تمدید پاسپورت کانادا

تمدید پاسپورت کانادا

تمدید پاسپورت کانادا برای تمدید پاسپورت کانادا چکار کنم؟ تمدید پاسپورت کانادا از ایران-مدارک مورد نیاز برای تمدید گذرنامه کانادا-candaian-passport-renew

تمدید پاسپورت کانادا (Renew Canadian Passport) یکی از دغدغه‌های افرادی است که پاسپورت‌شان منقضی شده و یا تاریخ اعتبارش به زودی به پایان می‌رسد. در این مقاله تمام اطلاعاتی که برای تمدید پاسپورت کانادایی از ایران نیاز دارید، دقیقاً متناسب با مطالب سایت اداره مهاجرت کانادا تنظیم و در اختیارتان قرار داده شده است.

تمدید پاسپورت کانادا از ایران

اگر شما هم یک کانادایی مقیم ایران هستید و قصد تمدید پاسپورت کانادا را دارید و یا پاسپورت خود را گم کرده اید، ضروریست است اطلاعاتی در مورد نحوه تمدید پاسپورت کانادایی از ایران کسب کنید. لذا توصیه میکنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و با شرایط تمدید پاسپورت و یا دریافت یک پاسپورت جدید آشنا شوید.

مقدمه

تمدید پاسپورت کانادا (Renew Canadian Passport) یکی از دغدغه‌های افرادی است که پاسپورت‌شان منقضی شده و یا تاریخ اعتبارش به زودی به پایان می‌رسد. پروسه تمدید پاسپورت کانادایی به مراتب از روند دریافت آن برای اولین بار ساده تر می باشد و با روند اخذ ویزای کانادا نیز قابل مقایسه نیست. برای تمدید پاسپورت کانادا از ایران باید مدارک خاصی را با دقت جمع آوری کنید تا پروسه تمدید گذرنامه‌تان بدون مشکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. در این مقاله تمام اطلاعاتی که برای تمدید پاسپورت کانادایی از ایران نیاز دارید، دقیقاً متناسب با مطالب سایت اداره مهاجرت کانادا تنظیم و در اختیارتان قرار داده شده است.امیدواریم در پایان این مطلب توانسته باشیم به تمامی سوالات شما درباره نحوه تمدید پاسپورت کانادا پاسخ دهیم.

چه کسانی واجد شرایط تمدید پاسپورت کانادا هستند؟

شما واجد شرایط تمدید پاسپورت کانادا هستید اگر:

  • گذرنامه قبلی‌تان آسیب ندیده و مخدوش نشده باشد.
  • پاسپورت‌تان به مدت پنج یا 10 سال معتبر بوده یا هنوز معتبر باشد.
  • گزارشی حاکی از گم شدن و یا دزدیده ‌شدن پاسپورت‌تان وجود نداشته باشد. Canadian passport renew
  • پاسپورت‌تان هنوز معتبر است و یا بیش از یک سال از تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.
  • هنگام ارائه آخرین درخواست تمدید پاسپورت کانادایی خود حداقل 16 سال سن داشتید.
  • نام، تاریخ تولد، محل تولد و جنسیت شما در فرم درخواست تمدید پاسپورت کانادایی باید دقیقاً همانطور باشد که در صفحه گذرنامه ارسالی ذکر شده است.

تمدید پاسپورت کانادا

مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت کانادا

برای تمدید پاسپورت کانادا از ایران بایستی مدارکی را جهت ارائه به کنسولگری کانادا آماده کنید. با توجه به اینکه این مدارک باید از طریق پست یا تحویل در محل به سفارت یا کنسولگری کانادا تحویل داده شوند، بایستی مدارک، کامل و بی نقص باشند در غیراینصورت درخواست شما مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.

