راه های تماس با سفارت ایتالیا

راه های تماس با سفارت ایتالیا

مطابق با اعلام سفارت این کشور و به دلیل شرایط موجود و پاندمی ویروس کووید-19 کلیۀ خدمات ارائه شده به متقاضیان فقط در صورت رزرو وقت قبلی از طریق ایمیل امکان پذیر می باشد. در ادامه راه های تماس با سفارت ایتالیا را متناسب با هر خدمات و وظایف آنها آورده ایم.

 

  • از راه های تماس با سفارت ایتالیا جهت امور مربوط به شهروندی ایتالیا( به رسمیت شناختن و درخواست اخذ شهروندی ایتالیا)، مدارک ثبت احوال که باید در ایتالیا ثبت و/یا تائید گردند، تائید مدارک( غیراز مدارک تحصیلی)، درخواست اختصاص کد مالیاتی ایتالیایی  Codice Fiscale،  تمدید گواهینامه رانندگی ایتالیایی و اخذ حق رای در خارج از کشور، توسط مکاتبه با این ایمیل صورت می گیرد.

 

ایمیل:  teheran@esteri.it      شماره تماس: 02188783498

 

  • یکی دیگر از راه های تماس با سفارت ایتالیا مختص دانشجویان ایرانی است که در حال حاضر در کشوری غیر از ایران ساکن هستند و قصد اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را دارند. دانشجویان می توانند تائید و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود برای تحصیل در ایتالیا را از طریق مکاتبه با ایمیل زیر پیگیری نمایند.

 

ایمیل:  teheran@esteri.it        شماره تماس:  02188799885

 

  • تمامی درخواست های ویزای ایتالیا از نوع C و D می بایست به شرکت CKGS ارائه شود به جز درخواست های افراد فامیل درجه یک شهروندان اروپایی (فرزند، همسر، پدرومادر) که قصد اقدام برای اخذ ویزای ایتالیا را دارند. این افراد می توانند پس از اخذ وقت سفارت ایتالیا مستقیماً به دفاتر اداره کنسولی مراجعه نمایند. ضمناً توجه داشته باشید که در صورت ریجکت شدن ویزا، درخواست تجدید نظر پذیرفته نمی گردد. پست الکترونیکی مرتبط با این بخش به شرح زیر می باشد.

 

ایمیل: visti.teheran@esteri.it       شماره تماس: 02188190160

 

نکته: برای اخذ وقت سفارت ایتالیا می توانید به این لینک رجوع کنید.

نکته: جهت آشنایی بیشتر با ویزای تحصیلی ایتالیا و شرایط تحصیل در ایتالیا به این لینک مراجعه نمائید.

 

راهنمای تعیین وقت سفارت ایتالیا

مطابق با اعلام سفارت از تاریخ 24 آگوست سال 2020 (برابر با سوم شهریور 1399) همه درخواست های ویزای نوع D (ملی و اقامت بلند مدت) می بایست به شرکت CKGS ارائه شود. ویزاهای نوع D شامل ویزاهای تحصیلی، کاری، تحقیقاتی، ویزای ورود مجدد و الحاق به خانواده می شود.