سرمایه گذاری راهی برای اخذ اقامت ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا، یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا بر اساس قوانین داخلی و بین المللی است. برای انجام این کار سرمایه گذاران خارجی  باید قوانین حوزه و کسب وکار و فرصت های سرمایه گذاری در ایتالیا را بشناسند. ما در این نوشتار تلاش کرده ایم روش های مختلف سرمایه گذاری در ایتالیا، میزان سرمایه لازم برای شروع یک بیزینس، قوانین لازم برای سرمایه گذاری و … را بیان نماییم، تا راهی برای اقامت ایتالیا برای متقاضیان ایرانی باشد.

راه های مختلف سرمایه گذاری در ایتالیا

۱.افرادی که به سرمایه گذاری در ایتالیا علاقه مند هستند، از طریق ثبت شرکت و طی کردن تمامی مراحل مربوط به شروع کسب و کار  می توانند برای ویزای ایتالیا درخواست بدهند. همچنین، متقاضیان باید پروپوزالی دربارۀ تحصیلات و تجربه کاری خود نوشته و هدفشان از سرمایه گذاری در این کشور را مشخص نمایند. اداره مهاجرت ایتالیا این پروپوزال را بررسی کرده و نظر مثبت یا منفی خود را بیان می نماید، در صورت مثبت بودن، افراد اقدام به ثبت شرکت خود می کنند، تا مراحل مهاجرت به ایتالیا آغاز شود.

 

سرمایه گذاری راهی برای اخذ اقامت ایتالیا

انوع ثبت شرکت در ایتالیا

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت این شرکت در ایتالیا حداقل مبلغ لازم  ۱۰۰۰۰ یورو است و هر سهامدار با توجه به سهام خود در این شرکت مسئولیت دارد.

  • ثبت شرکت تعاونی

برای ثبت شرکت تعاونی مبلغ ۱۲۰۰۰۰ یورو لازم است، که معمولاً برای تجارت های بزرگ تاسیس می شود، وجود دو سهامدار الزامی می باشد. سهام این شرکت نیز در بازار قابل فروش می باشد.

  • ثبت شرکت با مشارکت کلی

برای ثبت این شرکت سرمایه لازم نیست، در واقع در این نوع شرکت دو شخص حقیقی و یا دو شخص حقوقی با یکدیگر شریک شده و براساس اسمی که برای شرکت انتخاب کرده اند قرارداد واحدی را امضا می نمایند. از آنجایی که این نوع شرکت دارای مشارکت کلی است مسئولیت کل شرکت بر عهده همه اعضا می باشد.

  • ثبت شرکت با مشارکت محدود

ثبت این نوع شرکت همچون شرکت با مشارکت کلی می باشد، با این تفاوت که یک طرف با مسئولیت محدود و یک طرف کلی می باشد.

  • ثبت شرکت با مشارکت محدود به واسطه سهام

در ثبت این نوع شرکت دو نفر یا بیشتر از دو نفر با یکدیگر مشارکت می نمایند. این نوع شرکت بسیار شبیه شرکت با مشارکت محدود است که یک طرف با مسئولیت و یک طرف با مشارکت کلی وجود دارد.

۲.در روش دوم سرمایه گذاری در ایتالیا، افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری هستند یک کسب و کار آماده را خریداری کرده و اگر بخواهند می توانند اسم شرکت را تغیر دهند.

این روش shelf  company نام دارد و از روش ثبت شرکت ساده تر است، زیرا متقاضی سرمایه گذاری در ایتالیا اقدام به خرید یک شرکت آماده و در حال فعالیت کرده و نیازی به انجام اقدامات مربوط به ثبت شرکت ندارد.

انواع ویزاهای سرمایه گذاری در ایتالیا

اخذ ویزای سرمایه گذاری در ایتالیا برای سرمایه گذاری و اقامت ایتالیا  الزامی می باشد. در متن زیر می توانید درباره انواع ویزاهای سرمایه گذاری در ایتالیا مطالب مهم را بخوانید.

  • ویزای طلایی کشور ایتالیا

ویزای طلایی کشور ایتالیا با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی که عضو اتحادیه اروپا نیستند تصویب شده است.

  • ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی کشور ایتالیا

افراد سرمایه گذار خارجی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند باید ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی این کشور را دریافت کنند. مقدار سرمایه لازم از این طریق سرمایه گذاری باید به حدی باشد که افراد بدون انجام کار در این کشور هزینه زندگی خود را تامین نمایند. اعتبار این ویزا به مدت دو سال است و تا ۳ سال قابل تمدید می باشد. یکی از مزایای فوق العاده این ویزا این است که فرزندان متقاضی می توانند به عنوان همراه برای مهاجرت به ایتالیا اقدام کنند. همچنین در این روش افراد  در انتخاب نوع کسب و کار آزادانه عمل می کنند.

  • ویزای سرمایه گذاری خود اشتغالی کشور ایتالیا

افرادی که قصد دارند بدون داشتن کارفرما و یا شریک، اقدام به کسب و کار کنند نیازمند ویزای خوداشتغالی هستند. برای اخذ این نوع ویزای ایتالیا افراد گواهی نامه ای را از اتاق بازرگانی محلی ارائه می دهند، البته در این میان میزان سرمایه دقیق برای شروع کار کاملاً مشخص نیست و این امر به تصمیمی که اتاق بازرگانی محلی اتخاذ می نماید، بستگی دارد. در این ویزا نیز متقاضی می تواند خانواده خود را برای مهاجرت به ایتالیا ببرد.

  • خرید ملک در کشور ایتالیا

خرید ملک در ایتالیا که در واقع نوعی انتقال سرمایه به این کشور به حساب می آید، یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا است. افرادی که قصد خرید ملکی را در کشور ایتالیا دارند باید به میزان سه میلیون یورو سرمایه داشته باشند.

بخش های اصلی ایجاد کننده فرصت های سرمایه گذاری

  • بخش املاک و مستقلات

خرید املاک و مستقلات در کشور ایتالیا با سرمایه کمتری انجام شده و به آسانی انجام می پذیرد و از طرفی سود آوری بیشتری نصیب خریدار می کند.

  • بخش صنعت غذایی

با توجه به اینکه سرمایه گذاری راهی برای اخذ اقامت ایتالیا می باشد. این کشور از پیشرو ترین کشورها در صنعت غذایی می باشد، به گونه ای که ادعا دارد بسیاری از کشورها آشپزی را از این کشور یاد گرفته اند. سنت آشپزی در ایتالیا و طبخ غذاهای لذیذ در این کشور سبب شده سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر نمایند و از غذاهای لذیذ و خوشمزه آن لذت ببرند. بنابراین این صنعت نیز فرصتهای سرمایه گذاری بسیاری را در این کشور ایجاد کرده است.

در مجموع، برای مهاجرت به ایتالیا و دریافت اقامت ایتالیا متقاضیان می توانند از طریق ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری اقدام کنند. در این میان اگر متقاضی از وضعیت خوب مالی برخوردار باشد می توانند یکی از روش های فوق را برای اخذ ویزای ایتالیا انتخاب کند. ضمناً توجه داشته باشید که اولین گام برای اخذ ویزای ایتالیا، گرفتن وقت سفارت از طریق شرکت واسط ckgs می باشد. جهت آشنای کامل با روند اخذ وقت سفارت ایتالیا به این لینک مراجعه نمائید.