سفر به شانگهای

شانگهای بزرگترین شهر کشور چین و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در آسیا و جهان است. زمستان های شانگهای سرد است. بهترین زمان سفر به شانگهای از ماه مارچ تا نوامبر ( فروردین تا آبان) است. البته برای دوری از شلوغی، گرما و طوفان  از سفر به شانگهای در ماه جولای تا آگوست (تیر و مرداد) هفته اول اکتبر ( مهر) و هفته اول می (اردیبهشت) از سفر به شانگهای خودداری کنید.همچنین شانگهای با جاذبه های گردشگری متعدد و مشهور یکی از زیباترین شهرهای جهان است و تورهای متعددی با هدف سفر به این شهر در بهار و پاییز برنامه ریزی می شود. این شهر بزرگترین مرکز اقتصادی و تجاری در چین است و نقشی اساسی در فرهنگ این کشور دارد. برای راهنمای سفر به شانگهای و آشنایی با جاذبه های گردشگری شانگهای در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به شانگهای

چرا باید به شانگهای سفر کرد؟

شانگهای مملو از باغ های زیبا و سنتی، سایت های کهن باستانی و جاذبه های گردشگری است. از سوی دیگر زیبایی این شهر تنها به بافت تاریخی آن محدود نیست. برخی از بزرگترین ساختمان های مدرن جهان در این شهر ساخته شده و با بناهای تجاری و مدرن نیویورک و لندن برابری می کند.

شانگهای یکی از مراکز اصلی فرهنگ چین است که غذاهای بومی، اپرا و لهجه مخصوص خودش را دارد. فرهنگ شانگهای در عین قدمت کهنی که دارد از فرهنگ غربی و بین المللی تاثیر گرفته و برآن تاثیر گذاشته است.

شانگهای دو فرودگاه بسیار بزرگ بین المللی دارد. در نتیجه حجم بالایی از گردشگران برای بازدید از جاذبه های گردشگری شانگهای می توانند به این شهر بزرگ سفر کرده و به راحتی از شانگهای به دیگر شهرهای چین سفر کنند. در ادامه مطلبی در خصوص راهنمای سفر به شانگهای می خوانید.

منطقه زیبای Bund

در این منطقه زیبا شما میتوانید به دیدن آسمان خراش ها، ساختمان های بلند، مدرن و باشکوه در Grand Skyline بروید. در سفر به شانگهای و بازدید جاذبه های شانگهای منطقهBund  را از دست ندهید، زیرا تمامی ساختمان ها مشهور و آسمان خراش ها در این منطقه قرار دارد. شهرت این محله بیشتر به دلیل سبک اروپایی و قرن نوزدهمی ساختمان ها است.

برای قرن ها Bund  اصلی ترین نماد این شهر شناخته میشد و در حدود ۵۲ ساختمان با سبک های معماری مختلف در این منطقه ساخته شده که مهم ترین آن بناهایی در سبک های گوتیک، باروک و نئوکلاسیک است. برای لذت بردن از Bund بهتر است در این مسیر پیاده روی کنید و از معماری آن لذت ببرید.

برای گشتن و لذت برده از این ترکیب فرهنگ و معماری شرقی و غربی تا ۲ ساعت وقت احتیاج دارید تا بیشتر و بیشتر از شانگهای قدیمی لذت ببرید.

Address: Zhongshan East 1st Rd, Wai Tan, Huangpu Qu, Shanghai Shi, China, 200000

موزه شانگهای

بهترین موزه چین، موزه شانگهای و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آن است که میتوان در آن شاهکارهای هنر چین و صنایع دستی کهن و باستانی چین را مشاهده نمود.موزه شانگهای به دلیل گنجینه ای که از آثار فرهنگی کمیاب دارد، بسیار معروف است.

