استراتژی آموزشی پنج ساله کانادا_ تحصیل در کانادا _ استراتژی پنج ساله

استراتژی آموزشی پنج ساله کانادا

دولت فدرال اخیراً اطلاعیه ای در خصوص استراتژی آموزشی پنج ساله کانادا منتشر کرد، و بیان کرد این استراتژی خواستار تنوع بیشتر، نوآوری و روابط جهانی است. همچنین حضور قوی دانشجویان بین ‌المللی برای تحصیل در کانادا را به رسمیت شناخت و خاطرنشان کرد که شرکت کنندگان خارجی در زمینه مطالعه خارجی از آغاز سال ۲۰۱۹ در حدود ۲۱ میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کرده‌اند. هدف اصلی  این طرح ۱۴۸ میلیون ‌دلاری جدید، افزایش تنوع کشورهای مبدا برای دانشجویان بین ‌المللی است. بر همین اساس دولت کانادا برای تنوع بخشیدن به تلاش‌های استخدامی ، حدود ۳۰ میلیون دلار در این حوزه کمک کرده ‌است.

جهت آشنایی بیشتر با نحوه اخذ ویزای تحصیلی کانادا به این لینک مراجعه نمائید.

تلاش کانادا برای افزایش جذب دانشجوی بین المللی

بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان بین ‌المللی از چین و هند برای تحصیل در کانادا اقدام می کنند، و در شهرهای بزرگ مانند کالگری، تورنتو و ونکوور اسکان میابند. در این استراتژی سعی شده کشور هایی چون مکزیک، کلمبیا، برزیل، ویتنام، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مراکش، ترکیه، فرانسه و اوکراین هدف قرار داده شود و به ایجاد تنوع مقاصد برای تحصیل در کانادا کمک نماید. پس در نتیجه استعدادهای خارجی را به مکان‌هایی خواهند ‌آورد که، معمولا مهاجران کمتری نسبت به شهر های بزرگ جذب نمایند.

محبوب ترین دانشگاه های کانادا در بین دانشجویان بین الملی به شرح زیر می باشد:

  • مک گیل

  • مونترال

  • دانشگاه تورنتو

همچنین گزینه های جالبی مانند دانشگاه آلبرتا، یا دانشگاه تامپسون برای کسانی که به دنبال تجربه بیشتر هستند، وجود دارد.

وزیر تجارت بین‌المللی، جیمز کار، بیان کرد که، دانشجویان بین ‌المللی سبب ایجاد نوآوری در کشور شده و به شایستگی‌های بین فرهنگی توسعه بخشیداند. همچنین ” اگر [ دانشجویان خارج از کشور ] برای مهاجرت به کانادا انتخاب شوند، به موفقیت اقتصادی کانادا کمک بسیاری خواهند کرد.

یکی دیگر از بخش های استراتژی آموزشی پنج ساله کانادا، سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰ میلیون دلاری به گروهی از دانشجویان کانادایی است که، در خارج از کشور درس می‌خوانند و جزء افراد بومی، شهروندان با درآمد پایین و یا افراد دارای معلولیت خاص هستند.

همچنین وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا در این رابطه افزود: دانشجویان بین‌المللی “اغلب نامزد ایده‌آل برای دریافت اقامت دائم کانادا” هستند. این استراتژی بدلیل داشتن ویژگی‌هایی چون؛ وجود مدارس قوی و برنامه‌های تحصیلی به زبان های انگلیسی و فرانسوی، پذیرش از کشور های گوناگون با کیفیت زندگی بالا و همچنین وجود فرصت‌های شغلی و امکان اخذ اقامت دائم کانادا به عنوان بهترین روش برای دانش آموزان و دانشجویان بین‌المللی معرفی شده است.

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با نحوه اخذ انواع ویزای کانادا به این لینک مراجعه نمائید.