ویزای بلغارستان، ویزای شینگن، سفارت بلغارستان، سفر به بلغارستان، ویزای تحصیلی بلغارستان

ویزای بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای زیبا و دیدنی اروپای شرقی که با رومانی، مقدونیه، صربستان، یونان و ترکیه هم مرز است. پایتخت بلغارستان شهر زیبا و کهن صوفیه و واحد پول این کشور لِوا است. آب و هوای بلغارستان معتدل با زمستان هایی سرد است. از دیگر شهرهای مهم و بزرگ بلغارستان میتوان به وارنا و بلگراد اشاره کرد که از قدیمی ترین شهرهای اروپا محسوب میشوند. اگر قصد سفربه بلغارستان را دارید، برای آشنایی بیشتر با مراحل و مدارک ضروری ویزای بلغارستان با ما همراه باشید.

 

اطلاعات کلی اخذ ویزا و مقدمات سفر

بلغارستان یکی از کشورهای اروپایی است ولی عضو پیمان شینگن نیست. متقاضیان ایرانی پس از دریافت ویزای این کشور نمیتوانند به کشورهای حوزه شینگن سفر کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای شینگن و کشورهای عضو میتوانید این لینک را بخوانید.

دارندگان ویزای شینگن برای سفر به بلغارستان نیازی به اخذ ویزا ندارند و میتوانند تا سه ماه به صورت قانونی ساکن این کشور باشند. همچنین دارندگان ویزای رومانی، قبرس و کرواسی نیز نیازی به اخذ ویزای بلغارستان ندارند.

بلغارستان برای متقاضیان ایرانی و دیگر کشورهایی که برای سفر به این کشور نیاز به ویزا دارند، سه نوع ویزا صادر میکند. ویزای ترانزیت فرودگاهی، ویزای کوتاه مدت و ویزای اقامت بلند مدت نوع D که هر کدام مدارک جداگانه ای نیاز دارند.

مدارک ویزای کوتاه مدت بلغارستان

ویزای کوتاه مدت بلغارستان به متقاضی این امکان را میدهد تا نهایتا به مدت ۹۰ روز در یک دوره ۶ ماهه در این کشور ساکن باشد. برای درخواست ویزای بلغارستان ارائه مدارک زیر ضروری است:

  • پاسپورت معتبر به همراه فتوکپی تمام صفحات و ویزاهای قبلی

  • فرم پرشده درخواست ویزا همراه با عکس مطابق استانداردهای سفارت

  • بیمه سفر یا حداقل سی هزار یورو برای تمام دوران سفر

  • تمکن مالی برای مخارج سفر و مبلغ پنجاه یورو برای هر روز و در صورت سفر با وسیله شخصی حداقل دویست یورو برای هر روز همراه با گواهینامه بین المللی و مدارک مربوطه

نکته: ویزای بلغارستان کوتاه مدت به صورت سینگل، دوبار ورود و مولتی برای بازه ۹۰ روزه صادر می شود.

مدارک ویزای بلند مدت بلغارستان

ویزای بلند مدت نیز برای اقامت های بیش از ۳ ماه صادر می شود. برای اخذ ویزای بلند مدت بلغارستان علاوه بر مدارک پیشین، مدارک زیر نیز برای اخذ این ویزا ضروری است:

  • دعوتنامه صادر شده توسط شخص حقیقی خطاب به وزارت امور خارجه جمهوری بلغارستان

  • تمکن مالی شخص دعوت کننده

  • گواهی میزان درآمد شخص دعوت کننده

  • کپی پرداخت های مالیاتی شخص دعوت کننده

پیش از درخواست ویزای بلندمدت بلغارستان باید هدف خود از سفر را مشخص کنید تا بنا بر برنامه سفر دیگر مدارک را تهیه کنید. جمهوری بلغارستان برای اتباع ایرانی با هدف سفر شخصی، سفر تجاری، سف رفرهنگی و ورزشی، سفر برای درمان های پزشکی ویزا صادر میکنند. برای اطلاع از مدارک مربوطه برای هر کدام از ویزاها این فرم را بخوانید. فرم درخواست ویزا باید حتما ۳ ماه پیش از سفر برای سفارت بلغارستان ارسال شود و فرم متقاضیان زیر سن قانونی نیز باید توسط والدین امضا شود.

 اگر پیشتر ویزای بلغارستان، ویزای شینگن و ویزای آمریکا دریافت کرده اید حتما ضمیمه پرونده شود

کار و تحصیل در بلغارستان

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های بلغارستان را دارید، میتوانید از طریق این لینک لیست معتبر دانشگاه های بلغارستان را تهیه کرده و برای ویزای تحصیلی بلغارستان درخواست دهید. پس از اخذ پذیرش تحصیلی شما ویزای بلند مدت یا نوع D را خواهید داشت که برای تمام مدت تحصیل معتبر است.

همچنین برای کار در بلغارستان باید حتما از قبل درخواست خود را تهیه کنید تا اگر متناسب با بازار کار، نیازهای اقتصادی و تجاری این کشور بود ویزای شما صادر شده و کارتان را آغاز کنید. به این منظور، نخست باید آخرین اخبار و اطلاعات را از سایت وزارت کار که در این لینک آمده مطالعه کنید تا در جریان وضعیت اقتصادی، تجاری و بازار این کشور باشید. همچنین میتوانید پرتال شغل های مورد نیاز را که در وبسایت سفارت آمده و به شما در یافتن شغل مورد نظ کمک خواهد کرد را چک کنید

وقت سفارت بلغارستان

بخش کنسولی سفارت بلغارستان پس از انجام انگشت نگاری و مراحل  مرتبط، دریافت مدارک و تحویل فرم مربوطه نسبت به اعطای ویزای اقدام خواهد کرد. نحوه گرفتن وقت سفارت بلغارستان نیز تنها از طریق تلفن است. متقاضیان  باید از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح الی ۲ عصر با شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۷۷۵۰۳۷ تماس بگیرند. هزینه سفارت بلغارستان مبلغ ۶۰ یورو برای بزرگسالان و کودکان نیز ۳۵ یورو است. همچنین سفارت بلغارستان در خیابان توانیر، خیابان ولیعصر تهران است.