  • تکمیل فرم‌های درخواست
  • اصل پاسپورت (پاسپورت نباید مخدوش شده باشد و همچنین نباید گزارشی حاکی از گم شدن یا دزدیده شدن آن وجود داشته باشد.)
  • دو قطعه عکس5 در 7 سانتی متر
  • کپی کارت شهروندی کانادا
  • رسید پرداخت هزینه درخواست تمدید پاسپورت کانادا

فرم‌های درخواست برای تمدید پاسپورت کانادا

شرایط ارائه درخواست تمدید پاسپورت کانادایی از کشورهای مختلف، متفاوت است. بنابراین با توجه به اینکه از کدام کشور برای تمدید پاسپورت کانادایی خود اقدام می کنید بایستی فرم های مختلفی را تکمیل نمائید. در جداول زیر دسته بندی های کاملی شامل اینکه هر فرم برای چه منظوری مناسب بوده و برای اقدام از کدام کشور باید تکمیل شود به تفکیک زیر قرار داده شده است:

1 –  درخواست تمدید پاسپورت کانادایی از خاک کانادا

2 – درخواست تمدید پاسپورت کانادایی از خاک امریکا

3 – درخواست تمدید پاسپورت کانادایی از سایر کشورها و ایران

فرم‌های درخواست برای افرادی که از کانادا درخواست تمدید پاسپورت کانادایی خود را می‌دهند

شماره فرم

عنوان درخواست به انگلیسی

شرایط متقاضی

pptc054 ADULT SIMPLIFIED RENEWAL PASSPORT APPLICATION for eligible Canadians applying in Canada or the USA افراد 16 ساله و بزرگتر که کمتر از یک سال از انقضای پاسپورتشان گذشته است
pptc153 ADULT GENERAL PASSPORT APPLICATION for Canadians 16 years of age or over applying in Canada or the USA افراد 16 ساله و بزرگتر که بیشتر از یک سال از انقضای پاسپورتشان گذشته است
pptc155 CHILD GENERAL PASSPORT APPLICATION for Canadians under 16 years of age applying in Canada or the USA افراد زیر 16 سال
pptc463a-eng ADDITIONAL INFORMATION FOR CHILDREN IN FOSTER CARE AND CHILDREN UNDERGOING AN ADOPTION PROCESS IN CANADA فقط برای متقاضیانی که مشاور خانواده، مددکار اجتماعی یا پرستار کودک هستند.
pptc463b-eng ADDITIONAL INFORMATION FOR CHILDREN IN FOSTER CARE AND CHILDREN UNDERGOING AN ADOPTION PROCESS IN CANADA فقط برای متقاضیانی که فرزنده خوانده، پدرخوانده یا مادر خوانده هستند.
pptc463c-eng ADDITIONAL INFORMATION FOR CHILDREN IN FOSTER CARE AND CHILDREN UNDERGOING AN ADOPTION PROCESS IN CANADA فقط برای متقاضیانی که دارای مجور آژانس فرزندخواندگی هستند یا نماینده آژانس فرزندخواندگی هستند.

فرم‌های درخواست برای افرادی که از آمریکا درخواست تمدید پاسپورت کانادا می‌دهند

شماره فرم

عنوان درخواست به انگلیسی

شرایط متقاضی

Use of a passport holder guarantor pptc054 ADULT SIMPLIFIED RENEWAL PASSPORT APPLICATION for eligible Canadians applying in Canada or the USA افراد 16 ساله و بزرگتر که کمتر از یک سال از انقضای پاسپورتشان گذشته است
pptc153

ADULT GENERAL PASSPORT APPLICATION for Canadians 16 years of age or over applying in Canada or the USA

افراد 16 ساله و بزرگتر که بیشتر از یک سال از انقضای پاسپورتشان گذشته است
pptc155

CHILD GENERAL PASSPORT APPLICATION for Canadians under 16 years of age applying in Canada or the USA

افراد زیر 16 سال
Use of a professional guarantor pptc140 ADULT GENERAL PASSPORT APPLICATION (IN THE USA) برای کانادایی‌های 16 ساله یا بزرگتر
pptc142

CHILD GENERAL PASSPORT APPLICATION (IN THE USA)

برای کانادایی‌های زیر 16 سال

فرم‌های درخواست برای افرادی که از ایران یا سایر کشور ها درخواست تمدید پاسپورت کانادا می‌دهند

شماره فرم

عنوان درخواست به انگلیسی

شرایط متقاضی

pptc482 ADULT ABROAD SIMPLIFIED RENEWAL PASSPORT APPLICATION for Canadians applying outside of Canada and the USA افراد 16 ساله و بزرگتر که کمتر از یک سال از انقضای پاسپورتشان گذشته است
pptc040

ADULT ABROAD GENERAL PASSPORT APPLICATION for Canadians 16 years of age or over applying outside of Canada and the USA

