روش کاریابی cold calling

با توجه به رفاه اقتصادی و شاخص بالای رفاه انسانی در کانادا این کشور سالهای سال است که مورد توجه گردشگران و مهاجران مختلف قرار گرفته است و دریافت ویزای کانادا هدف بسیاری از افراد را تشکیل می دهد. متقاضیان ایرانی نیز در سالهای اخیر آمار قابل توجهی از مهاجران به کانادا را به خود اختصاص داده اند. شما می توانید از روش های مختلف تحصیل در کانادا، سرمایه گذاری در کانادا و کار در کانادا برای اخذ ویزای کانادا درخواست داده و به این کشور زیبا مهاجرت کنید. ایرانیان عزیز که بیشتر به دنبال دریافت ویزای کاری کانادا هستند، قاعدتاً پس از ورود به این کشور بایستی پروژه کاریابی در کانادا را کلید بزنند، یکی از روش های کارآمد روش کاریابی cold calling است که، در ادامه این مطلب توضیحات کامل در مورد این روش داده می شود.

روش کاریابی cold calling _ ویزای کانادا

جهت آشنایی با انواع ویزای کانادا می توانید به این لینک مراجعه نمائید.

یکی از روش های کاریابی در کانادا و اخذ ویزای کانادا که بسیار مورد استقبال قرار گرفته، برنامه cold calling است. بسیاری از افراد توانسته اند از طریق این برنامه، شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و اقامت کانادا را دریافت کنند. برای آشنایی بیشتر با این روش بد نیست که ابتدا با معنی لغوی آن آشنا شویم.

وقتی شما تماسی را با شخصی برقرار می کنید و آن شخص شما را نمی شناسد ولی شما از جایگاه آن شخص مطلع هستید، به این تماس cold calling می گویند. در این برنامه بحث توانایی در روان صحبت کردن و روابط عمومی بالا اهمیت زیادی دارد، تا شما بتوانید آن خواسته یا صحبتی را که دارید در زمانی کوتاه بیان کنید.

گام اول در اجرای این برنامه، یافتن شرکت یا منیجر مورد نظر با توجه به تخصص و رزومه کاری است. شما با شرکت یا منیجر موردنظر تماس گرفته ولی در صحبت خود حرفی از استخدام و کار نزده و در ۳۰ ثانیه مشتاق بودن خود نسبت به جزئیات کاری شرکت را نشان داده و درخواست وقت ملاقات حضوری می کنید. این ملاقات در راستای کسب اطلاعات بیشتر درباره بحث کاری شرکت مدنظر می باشد. قبل از تمام این کارها شما ملزم به کسب اطلاعات کامل و به روز درباره روند کاری و سیستم آن شرکت هستید.

به طور مثال شما مهندس عمران جویای کار در کانادا هستید و یک شرکت مرتبط با امور ساختمانی و طراحی یافته اید. قبل از تماس باید درباره پروژه هایی که آن شرکت انجام داده، تحقیق کرده و بدانید که با چه سیستمی کار می کنند. مثلا اگر پروژه های بتنی انجام می دهند، شما بایستی در تماس با مدیر مجموعه، خود را بسیار مشتاق در رابطه با کسب اطلاعات با جزئیات بیشتر درباره طراحی سازه های بتنی در کانادا نشان داده و بیان کنید که نسبت به شرکت شما مطالعه کرده و به پروژه های اجرایی آنها آگاه هستید. به این ترتیب شما تنها یک درخواست وقت ملاقات حضوری دارید تا بتوانید با شرکت از نزدیک و بهتر صحبت کنید. در این مسیر شما باید بیش از ۵۰ تماس با شرکت های مورد نظر گرفته چون ممکن است برخی از تماس ها ناموفق باشد و یا ارتباطی برای وقت ملاقات حضوری برقرار نشود، پس خود را برای تمامی این اتفاق ها آماده سازید.

جهت دریافت وقت سفارت کانادا اینجا کلیک کنید.

در روز ملاقات با منیجر شرکت مورد نظر، توجه داشته باشید که در تایم ملاقات خود صحبتی از استخدام شدن و کار در کانادا نکرده و حتماً رزومه کاری خود را به صورت رنگی پرینت گرفته و همراه خود ببرید. درتمام زمان ملاقات با شور و اشتیاق به صحبت های مدیریت، گوش کرده و موارد مهم را یادداشت نمائید و در پایان و قبل از ترک شرکت، رزومه خود را به مدیریت داده و بگویید که در صورت تمایل رزومه بنده را مطالعه کرده و شرکت را ترک نمائید. همین طریق ملاقات، بزرگترین کانکشن (ارتباط)  برای کاریابی سودمند می باشد.

با توجه به اشتیاق روز افزون مهاجران ایرانی برای اقامت و مهاجرت به کانادا لازم است بدانید از هر روشی که استفاده می کنید باید صبر و حوصلۀ فراوانی به خرج داده و از مسیر دشوار مهاجرت به کانادا آگاه باشید. با امید به موفقیت شما در مسیر مهاجرت و اقامت کانادا.

در صورت تمایل برای آشنایی با نحوۀ دریافت ویزای کانادا می توانید به این لینک ها مراجعه نمائید:

ویزای توریستی کانادا ، ویزای کاری کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا