بازی های اروپایی بلاروس ۲۰۱۹ در تاریخ ۲۱ ژوئن تا ۳۰ ژوئن در شهر مینسک برگزار خواهد شد. این بازی ها شامل ۱۹۹ رویداد در ۱۵ ورزش و ۲۳ رشته خواهد بود. حدود ۴۰۰۰ ورزشکار از ۵۰ کشور در این مسابقه حضور دارند. هشت مورد از ورزش های این دوره از بازی ها فرصت کسب سهمیه برای بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو در ژاپن است. مراسم افتتاحیه در ۲۱ ژوئن در ورزشگاه دینامو برگزار خواهد شد. لوگو بازی های اروپایی بلاروس “paparać-kvietka” نام گونه گیاهی است که نقش مهمی در فرهنگ اسلاوها ایفا می کند. همچنین، شعار این رویداد Bright Year، Bright You است.

بازی های اروپایی بلاروس 2019

بازی های بلاروس

انتخاب بلاروس به عنوان میزبان

در نشست مجمع عمومی سازمان همکاری های اقتصادی، که در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ در مینسک برگزار شد، مینسک به عنوان یک شهر میزبان برای بازی های دوم اروپایی برگزیده شد. قرارداد میزبانی بازی های بلاروس در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۷ توسط انجمن کمیته اجرایی امضاء شد.

کمیته سازماندهی

در ۱۲ می ۲۰۱۷، رئیس جمهور بلاروس فرمانی درباره برگزاری بازی های المپیک تابستانی امضا کرد، که از کمیته های مختلفی تشکیل شده است. بنیان گذاران این کمیته، کمیته ملی المپیک، کمیته اجرایی، کمیته ملی شهر مینسک و وزارت ورزش می باشد. گرجی کاتولین، دبیر کل کمیته ملی المپیک جمهوری بلاروس، مدیر این بنیاد بود و در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷، مدیریت وب سایت رسمی بازی ها را راه اندازی کرد.

 

مکان های برگزاری مسابقات

مسابقات اروپایی بلاروس در ورزشگاه ها و رشته های زیر برگزار شده، و فرصتی مناسب برای سفر به بلاروس است. گردشگری بلاروس نیز با استفاده از فرصت برگزاری این بازی ها نیز فرصت مناسبی را برای گردشگران مختلف به این کشور فراهم کرده است.

مکان ورزش ظرفیت
ورزشگاه دینامو مراسم دو و میدانی ۲۲،۰۰۰
مجتمع ورزشی المپیک تیراندازی با کمان، فوتبال ساحلی ۱۵۰۰
عرصه پالوورا بسکتبال ۱۰۰۰
کاخ ورزشی مینسک بوکس، سامبو، کشتی ۳۳۰۰
مینسک آرنا ژیمناستیک ۸۰۰۰
مینسک آرژانتین مسیر دوچرخه سواری ۲۰۰۰
آرنا جودو و کاراته ۸۸۰۰
باشگاه ورزشی تیراندازی ۳۰۰
مرکز تیر اندازی تیر اندازی ۲۵۰
مرکز تنیس المپیک میز تنیس ۱۰۰۰
باشگاه فالکون بدمینتون ۲۰۰۰

نکته: جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ ویزای بلاروس به این لینک مراجعه نمائید.