راهنمای تحصیل در کانادا

راهنمای تحصیل در کانادا:

راهنمای تحصیل در کانادا؛ کانادا یکی از پهناورترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که فرصت‌های بسیاری برای تحصیل، کار و اقامت به افراد غیر کانادایی ارائه می‌دهد. ویزای تحصیلی کانادا یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت دائم در این کشور است و متقاضیان این ویزا باید خود را برای یک فرهنگ جدید آماده کنند. راهنمای تحصیل در کانادا می‌تواند به شما در این فرایند کمک کند تا حرکت شما را به سوی خاک کانادا را آسان تر کند.

همچنین شما می توانید برای اطلاع بیشتر از نحوه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا به این لینک مراجعه کنید

ورود به کانادا

به محض ورود ، آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) از شما می‌خواهد که مدارک زیر را ارائه دهید:

  • یک سند مسافرتی معتبر (مانند پاسپورت)
  • معرفی‌نامه ورودی (برای دانشجویانی که بار اول وارد کانادا می‌شوند) یا مجوز تحصیلی معتبر (برای دانشجویان بازگشته)
  • نامه پذیرش از مدرسه یا دانشگاه شما
  • مجوز سفر الکترونیکی (eTA)، ویزای معتبر یا مدرکی دال بر وضعیت ایالات متحده (در صورت نیاز)
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارک معاینه پزشکی معتبر (در صورت نیاز)

دریافت خط تلفن

هنگامی که وارد کانادا شدید، قدم بعدی شما باید دریافت یک خط تلفن باشد. برای تعامل بیشتر با محیط جدید و ثبت‌نام برای خدمات ضروری مانند خدمات بانکی، خدمات آب و برق و… داشتن خط تلفن برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود. همچنین در بدو ورود به خاک کانادا می‌توانید در فرودگاه اقدام به خرید خط تلفن کنید. ارائه‌دهندگانی مانند Rogers (بزرگ‌ترین اپراتور شبکه تلفن همراه کانادا) کیوسک‌هایی در فرودگاه‌های اصلی کانادا دارند که اتصال از روز اول را بسیار آسان تر می‌کنند. و در صورت نیاز می‌توانید با توجه به بودجه ی خود یک تلفن همراه خریداری کنید و به جدیدترین تلفن‌ها با قیمت‌های مقرون به صرفه دسترسی داشته باشید.

پیدا کردن محل اقامت برای تحصیل در کانادا

به عنوان یک محصل، شما می‌توانید در محل اقامت تعیین شده در محل تحصیل خود بمانید یا به دنبال مسکن خارج از دانشگاه مانند آپارتمان‌ها، اتاق‌های اجاره‌ای و خانه‌های شهری باشید. همچنین، بررسی درخواست اخطار کتبی برای بازرسی ملک، بازه‌های زمانی برای سکونت و اعلامیه‌های تخلیه نیز اهمیت دارد. برای جلوگیری از بحران‌های مسکن، ما در مقاله ی راهنمای تحصیل در کانادا پیشنهاد می‌کنیم، مستاجران حقوق و مسئولیت‌های خود را بدانند. برخی مناطق در کانادا کنترل اجاره دارند. به عنوان مثال، در بریتیش کلمبیا، اجاره‌بها را در سال ۲۰۲۴ به میزان ۳.۵٪ افزایش یافته است همچنین صاحبخانه‌ها باید سه ماه قبل از افزایش اجاره‌بها اخطار بدهند.

جمع آوری و دفع زباله در محل سکونت:

جمع آوری زباله بسته به محل زندگی شما متفاوت است.اگر در محوطه دانشگاه یا در یک ساختمان آپارتمانی زندگی می کنید، از دانشگاه یا مدیریت ساختمان/صاحب خانه خود اطلاعاتی در مورد دفع زباله بخواهید. اکثر مناطق شهری در کانادا زباله های خانگی را به زباله، بازیافت و زباله های سبز تقسیم می کنند.

شروع زندگی دانشجویی در کانادا

رعایت قوانین و مقررات دانشگاه:

دانشگاه‌های کانادا معمولاً مقررات خاص خود را دارند به عنوان مثال، بسیاری دانشگاه‌ها قوانین «بدون دود» را دارند که سیگار کشیدن در محوطه دانشگاه را ممنوع می‌کند یا برخی دانشگاه‌ها قوانین خاصی برای کاهش اختلالات و تنظیم استفاده و پارک وسایل نقلیه دارند. همچنین قوانین محلی نیز در سراسر کانادا متفاوت است. به عنوان مثال، شهر تورنتو از 11 شب تا 7 صبح در روزهای هفته و از 11 شب تا 9 صبح در تعطیلات آخر هفته، ساعات تعطیلی شهر است.

استفاده از اینترنت برای انجام تکالیف کلاسی :

هنگامی که کلاس‌ها شروع می‌شوند، شما باید خود را برای شرکت در کلاس‌ها، مطالعه و انجام تکالیف و امتحانات آماده کنید. بسیاری از کارها و تکالیف کلاسی به صورت آنلاین تکمیل خواهند شد. اتصال به اینترنت خوب برای دسترسی به مطالب کلاس و تحقیق برای انجام این تکالیف ضروری است.

بیمه های درمانی

پوشش درمانی عمومی :

دانشجویان ممکن است به طور خودکار از طریق دانشگاه در بیمه سلامت گروهی ثبت‌نام شوند که هزینه‌های اورژانسی مانند شکستگی استخوان یا ضربه به سر و بیماری‌های پیش‌بینی نشده مانند سرطان را پوشش می‌دهد.

بیمه درمانی گسترده :

برای مراقبت‌هایی که تحت برنامه‌های استانی یا منطقه‌ای پوشش داده نمی‌شوند، مانند داروهای تجویزی، مراقبت از دندان، و پیراپزشکی (فیزیوتراپی، ماساژ درمانی، پزشکی کایروپراکتیک، کایروپودی، طبیعت درمانی، روان درمانی) از بیمه درمانی گسترده استفاده می‌شود. بسیاری از دانشجویان از طریق طرح‌های بیمه درمانی گروهی دانشگاه یا اتحادیه دانشجویی به این پوشش دسترسی دارند. اما ممکن است خرید این پوشش اجباری باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی راهنمای تحصیل در کانادا و نحوه روند یروسه ویزای تحصیلی کانادا می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.