افراد 16 ساله و بزرگتر که بیشتر از یک سال از انقضای پاسپورتشان گذشته است
pptc040 CHILD ABROAD GENERAL PASSPORT APPLICATION for Canadians under 16 years of age applying outside of Canada and the USA

برای افراد زیر 16 سال
cc-authorization-2153-en Credit Card Authorization – Payment at a Canadian Office abroad مجوز کارت اعتباری برای پرداخت در کنسولگری‌های کانادا در سایر کشورها

سایر فرم‌ها

شماره فرم

عنوان درخواست به انگلیسی

شرایط متقاضی

pptc001-eng

PROOF OF CANADIAN CITIZENSHIP—ADDITIONAL INFORMATION

این فرم برای متقاضیانی است که در بازه 15 فوریه 1977 و 16 آوریل 1981 خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند و والدین‌شان کانادایی هستند.
pptc056-eng ADDITIONAL INFORMATION ADDRESS AND OCCUPATION برای متقاضیانی که در فرم اصلی نیاز به توضیحات بیشتری در مورد آدرس و شغل‌شان دارند.
pptc057-eng ADDITIONAL INFORMATION DOCUMENTS TO SUPPORT IDENTITY AND REFERENCES برای متقاضیانی که نیاز به توضیحات بیشتری در مورد رفرنس‌شان دارند.
pptc084-eng DECLARATION CONCERNING A LOST, STOLEN, INACCESSIBLE, DAMAGED OR FOUND CANADIAN TRAVEL DOCUMENT مخصوص افرادی که پاسپورت کانادایی‌شان مخدوش، گم و یا دزدیده شده است.
pptc203-eng Credit Card  Pazment Authorization مجوز کارت اعتباری  برای پرداخت
pptc643-eng

REQUEST – SEX OR GENDER IDENTIFIER – ADULT 16 YEARS OF AGE OR OLDER

این فرم مخصوص افرادی است که می‌خواهند جنسیت‌شان در گذرنامه کانادایی‌شان تغییر کند. (16 سال یا بزرگتر)
pptc644-eng

REQUEST – SEX OR GENDER IDENTIFIER – CHILD UNDER  16 YEARS OF AGE

pptc516-eng REQUEST FOR CERTIFIED TRUE COPY OF CANADIAN TRAVEL DOCUMENT مخصوص افرادی است که می‌خواهند یک کپی معتبر از گذرنامه کانادایی‌شان داشته باشند.
pptc190

ADULT TRAVEL DOCUMENT APPLICATION for stateless and protected persons in Canada (16 years of age or over)

درخواست گذرنامه برای افراد بدون تابعیت و تحت حمایت در کانادا (16 سال و بزرگتر)
pptc192 CHILD TRAVEL DOCUMENT APPLICATION for stateless and protected persons in Canada (under 16 years of age) درخواست گذرنامه برای افراد بدون تابعیت و تحت حمایت در کانادا (زیر 16 سال)

نکات مهم درباره تکمیل فرم‌ها

  • فرم ها بایستی با خودکار آبی یا مشکی پر و امضا شوند و یا می‌توان با استفاده از نرم افزار ادوب ریدر (Adobe reader) ورژن 10 یا بالاتر اطلاعات خود را در فرم ها تایپ کنید و سپس آن را پرینت بگیرید و امضا کنید.
  • فرم ها باید با حروف بزرگ لاتین پر شوند.
  • استا‌ن‌ها بصورت حروف اختصاری مشخص شده ‌اند برای مثال اگر در آلبرتا زندگی می‌کنید باید AB را هنگام ثبت آدرس انتخاب کنید.
  • شماره تلفن‌ها حتماً باید با کد کشور وارد شوند.
  • امضای شما حتماً باید بصورت کامل در کادر مخصوص امضا قرار گیرد و نباید از کادر خارج شود.
  • تمام صفحات مشخص شده در فرم ها بایستی امضا شوند.
  • در صورتی که ویزای معتبری در پاسپورت خود دارید حتماً تیک مربوط به این قسمت را بزنید تا پاسپورت فعلی تان به شما بازگردانده شود.

