تحصیل در اتریش

اتریش یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با موقعیتی بسیار عالی برای تحصیل در دانشگاه است. فرصت های نامحدود تحصیل در اتریش و تجربه حضور در محیطی بین المللی موجب شده تا بسیاری از دانشجویان خواهان تحصیل در دانشگاه های اتریش باشند. با ما همراه باشید تا نگاهی به شرایط تحصیل اتریش انداخته و با دانشگاه های معتبر این کشور آشنا شویم.

نگاهی به پروسه تحصیل در اتریش

اتریش با دانشگاه های استاندارد که رتبه های فوق العاده ای در سطح جهان دارند، توانسته به انتخاب بسیاری از دانشجویان برای تحصیل بدل شود. این کشور با امنیت اجتماعی، ثبات اقتصادی، شهرهای زیبا و جاذبه های فوق العاده، دسترسی گسترده به بالاترین سطوح آموزشی در حال حاضر میزبان دانشجویانی از سراسر اروپا و آسیا است.

اتریش از سالهای 1500 مرکز موسیقی اروپا بود و همچنان توانسته این موقعیت را حفظ کند، تقریبا تمام هنرمندان وین را به عنوان مهد موسیقی اروپا میشناسند. اما علاوه بر هنر و موسیقی، دانشگاه تکنولوژی وین میزبان بهترین دانشجویان رشته های مهندسی است و دانشگاه وین نیز یکی از بهترین مراکز اموزشی اروپا در ادبیات و علوم انسانی است.

تحصیل در اتریش - دانشگاه های اتریش _ تحصیل اتریش

نگاهی به دانشگاه های اتریش

اتریش پیشینۀ علمی کهنی در کل اروپا دارد و علاوه بر دانشگاه های دولتی و قدیمی، امروزه با دانشگاه های خصوصی و مراکز علمی پزشکی یکی از قوی ترین سیستم های تحصیلات تکمیلی جهان را دارد.

معروف ترین و قدیمی ترین دانشگاه اتریش، دانشگاه وین با سابقه ای ۶۵۰ ساله است. این دانشگاه با رتبه 15 اروپا و رنگ 85 جهان یکی از بهترین مراکز برای تحصیل اتریش در رشته های زبان، ادبیات، هنر و علوم انسانی است.

دانشگاه فناوری و تکنولوژی وین با رنگ 182 بین المللی، دومین دانشگاه بزرگ و معتبر پایتخت اتریش است. این مرکز آموزی در قلب شهر وین واقع شده و یکی از بهترین مراکز آموزشی تحصیل در مقاطع مختلف فیلدهای مرتبوط با علوم مهندسی است.

سومین دانشگاه بزرگ اتریش، دانشگاه اینسبروگ است. این دانشگاه با رتبه 286 بین المللی تقریبا بیشترین تعداد دانشجوی بین المللی را در کل اتریش دارد. اینسبورگ همه ساله با ارائه ده ها فاند و اسکولارشیپ برای محصلان بین المللی توانسته شرایطی فوق العاده را برای متقاضیان فراهم کند.

دانشگاه گِراز، بعد از دانشگاه وین دومین دانشگاه کهن و قدیمی اتریش است. این مرکز آموزشی دو دو فیلد پزشکی و فناوری نزدیک به سی هزار دانشجو دارد که در دپارتمان های مختلف گِراز مشغول تحصیل هستند.

هزینه ها و شرایط تحصیل در اتریش 

هزینه تحصیل در کشور اتریش برای شهروندان این کشور رایگان و برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیزبین 600 تا 800 یورو است که بستگی به رشته تحصیلی دارد.  همچنین، علاوه بر هزینۀ مناسب تحصیل این کشور مزیت های دیگری هم دارد و این مهم موجب شده تا دانشگاه های اتریش از محبوب ترین مراکز آموزشی اروپا باشند. از جمله این مزایا میتوان به بهره مندی از اقامت اتریش بعد از پایان تحصیل، برخورداری از تمام مزایای شهروندی اعم از بیمه و …، صدور ویزا برای نزدیکان متقاضی و شرایط بازار کار با ثبات مرتبط با نیاز جامعه اشاره کرد.

همچنین برای ورود به دانشگاه های اتریش نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی نیست و دانشجویان میتوانند پس از ورود و ثبت نام در دانشگاه های اتریش برای کورس های زبان ثبت نام کنند. حداکثر هزینه کورس های زبان نیز مبلغ 380 یورو برای هر ترم است.

بورس و کمک هزینه تحصیل اتریش

فرصت های بیشمار تحصیلی و همچنین امکان سرمایه گذاری در پروژه های مختلف برای دانشجویان و پژوهشگران موجب شده که اتریش مقصدی محبوب برای تحصیل باشد. از سوی دیگر امکان اپلای کردن برایی بورسیه و فاند شرایط تحصیل در کشور اتریش را بهبود بخشیده و از هزینه آن کاسته است. به این ترتیب متقاضی میتواند با ارائه پیشینه تحصیلی و مدارک مربوطه برای بورس OAED درخواست دهد. این بورس برای تمامی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد، پزوهشگران مقطع دکتری و فارغ التحصیلان قابل اپلای کردن است. همچنین شما بعد از اخذ پذیرش و شروع تحصیل میتوانید از موسسات آموزش عالی و دیگر مراکز آموزشی غیرانتفاعی درخواست بورسیه و کمک هزینه تحصیلی کنید.

شروع تحصیل در اتریش

برای پروسه تحصیل در کشور اتریش شما ابتدا باید دانشگاهی را انتخاب کنید که مرنبط با سوابق تحصیلی تان باشد. بعد از انتخاب دانشگاه باید دو زمان مهم را برای اپلای کردن در خاطر داشته باشید.، که اولین زمان ۱۰ سپتامبر برای ترم زمستان و زمان دوم ۱۰ فوریه برای ترم بهار است.

بعد از انتخاب دانشگاه باید مدراکی جهت پیش ثبت نام اولیه تهیه کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهید. این مدراک ضروری شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت، شناسنامه و عکس مطابق با استانداردهای سفارت

  • ترجمه تمامی مدارک تحصیلی مقاطع قبلی همراه با ترجمه ریز نمرات

  • تکمیل فرم ثبت نام دانشگاه و در صورت نیاز پرداخت شهریه

  • دریافت پذیرش تحصیلی و مراجعه به سفارت برای رزرو وقت

در نهایت باید گفت که هزینه پایین تحصیل در این کشور، رتبۀ علمی و  اعتبار دانشگاه های اتریش، شرایط مناسب زندگی و بازار کار موجب شده دانشجویان بسیاری از نقاط مختلف دنیا خواهان تحصیل و اقامت این کشور باشند. در صورتی که هنوز برای انتخاب دانشگاه و موارد مشابه نیاز به کمک دارید، میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کنند.