در حال حاضر این موزه با بیش از ۱۲۹ هزار اثر تاریخی در قسمت های  برنز، سرامیک، نقاشی، مبلمان، ادوات خوشنویسی، انواع مهرها، سکه های باستانی یکی از جاذبه های شانگهای است .این موزه در سال ۱۹۹۵ افتتاح شد  و یکی از ۴ موزه برتر چین است.

همچنین دارای ۱۱ گالری و سه نمایشگاه در ۴ طبقه است. گنجینه این موزه  غنی و مملو از آثار باستانی، برنز، سرامیک، نقاشی  و خوش نویسی هایی است که در سراسر جهان شهرت بین المللی دارد.

اگر علاقمند هنر و تاریخ هستید در سفر به شانگهای موزه این شهر را از دست ندهید. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

Address: 201 Renmin Ave, Ren Min Guang Chang, Huangpu Qu, China, 200003

French Concession

شانگهای با جاذبه های بسیاری شناخته می شود، ولی در این میان یکی از بهترین این جاذبه ها که در صدر لیست قرار دارد  French Concession است. این منطقه برای لذت بردن از پیاده روی و معماری کهن شانگهای، گردش در مغازه های مختلف و لذت بردن از هنر مدرن شناخته می شود.

در واقع این سایت تاریخی را میتوان یکی از کهن ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری شانگهای دانست. French Concession  در کنار منقطه مشهور Bund واقع شده و گشت و گذار در تمام آن تقریبا غیر ممکن است زیرا ۸ کیلومتر وسعت دارد.

بهترین منطقۀ این باغ وسیع خیابان درخت هاست که تحت هیچ شرایطی نباید آن را از دست داد. این خیابان بهترین محل برای گردش و پیاده روی با انبوهی از کافه ها و رستوران ها، بارها، مغازه ها، گالری ها و عتیقه فروشی است.

Address: 86 Wulumuqi Middle Rd, Xuhui Qu, Shanghai Shi, China, 200000

قایق سواری 

رودخانه هوانگ پو بزرگ ترین رودخانه ای است که از شانگهای میگذرد و به رودخانه مادر مشهور است. این رودخانه ۱۱۳ کیلومتر (۷۰ مایل) طول دارد که عرض آن تا ۴۰۰ متر نیز می رسد. هوانگ پو این شهر را به دو قسمت اصلی پودونگ در شرق و پوخی در غرب تقسیم کرده است.

این رودخانه منبع اصلی آب شهر و امروزه یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شانگهای است، که کشتی های کروز گردشگری در آن رفت و آمد دارد. این کشتی ها با اندازه، ظرفیت و دکورهای مختلف با استایل های مدرن، بارهای متنوع در استایل سنتی و چینی دارد.

تقریبا بین ۸۰ تا ۱۰۰۰ نفر گنجایش کروزهای گردشگری هوانگ پو است. تورهای متنوعی نیز برای گردشگران در کروزها برگزار می شود که از ساحل منطقه Bund شروع شده و تا پل یانگ پو میرود.

شهر آبی zhujiajiao

این شهر آبی نزدیک به ۵۰ کیلومتر از Bund فاصله دارد. اگر در سفر به شانگهای محدودیت زمانی دارید بهترین و نزدیک ترین جاذبه گردشگری این شهر، برای لذت بردن از مناطق تاریخی شهر آبی Zhujiajiao است. این مطقه مشابه به ونیز ایتالیا مملو از پل و امکانات قایق سواری است.

در قرون گذشته این منطقه قسمت تجاری شهر بوده و کانال های بسیاری دارد که محصولات متعدد در  کشتی های کوچک در طول این کانال ها به فروش می رسد. این راه آبی ۳۶ پل باستانی با استایل های سنتی و چینی دارد.

خیابان شمالی این شهر استایل باستانی و کهن خود را حفظ کرده و امروزه رستوران های متعدد، بار و کافه در هر دو سوی خیابان دارد. گردشگران میتوانند در اطراف این قسمت گردش کرده و از ساختمان های کهن لذت ببرند.

برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اروپا به این لینک مراجعه نمائید.