تمدید پاسپورت کانادا

شرایط  اشخاص رفرنس (REFERENCES)

در فرم‌های SIMPLIFIED شما باید مشخصات 2 نفر را به عنوان رفرنس، جهت تایید هویت‌تان وارد کنید. رفرنس ها باید:

  • بالای 18 سال باشند
  • سابقه آشنایی حداقل 2 ساله با شما داشته باشند
  • نسبت به ثبت مشخصاتشان در فرم ها، رضایت داشته باشند (چراکه برای تایید هویت شما، با آنها تماس گرفته می‌شود)

برای جلوگیری از تاخیر در روال پرونده‌تان حتماً مطمئن شوید، اشخاصی که بعنوان رفرنس معرفی کرده اید در دسترس باشند.

چه کسانی نمی‌توانند رفرنس شما باشند

  • فردی را که به عنوان ضامن معرفی می‌کنید، نمی‌تواند رفرنس شما نیز باشد.
  • اعضای خانواده مانند: همسر یا شریک زندگی، پدر و مادر (تنی و ناتنی، پدر و مادر خوانده)، پدر و مادر همسر و یا شریک زندگی، فرزند (تنی، ناتنی، فرزند خوانده، فرزندی که به سرپرستی گرفته شده باشد)، داماد، عروس، خواهر و برادر (تنی و ناتنی)، خواهر و برادر همسر و یا شریک زندگی، همسر برادر یا خواهر، پدر بزرگ و مادر بزرگ (تنی و ناتنی، پدربزرگ و مادربرزگ خوانده)، پدر بزرگ و مادربزرگ همسر یا شریک زندگی، نوه (تنی، ناتنی و نوه خوانده)، همسر نوه.
  • هر فرد دیگری که از طریق خون، ازدواج، فرزندخواندگی یا سرپرستی قانونی، با شما، همسر و یا شریک زندگی‌تان ارتباط داشته باشد و در همان آدرس زندگی شما زندگی کند به عنوان مثال ، اگر عمه ، عمو یا پسر عموی شما با شما زندگی کنند ، نمی توانند رفرنس شما باشند.

شرایط ضامن Guarantors

  • سابقه آشنایی حداقل 2 ساله با شما داشته باشند (در صورتی که برای فرزندتان اقدام می‌کنید ضامن باید حداقل به مدت دو سال شما و فرزندتان را بشناسد)
  • در صورت تماس از سفارت در دسترس باشد.
  • شهروند کانادا باشد.
  • 18 سال به بالا باشد.
  • پاسپورت 5 ساله یا 10 ساله کانادایی داشته باشد (روزی که درخواستتان را ارسال می‌کنید، پاسپورت ضامن باید معتبر باشد و یا از انقضای آن بیشتر از یک سال نگذشته باشد).

اگر والدین یا سرپرست قانونی هستید که برای کودک‌تان درخواست می‌دهید، نمی‌توانید به عنوان ضامن، درخواست کودک خود را امضا کنید. اما والد یا سرپرست قانونی دیگرِ فرزند، در صورتیکه شرایط را برآورده کند می‌تواند به عنوان ضامن، درخواست را امضا کند.

توجه کنید که شرایط ضامن برای درخواست‌های زیر متفاوت است:

  • در خواست پاسپورت آبی خارج از کانادا
  • در خواست پاسپورت آبی برای پرسنل نظامی
  • درخواست برای دریافت کارت شناسایی و یا پاسپورت کانادایی برای پناهندگان یا افراد تحت حمایت قانونی

در صورتیکه ضامن ندارید

در صورتی که ضامن با شرایط ذکر شده را ندارید، باید فرم اعلامیه قانونی پر کنید و فردی را پیدا کنید که سوگند یاد کند.

فرم اعلامیه قانونی را از کجا تهیه کنم؟

باید اعلامیه قانونی (Statutory Declaration) در فرم Lieu of Guarantor را تکمیل کنید. این فرم بصورت آنلاین در دسترس نیست. درصورتیکه قصد دارید فرم اعلامیه قانونی تهیه کنید، بسته به اینکه ساکن کانادا، امریکا و یا سایر کشورها از جمله ایران هستید باید به ترتیب مندرج در جدول زیر اقدام نمائید:

محل زندگی  روش تکمیل اعلامیه قانونی
کانادا
  • به نزدیک ترین محل ارائه خدمات گذرنامه مراجعه کنید.
  • یا با دفتر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تماس بگیرید.
آمریکا
  • به نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری کانادا بروید.
  • یا با دفتر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تماس بگیرید.
سایر کشورها
  • با نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری کانادا تماس بگیرید. برای ایرانیان نزدیک ترین محل، کنسولگری کانادا در آنکارا می باشد.

