قابل توجه دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ایتالیا و اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا؛ کشور ایتالیا با داشتن دانشگاههای معتبر در سطح بین المللی با رنکینگ های بالا، همراه مورد توجه دانشجویان و علاقه مندان تحصیل در ایتالیا بوده است. دانشجویان رشته های پزشکی، فنی- مهندسی و علوم انسانی سالانه حجم بسیار بالایی از تقاضاهای ویزای ایتالیا را به خود اختصاص می دهند. طبق اطلاعیۀ سفارت ایتالیا، دانشگاه اینسوبریا ایتالیا (Insubria) ده بورسیه تحصیلی ده هزار یورویی برای دانشجویان ممتاز بین المللی که قصد تحصیل رایگان در ایتالیا و ثبت نام در سال تحصیلی 2022-2021 را دارند در نظر گرفته است.

 

تحصیل رایگان در ایتالیا ، بورسیه تحصیلی ایتالیا ، تحصیل در ایتالیا

این دانشگاه هم به دانشجویان مقطع کارشناسی (دوره های سه ساله) و هم به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد (دوره های پنج ساله) بورسیه تحصیلی ایتالیا اعطا می کند. ضمناً تحصیل رایگان در ایتالیا به زبان های ایتالیایی و انگلیسی امکان پذیر می باشد.

توجه: دانشجویان بین المللی باید در نظر داشته باشند که در کنار اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا، زندگی دانشجویی برای آنها هزینه هایی در بر دارد که برای آشنایی با شرایط و هزینه های زندگی دانشجویی در ایتالیا می توانند به این لینک مراجعه نمایند.

برای ثبت نام و اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا می بایست بصورت آنلاین از طریق این لینک اقدام نمائید و مطابق با اطلاعیه سفارت ایتالیا مهلت درخواست تا  تا تاریخ 15 جون 2021 (برابر با 25 خرداد ماه 1400)، ساعت 12 به وقت ایتالیا (ساعت دو و نیم به وقت ایران) می باشد. بنابراین دانشجویان علاقه مند به تحصیل رایگان در ایتالیا می توانند تا قبل از این تاریخ درخواست خود را ثبت نمایند. برای اطلاع از رشته ها و سایر شرایط این بورسیه ها به این لینک مراجعه نمائید.

توجه: علاقه مندان به تحصیل در ایتالیا می توانند جهت آشنایی با شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به این لینک مراجعه نمایند.

در ادامه اطلاعیه سفارت ایتالیا به استحضار می رسانیم که استان امیلیا رومانیا مطابق با برنامه استانی خود آزمونی برای دانشجویان دانشگاه های بولونیا، پارما، فرارا و دانشگاه مودنا و رجیوامیلیا و برخی از موسسات هنری در نظر گرفته است. از مزایای مهم و قابل توجه این آزمون اعطای بورسیه تحصیلی ایتالیا و مزایای وابسته به آن مانند تحصیل رایگان در ایتالیا و کمک هزینه جهت سفرهای خارج از کشور و خدمات مسکن و … می باشد. این مزایا شامل دانشجویان ممتاز بین المللی نیز می شود. طبق لایحه ریاست جمهوری ایتالیا میزان این کمک هزینه ها بر اساس مدارک ارائه شده مبنی بر درآمد خانواده دانشجو صورت می گیرد. این مدارک باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده و به تائید مقامات دیپلمات ایتالیایی حاضر در سفارت ایتالیا برسد. جهت آشنایی با شرایط بورسیه به این لینک مراجعه کنید.

 

تحصیل رایگان در ایتالیا ، بورسیه تحصیلی ایتالیا ، تحصیل در ایتالیا

فراخوان این آزمون برای سال تحصیلی 2022-2021 از اوایل ژوئیه آغاز شده و مدارک می بایست تا اولین هفته آگوست 2021 از طرف دانشجویان مشغول به تحصیل ( و دانشجویان سال دوم به بعد) ارائه شوند و متقاضیان ثبت نام در سال اول باید مدارک خود را در روزهای ابتدایی سپتامبر 2021 ارئه نمایند.

توجه: جهت دریافت وقت فوری سفارت ایتالیا  جهت تحصیل در ایتالیا به این لینک مراجعه نمائید.