شرایط و مشخصات عکس ویزای شنگن

 

شرایط و مشخصات عکس ویزای شنگن

اگر قصد اخذ ویزای شنگن را دارید بایستی بدانید که عکس بیومتریک یکی از مولفه های مهم در این زمینه می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط و مشخصات عکس ویزای شنگن که برگرفته از وبسایت رسمی شرکت VFS GLOBAL است، بیشتر آشنا کنیم.

متقاضیان ویزای شنگن می بایست فرم درخواست خود را همراه با عکس جدیدی متناسب با معیار های تعیین شده توسط ICAO (سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی) و همچنین با ویژگی های ذیل ارائه نمایند:

  • عکس بایستی رنگی با پس زمینه ساده و رنگ روشن باشد.
  • عکس می بایست واضح و شفاف باشد.
  • مدل عکس باید بصورت پرتره باشد و هر دو طرف صورت در آن به وضوح مشخص باشد.
  • در شش ماه اخیر گرفته شده باشد تا با ظاهر کنونی شما همخوانی داشته باشد.
  • عکس باید از نزدیک سر و شانه ها به شکلی که صورت بیش از 70-80 درصد از تصویر را تشکیل دهد، گرفته شود و ارتفاع قابل قبول چهره در عکس ویزای شنگن بایستی حداقل 32 میلی متر و حداکثر 36 میلی متر باشد، فراموش نشود که سر متقاضی بطور کامل از جمله مدل مو نشان داده شود.

·        صورت شما کاملاً رو به دوربین بوده و تمام اجزای آن در عکس پیدا باشد.

·        حالت چهره شما باید معمولی و هر دو چشم باز باشد (نباید دهانتان باز باشد یا در حال خنده و گریه و موارد مشابه باشد)

·        با لباس هایی گرفته شود که در زندگی روزمره می پوشید و به طور کلی با لباس های نامتعارف گرفته نشده باشد و از رنگ لباس هایی متناسب با پس زمینه خودداری شود.

·        در این عکس نباید یونیفرم به تن داشته باشید.

·        کلاه یا هر چیزی که سر شما را بپوشاند (موها یا خط رویش مو) را نباید در این عکس بپوشید. به طور کلی باید تمام صورت شما قابل مشاهده باشد.

·        هنگام آماده شدن برای عکس، از قرار دادن عینک آفتابی و بطورکلی عینک هایی با قاب هایی که چشم شما را پوشانده است، خودداری کنید و به همین ترتیب از بازتاب فلش نیز اجتناب نمائید. تنها راه پذیرفته شدن عکس با عینک زمانی است که چشمان فرد متقاضی کاملا قابل مشاهده باشد و با قاب عینک پوشیده نشوند.

اندازه عکس 

اندازه استاندارد عکس نیز یکی دیگر از شرایط و مشخصات عکس ویزای شنگن است که به شرح زیر می باشد:

  • ابعاد عکس باید دارای حداقل 240 پیکسل عرض و 320 پیکسل طول باشد و یا به عبارتی 3/5×4/5 باشد.
  • حجم عکس می بایست کمتر از 120 کیلوبایت باشد.

شرایط و مشخصات عکس ویزای کانادا

 

کیفیت و وضوح عکس ویزای شنگن

  • وضوح عکس (رزولوشن) بایستی 600dpi باشد. ضمناً در نظر داشته باشید که هرچه وضوح عکس بیشتر باشد، عکس بزرگ تر است لذا وضوح بالاتر به معنی کیفیت بهتر چاپ است.
  • فرمت قابل قبول عکس فقط JEPG می باشد. سایر فرمت ها مانند PNG، GIF، TIFF و… پذیرفته نمی شود.

ضمیمه کردن عکس ویزای شنگن به فرم درخواست

یک قطعه عکس را روی محل تعیین شده در فرم درخواست ویزای شنگن بچسبانید و تعدادی عکس نیز در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید. از منگنه کردن عکس به فرم خودداری کنید.

توجه: برای آشنایی با سوالات متداول ویزای شنگن در روزه مصاحبه حضوری به این لینک مراجعه نمائید.

توجه: اگر فرزندان به همراه والدین خود سفر می کنند و نام آنها در پاسپورت مادر یا پدر ثبت شده است، یک عکس از هرکدام از فرزندان باید به فرم درخواست پدر یا مادر (هرکدام که فرزندان با وی سفر می کنند) چسبانده شود.

و در پایان لازم به ذکر است که اگر هر کدام از موارد فوق در مورد شرایط و مشخصات عکس ویزای شنگن رعایت نگردد می تواند منجر به ریجکت شدن ویزا شود. جهت اطلاع از چگونگی رفع ریجکتی ویزای شنگن به این لینک مراجعه نمائید.