چه کسی می تواند سوگند یاد کند؟

لازم است کسی را پیدا کنید که بتواند سوگند یاد کرده و فرم را امضا کند (این فرد نیاز نیست شخصا شما را بشناسد). در صورتی که در کانادا هستید می‌توانید از دفتر اسناد رسمی، قاضی یا کمیسر ذیصلاح، کمک بگیرید. در صورتی که خارج از کانادا هستید یک دیپلمات کانادایی یا انگلیسی یا نماینده کنسولی و یا یک مقام محلی دارای صلاحیت (مانند یک کارمند دولت یا یک عضو پارلمان) می‌تواند ضامن شما باشد.

مشخصات عکس برای تمدید پاسپورت کانادایی

تمدید پاسپورت کانادا

برای تمدید پاسپورت کانادا باید دو قطعه عکس 5*7 سانتی متر ارائه دهید. مشخصات این عکس ها که کمی هم با عکس های متداول جهت انجام امور کنسولی تفاوت دارند بشرح زیر است:

  • عکس‌ها باید یکسان باشند.
  • حتما توسط عکاس حرفه‌ای در آتلیه عکاسی گرفته شوند.
  • روی کاغذ ساده و با کیفیت بالا چاپ شوند.
  • واضح باشد و فوکوس عکس روی مرکز آن باشد.
  • بصورت رنگی یا سیاه و سفید قابل قبول است
  • صورت حالت خنثی داشته باشد (بدون لبخند ، دهان بسته و نگاه رو به دوربین)
  • سایه نداشته باشد.
  • ویژگی‌های صورت به خوبی مشخص باشد.
  • تغییری در عکس داده نشود.
  • صورت و شانه ها در مرکز عکس قرار گرفته باشند.
  • سر خم یا چرخانده نشده باشد.
  • پشت یک عکس، آدرس محل عکاسی نوشته یا مهر شده باشد و حتما تاریخ گرفتن عکس درج شود.
  • برای افرادی که فرم SIMPLIFIED را پر می‌کنند نیازی نیست که ضامن پشت عکسشان را امضا کند اما افرادی که فرم GENERAL را پر می‌کنند حتما باید پشت یکی از عکس‌هایشان توسط ضامن امضا شود.

تحویل مدارک

برای تمدید پاسپورت‌ کانادایی خود می‌توانید از کانادا، آمریکا و یا سایر کشور ها از جمله ایران اقدام کنید. برای تحویل مداراک به سه طریق زیر می‌توانید اقدام کنید:

  • به صورت حضوری مدارک خود را تحویل دهید.
  • مدارک‌تان را پست کنید.
  • وکیل رسمی‌تان برای تحویل مدارک اقدام کند.

تمدید پاسپورت کانادایی از درون خاک کانادا یا آمریکا

برای تمدید پاسپورت خود می‌توانید به دفاتر گذرنامه (passport office) مراجعه کنید یا از طریق پست، مدارک‌تان را ارسال کنید. اگر از طریق پست درخواست می‌دهید برای کاهش زمان تحویل مدارک و محافظت از اسناد خود، از پیک مجاز یا سرویس پستی قابل پیگیری استفاده کنید. مدارک خود را باید به آدرس زیر پست کنید:

 Government of Canada Passport Program Gatineau Quebec K1A 0G3 Canada

اگر از پیک (courier)استفاده می‌کنید:

Government of Canada, Passport Program,22 de Varennes Street Gatineau, Quebec J8T 8R1 Canada

پرداخت هزینه تمدید پاسپورت از کانادا و آمریکا

در صورت مراجعه حضوری می‌توانید بصورت نقدی هزینه تمدید پاسپورت را پرداخت کنید. در صورتی که از طریق پست اقدام می‌کنید از روش‌های مختلفی هزینه درخواست (اپلیکیشن فی) را پرداخت کنید از جمله: ویزا کارت، مستر کارت، کارت اعتباری American Express، یا چک معتبر یا حواله (پستی یا بانکی) در وجه دولت کانادا و قابل پرداخت به “گیرنده عمومی برای کانادا”

توجه: مبلغ با توجه به نوع درخواست باید به صورت دقیق پرداخت شود.

