رزرو وقت سفارت کانادا، ویزای کانادا

رزرو وقت سفارت کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین کشورهای ایرانیان برای سفر، مهاجرت، تحصیل، بیزینس و ثبت شرکت است. با توجه به این مهم که کانادا در ایران سفارتی ندارد، معمولا متقاضیان ایرانی اخذ ویزای کانادا از طریق ترکیه یا امارات نسبت به رزرو وقت اقدام میکنند. در حال حاضر اما مراکز VAC کانادا تغییراتی در رزرو وقت سفارت کانادا ایجاد کرده اند که در ادامه توضیح داده میشود.

نکته: جهت آشنایی با پروسه اخذ وقت سفارت کانادا به این لینک مراجعه نمائید.

تغییرات رزرو وقت سفارت کانادا

تا پیش از این متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزای کانادا میتوانستند بعد از آپلود مدارک و دریافت نامه انگشت نگاری به راحتی به مراکز رفته و انگشت نگاری خود را انجام دهند. در حال حاضر اما از تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۹ رزرو قبلی وقت سفارت کانادا برای اطلاعات بایومتریک و انجام انگشت نگاری در در تمامی مراکز اجباری شده است. همچنین اگر متقاضی نیاز به اخذ وقت ضروری یا فوری دارد باید علاوه بر تمامی مدارک فوق، مدارکی را که نشان دهنده ضرورت وقت فوری است را نشان دهد. البته این مدرک نیازی به ارسال و سابمیت کردن ندارد و تنها باید آن را در روز انگشت نگاری به مرکز نشان دهید. برای اطلاعات بیشتر با مرکزی که قصد مراجعه به آن را دارید، تماس بگیرید.

رزرو وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین

برای رزرو وقت آنلاین ابتدا به این لینک مراجعه کنید.از طریق این لینک شما به صورت مستقیم به مرکز متصل شده و بعد از ایجاد حساب کاربری با ایمیل معتبر میتوانید:

  • روزهای وقت سفارت را ببینید

  • برای خودتان وقت رزرو کنید

  • در صورت پیشامد اتفاق، وقت را کنسل کنید

برای ایجاد حساب کاربری و رزرو وقت آنلاین باید حتما دستورالمعمل منتشر شده در سایت را دنبال کرده و سپس وقت مورد نظر را رزرو کنید. دقت داشته باشید که مرکز VAC تنها اطلاعات شخصی شما را میخواهد، در نتیجه از ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر خودداری فرمایید. همچنین در این روش شما باید فرم آنلاین را تکمیل کنید تا نامه رزرو وقت سفارت کانادا با جزئیات روز و زمان و البته آدرس برای شما ارسال شود.

فراموش نکنید که روز مراجعه حتما باید ۱۵ دقیقه زودتر در مرکز حاضر شوید

رزرو وقت از طریق تلفن و ایمیل

اگر دسترسی های اینترنتی شما در حال حاضر محدود است، میتوانید وقت خود را از طریق تماس با شماره تلفن  +۹۰۲۱۲۳۷۳۵۸۰۷  رزرو کنید. همچنین اگر تکمیل فرم و طی کردن مراحل آنلاین برای شما در حال حاضر امکان پذیر نیست، میتوانید برای رزرو وقت از طریق ارسال ایمیل اقدام کنید. به این منظور با مراجعه به این آدرس و انتخاب درخواست (اعم از رزرو وقت یا کنسل کردن وقت) مراحل پیش رو را طی کنید. در این مرحله از شما روزهای مدنظر برای مراجعه، مرکزی که میتوانید بروید، تعداد افراد و نوع درخواست پرسیده میشود. برای این مهم باید به تاریخ تولد، اطلاعات شخصی و نام افرادی (مطابق با پاسپورت) که برای آنها فرم را تکمیل میکنید، دسترسی داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که باید حتما این فرم را تکمیل کرده و ارسال کنید

رزرو وقت با وب چت

اخذ وقت سفارت کانادا از طریق وب چت نیز امکان پذیر است. در این روش ابتدا باید زبان مورد نظر (ترکی یا انگلیسی) را انتخاب کرده و سپس با ایجنت مرکز صحبت کنید. ابتدا در این روش اطلاعات شخصی را وارد کرده و سپس وقت خود را رزرو کنید. به این ترتیب شما میتوانید نسبت به جابه جایی وقت و یا در صورت نیاز کنسل کردن وقت از طریق ارتباط با ایجنت اقدام کنید.

رزرو وقت سفارت کانادا به صورت شخصی

اگر میخواهیدا به صورت شخصی وقت سفارت خود را رزرو کرده، کنسل کنید و یا زمان آن را تغییر دهید میتوانید در ساعات کاری به مرکز مورد نظر (آنکارا یا استانبول) رفته و از خدمات حضوری استفاده کنید. برای پیدا کردن آدرس مراکز، ساعات و روزهای کار، تعطیلات رسمی و روزهای مراجعه میتوانید این لینک را بخوانید.

به این ترتیب برای دریافت ویزای کانادا و در روزهای پیش رو ارتباط با مرکز VAC برای انگشت نگاری تنها از طریق وقت قبلی امکان پذیر است در نتیجه پیش از هرگونه اقدام و یا سفر به ترکیه حتما از آخرین تغییرات مطلع شوید.

نکته: جهت آشنایی بیشتر با انواع ویزای کانادا به این لینک مراجعه نمائید.