ویزای بلاروس ، وقت سفارت بلاروس ، سفر به بلاروس

ویزای بلاروس

بلاروس یکی از کشورهای اروپای شرقی و البته از کشورهای شوروی سابق است. این کشور اگرچه به دریا راه ندارد اما با نزدیک به ۱۱ هزار دریاچه یکی از زیباترین کشورهای اروپا برای طبیعت گردان است. متقاضیان ایرانی برای این سفر نیازمند اخذ ویزای بلاروس هستند. پایتخت این کشور مینسک و از دیگر شهرهای معروفش میتوان به گردونا، ماگیلیوف و برست اشاره داشت. بلاروس علاوه بر طبیعت زیبا از بناهای کهن و زیبایی برخوردار است که در این سفر نباید آنها را از دست داد. پس اگر در پی برنامه ریزی مقدمات سفر به بلاروس هستید برای آشنایی با مراحل اخذ ویزای بلاروس با ما همراه باشید. فراموش نکنید ویزای بلاروس شامل کشورهای شینگن نمیشود و با این ویزا نمیتوان به اتحادیه اروپا سفر کرد.

قوانین ویزای شینگن را اینجا بخوانید.

سفر به بلاروس

بلاروس کشوری کهن و تاریخی که در سال ۱۹۱۸ به استقلال رسید ولی پس از چند سال به دولت سوسیالیستی شوروی الحاق شد و تا ۲۵ ژوئیه ۱۹۹۰ بخشی از این دولت پهناور بود. در دوران جنگ دوم جهانی توسط دولت آلمان اشغال شد و در پایان جنگ از امضاکنندگان بنیاد ملل متحد بود. آب و هوای این کشور زیبا معتدل است. زمستان هایش سرد است و تا منفی ۸ میرسد و در تابستان میانگین دمایش ۱۸ درجه است. بهترین زمان سفر به بلاروس بهار و تابستان است، هرچند ممکن است باران های بهاری شما را غافلگیر کند. علی رغم زمستان سرد بلاروس از آب و هوای مطلوب و ملایمی برخوردار است. بلاروس در سالهای اخیر به یکی از ماجراجویانه ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده و توانسته توجه توریست ها، گردشگران، هایکرها و طبیعت گردان را به خود جلب کند.

انواع ویزای بلاروس

دولت و کنسولگری بلاروس سه نوع ویزای B, C و D را برای متقاضیان صادر میکنند. همچون دیگر کشورها ویزای B ویزای ترانزیت یا همان عبور و مرور است که تنها ۱ سال اعتبار دارد. ویزای کوتاه مدت یا ویزای C نهایت ۹۰ روزه است و در نهایت ویزای D برای اقامت های بیش از ۹۰ روز صادر شده و تا یک سال اعتبار دارد. ویزای کوتاه مدت به صورت سینگل در معنای یک بار ورود و دبل یا دوبار ورود صادر میشود. علاوه بر این دولت بلاروس برای ایرانیان ویزای تجاری، ویزای تحصیلی و ویزای الحاق به خانواده نیز صادر میکند.

مقدمات سفر به بلاروس

پیش از این سفر زیبا و هیجان انگیز گردشگران ایرانی باید نسبت به اخذ ویزای بلاروس اقدام کنند. به این منظور باید پیش از اقدام جهت ویزای توریستی مدارک زیر را تکمیل کنید:

  • پاسپورت با شش ماه اعتبار پس از تاریخ پایان سفر همراه با عکس مطابق استانداردهای سفارت

  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزا

  • گواهی اشتغال به کار

  • چک معتبر ضمانت به مبلغ پانزده میلیون تومان

  • رزرو قطعی بلیط و ارائه ووچر هتل و یا هر محل دیگری که برای اقامت انتخاب شده است

  • بیمه مسافرتی دارای اعتبار در خاک بلاروس با سقف اعتبار ده هزار یورویی

  • پرداخت هزینه های سفارت و اخذ ویزا

دولت بلاروس در بازه های زمانی ۷ روزه، ۱۴ روزه و ۲۱ روزه ویزای این کشور را برای متقاضیان ویزرای توریستی صادر میکند. پروسه اداری صدور ویزا نیز ۱۲ روز است.

ویزای تحصیلی بلاروس

مهاجرت به بلاروس از طریق ویزای تحصیلی در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. برای شروع تحصیل در بلاروس شما ابتدا باید امتحان “پاتفک” یا همان آزمون ورودی را بدهید. نگران زبان هم نباشید. شما میتوانید در بلاروس به زبان انگلیسی و روسی تحصیل کنید ولی اگر جویای کار هستید باید حتما به زبان روسی مسلط باشید.

دانشگاه های بلاروس از رتبه جهانی خوبی برخوردار هستند و هزینه های قابل قبول تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارند. مدارک دانشگاه های این کشور معتبر و بین المللی است، از سوی دیگر مورد تائید وزارت علوم ایران نیز است. بلاروس کشوری با امنیت بالا است و شما بدون مراحل پیچیده تمکن مالی به راحتی میتوانید از دانشگاه های بلاروس پذیرش بگیرید.

هزینه ها و وقت سفارت بلاروس

تعیین وقت سفارت بلاروس به صورت حضوری است. پس از اخذ نوبت شخص باید در ساعت و روز مشخص برای مصاحبه در محل سفارت حاضر شده و نسبت به پرداخت هزینه ها و ارائه مدارک اقدام کند.

متقاضیان ایرانی باید برای ویزای سینگل کوتاه مدت مبلغ ۲۵ یورو و برای ویزای دوبار ورود مبلغ ۳۵ یورو را به عنوان هزینه های ویزا و خدمات به کنسول بلاروس پرداخت کنند. همچنین در ویزاهای گروهی هر نفر ۱۰ یورو برای ویزای سینگل و ۱۸ یورو برای ویزای پرداخت میکند. هزینه ویزای کودکاننیز  ۶ یورو و هزینه ویزای مولتی ۶۰ یورو است.

تمامی هزینه های رزرو وقت سفارت بلاروس برای متقاضی ارسال میشود. این هزینه ها باید به صورت نقدی و در محل سفارت پرداخت شود

سفارت بلاروس در ایران

خیابان زعفرانیه، خیابان شهید طاهری، خیابان آدر پلاک ۱

تلفن سفار: ۲۲۷۵۲۲۲۹-۰۲۱

همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید سایت سفارت را مطالعه کرده و یا از طریق این آدرس و این آدرس برای مسئول کنسول ایمیل ارسال کنید.