پرداخت هزینه تمدید پاسپورت کانادایی از ایران و سایر کشورها به جز کانادا و آمریکا

مدارک خود را باید به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری کانادا تحویل دهید. ایرانیان می‌توانند به سفارت کانادا در آنکارا به صورت حضوری مراجعه کنند یا درخواست خود را بصورت پستی ارسال کنند. توجه کنید که خدمات پاسپورت در کنسولگری استانبول ارائه نمی شود. در صورتی که مدارک خود را پست می‌کنید حتما از سرویس پستی قابل پیگیری استفاده کنید چون سفارت بدلیل حجم بالای نامه‌های دریافتی نمی‌تواند تاییدیه ای بعنوان دریافت بسته پستی شما از طریق ایمیل یا هر روش دیگری برایتان ارسال کند.

در صورتیکه برای تمدید پاسپورت کانادا نیاز به مدارک تکمیلی باشد مسئول مربوطه از طریق اطلاعات تماسی که در فرم های خود ذکر کرده اید با شما تماس می‌گیرد.

دقت کنید که حتماً همه مدارک از جمله فرم‌های درخواست، تکمیل و امضا شده، عکس، و هزینه درخواست (Application Fee) را با دقت و به درستی ارسال کنید زیرا در صورت نقص مدارک، پرونده شما پیگیری نخواهد شد. سرویس‌های پستی معتبر طبق این لینک ها  DHL، TNT، FedEx برای ارسال مدارک مناسب هستند.

آدرس سفارت کانادا در آنکارا

Embassy of Canada, Visa Section, Cinnah Caddesi No: 58006690, Cankaya, Ankara, Turkey

نکته: هزینه تمدید پاسپورت کانادا برای افراد 16 ساله و بزرگتر با توجه به مدت زمان  اعتبار درخواستی (5 ساله و 10 ساله)و همچنین برای افراد زیر 16 سال متفاوت می باشد.

سوالات رایج درباره تمدید پاسپورت کانادایی از ایران

1- پروسه تمدید پاسپورت کانادا چقدر طول می‌کشد؟

بسته به اینکه شما از کجا برای تمدید گذرنامه خود اقدام کرده‌اید این زمان متغیر است. پروسه تمدید پاسپورت کانادایی به صورت عمومی برای ایرانیان 20 روز کاری از زمان دریافت پاسپورت از سوی کنسولگری اعلام شده است. طبق اطلاعیه کنسولگری، جهت پیگیری نتیجه بررسی درخواست تمدید پاسپورت کانادایی، پس از 10 روز کاری از زمان دریافت مدارک توسط سفارت اقدام کنید و نه زودتر از آن.

2-زمان بررسی درخواست تمدید پاسپورت از درون خاک کانادا چقدر است؟

  • حضوری در دفتر گذرنامه: 10 روز کاری
  • حضوری در نمایندگی دریافت خدمات در کانادا: 20 روز کاری
  • از طریق پست: 20 روز کاری

3-زمان درخواست های ارائه شده در ایالات متحده و سایر کشورها چقدر است؟

زمان رسیدگی به درخواست‌های ارسال شده از ایالات متحده و سایر کشور ها 20 روز کاری است که این مدت زمان، شامل زمان ارسال مدارک توسط پست نمی‌شود.

4-آیا می توانم با استفاده از سرویس فوری 48 ساعته یا با استفاده از سرویس اکسپرس، ظرف مدت نه روز کاری پاسپورتم را تمدید کنم؟

بله، اما باید به صورت حضوری به یک دفتر گذرنامه مراجعه کنید. توجه داشته باشید که:

  • هزینه‌های اضافی اعمال می‌شود.
  • افرادی که بعنوان رفرنس معرفی می کنید باید در دسترس باشند.

5-چگونه از رسیدن مدارک به سفارت اطمینان حاصل کنم؟

در این خصوص تنها روش ممکن، استفاده از شرکت های پستی معتبر فوق الذکر می باشد. که مجهز به سیستم دنبال کردن (tracking) محموله پستی شما باشند.

6-در پاسپورت من یک ویزای معتبر وجود دارد باید چکار کنم؟

اگر گذرنامه ای را که برای تمدید ارائه می دهید دارای ویزای معتبر باشد، باید در فرم درخواست مشخص کنید که می خواهید گذرنامه به شما برگردانده شود. در صورتی که به صورت حضوری برای تمدید پاسپورت کانادا اقدام می‌کنید به ماموری که مدارک را تحویل می‌دهید بصورت کلامی این مورد را اطلاع دهید و در صورتی که مدارک را پست می‌کنید و یا از طریق دفاتر و آژانس‌ها اقدام می‌کنید، همانطور که در بالا ذکر شد تیک مربوط به بازگرداندن پاسپورت را در قسمت مربوطه بزنید.

