویزای سرمایه گذاری و سایر خدمات اقامتی مانند پرداخت وقت سفارت، مشاوره انواع ویزای، تکمیل فرم ها و نگارش نامه ها شما را یاری میدهد.