7-شرایط عکس مورد نیاز برای تمدید پاسپورت کانادا یک نوزاد چیست؟

شرایط عکس نوزادان نیز مطابق عکس مابقی متقاضیان است. عکس باید فقط سر و شانه‌های کودک را نشان دهد. دست‌ها یا بازوهای والدین نباید در تصویر دیده شوند. برای نوزادان تازه متولد شده، برای عکاسی می‌توان نوزاد را روی صندلی ماشین نشاند به شرطی که:

  • یک پتو سفید روی صندلی پشت سر آنها قرار بگیرد
  • دور گوش، روی صورت و شانه‌ها و پس زمینه سایه وجود نداشته باشد.

برخی از حالات صورت نوزادان با توجه به اینکه گرفتن عکس از صورت نوزاد با حالت خنثی سخت است قابل قبول است.

8-آیا عکس با عینک قابل قبول است؟

می توانید عینک بزنید به شرطی که:

  • چشمان شما به وضوح قابل مشاهده باشند.
  • هیچ براقیتی روی شیشه عینک وجود نداشته باشد.

عینک آفتابی، عینک رنگی یا عکس‌هایی که چشم فرد در آن قرمز شده باشد مورد قبول نیست.

سخن پایانی

موسسه حقوقی بین المللی فراگامان مهام، جزء انگشت شمار موسسات مهاجرتی هست که تجربه تمدید پاسپورت کانادایی از ایران را داشته و ضمن آشنایی کامل با این پروسه، دارای پرونده های موفق در این زمینه می باشد. شما عزیزان می توانید با خاطری آسوده روند تمدید پاسپورت کانادایی خود را به ما بسپارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ویزای کانادا، وقت سفارت کانادا و دلایل ریجکتی ویزای کانادا می توانید مطالب لینک های درج شده را مطالعه نمائید.

۶ نظر

  1. رمضانی 3 فوریه 2021 در 17:09- پاسخ دادن

    سلام
    من حدود یک ماهه مدارک تمدید پاسپورت کانادا رو ارسال کردم و هیچ خبری نیست!!!!!
    چکار کنم؟

    • مجتبی عاشوری 6 فوریه 2021 در 12:47

      با سلام به شما همراه گرامی
      باید به استحضار برسانیم که مدت زمان رسیدگی به درخواست تمدید پاسپورت کانادایی 20 روز کاری بدون احتساب مدت زمان مورد نیاز برای ارسال مدارک می باشد.
      با احتساب زمان رفت و برگشت پاسپورت مدت پروسه از ابتدا تا تحویل پاسپورت جدید بین 45 تا 60 روز خواهد بود.
      با تشکر از پیام شما

  2. مازیار صلاحب 2 اکتبر 2021 در 15:35- پاسخ دادن

    سلام. آیا ارسال و دریافت از طریق پست امکان پذیر است یا نه حتما حضوری؟
    تشکر

    • مجتبی عاشوری 2 اکتبر 2021 در 16:15

      با سلام
      امکان تحویل حضوری مدارک جهت تمدید پاسپورت کانادایی از ایران با توجه به شرایط پاندمی وجود ندارد.
      فقط از طریق پست های معتبر انجام دهید و یا از طریق شرکت هایی که دفتر مستقر در کشور مورد نظر شما دارند اقدام فرمائید.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  3. آرزو 25 می 2022 در 15:51- پاسخ دادن

    سلام بعد از ارسال پاسپورت کانادایی منقضی شده برای تمدید به سفارت کانادا در آنکارا چطور بفهمم که پاسپورت آماده است؟ و چطور آنرا میتونم دریافت کنم؟ آیا از طریق سفارت پست میشه؟

    • مجتبی عاشوری 20 ژوئن 2022 در 23:57

      درود بر شما خانم آرزو
      متاسفانه امکان track کردن درخواست تمدید پاسپورت کانادا وجود ندارد و شما باید منتظر ارسال پاسپورت به آدرسی که به سفارت کانادا اعلام کردید باشید.

ثبت ديدگاه