ویزای اوکراین، وقت سفارت اوکراین، سفر به اوکراین، سفارت اوکراین

ویزای اوکراین

اوکراین از کشورهای زیبا و کهن اروپایی شرقی که با روسیه، رومانی، بلاروس، لهستان، اسلواکی و مولداوی هم مرز است. سواحل این کشور در جنوب به دریای آزوف میرسد و آب و هوای معتدل مدیترانه را برای جنوب کشور به ارمغان می آورد، ولی شهرهای شمالی اوکراین آب و هوای خنک تری دارد. پایتخت اوکراین کیف و واحد پولش گریونا است. اگر قصد سفر به اوکراین را دارید، برای آشنایی با مراحل اخذ ویزای اوکراین، گرفتن وقت سفارت و مدارک مورد نیاز با ما همراه باشید.

آشنایی با اوکراین

اوکراین یکی از شهرهای شوروی سابق با قدمتی کهن است. کیف، پایتخت این کشور نیز از نخستین شهرهای اروپا محسوب می شود و جاذبه های گردشگری بیشماری نیز دارد. اوکراین در رتبه هشتم صنعت گردشکری جهان قرار دارد. قیمت مناسب سفر به این کشور موجب محبوبیت اوکراین در میان متقاضیان ایرانی شده است. اوکراین اگرچه عضو اتحادیه اروپا نیست اما برای سفر به این کشور باید ویزا گرفت. اوکراین کشوری مناسب برای مسافرت است و قیمت بالایی ندارد. رستوران ها و هتل های این کشور قیمت متعادلی دارد و تقریبا در اعطای ویزا در صورت کامل بودن مدارک سختگیری زیادی ندارد.

 با ویزای اوکراین نمیتوان به کشورهای حوزه شینگن سفر کرد. برای آشنایی بیشتر با ویزای شینگن و کشورهای عضو پیمان این لینک را بخوانید.

انواع ویزای اوکراین

اوکراین همچون دیگر کشورها سه نوع ویزای ترانزیت، ویزای کوتاه مدت و ویزا برای اقامت طولانی را به متقاضیان میدهد. ویزای ترانزیت برای عبور از اوکراین است و تنها ۵ روز اعتبار دارد. ویزای کوتاه مدت یا همان نوع C به متقاضی تنها امکان ۹۰ روز اقامت قانونی را طی ۱۸۰ روز پ صادر میکند. ویزای نوع D یا بلند مدت نیز برای سفر به اوکراین و یا زندگی در این کشور برای مدت بیش از ۹۰ روز است و مدارک بیشتری میخواهد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای اوکراین

پیش از اقدام جهت اخذ ویزای اوکراین متقاضیان باید مدارک زیر را تهیه کرده و تحویل سفارت دهند. نقص در هرکدام از این موارد میتواند منجر به رد شدن درخواست ویزا و سفر به اوکراین شود.

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا همراه با پاسپورت معتبر

  • دو قطعه عکس مطابق با استانداردهای سفارت و پرداخت هزینه های کنسولی

  • موافقت والدین برای افراد زیر سن قانونی

  • بیمه سفر تا سقف سی هزار یورو برای تمام مدت مسافرت و معتبر در کشور مقصد

  • نامه هدف از سفر به اوکراین

  • مدرکی دال بر ماهیت ویزای ترانزیتی برای ویزای  نوع بی

  • دعوتنامه رسمی برای ویزای نوع سی

  • مدارک ترجمه شده به زبان انگلیسی و یا اوکراینی

در صورتی که برای ویزای کوتاه مدت درخواست میکنید، بسته به هدف از سفر باید دعوتنامه معتبر ارائه دهید. به عنوان مثال کارمندان دولت اگر برای ماموریت قصد سفر به اوکراین را دارند باید حتما از ارگان دولتی دعوت نامه داشته باشند. به همین ترتیب دعوت نامه توریستی، دعوت نامه شرکت در مسابقات ورزشی یا گالری های هنری برای ویزای کوتاه مدت ضروری است.

 

هزینه ویزا و وقت سفارت اوکراین

سفارت اوکراین برای ویزای سینگل (یک با ورود) ۸۵ دلار، برای ویزای دوبار ورود ۱۳۰ دلار و برای ویزای مولتی (چند بار ورود) ۲۰۰ دلار آمریکا دریافت میکند. اعطای ویزای اوکراین تا ۱۵ روز کاری زمان نیاز دارد ولی در موارد خاص بیشتر نیز طول خواهد کشید. وقت سفارت اوکراین به صورت حضوری است، پس میتوانید به آدرس سفارت مراجعه کرده و یا برای اطلاعات بیشتر با آنها تماس بگیرید. وقت سفارت اوکراین به صورت آنلاین و از طریق این لینک نیز صادر می شود. به این منظور متقاضی باید اکانت شخصی و ایمیلی معتبر برای ارتباط با سفارت تهیه کرده و از این طریق برای درخواست آنلاین اقدام کنید.

آدرس و تلفن سفارت اوکراین

تهران، خیابان شهید باهنر، کوچه قادری، شماره ۱۰

تلفن: +۲۱۲۲۷۲۲۶۵۸

مرکز ویزای اوکراین برای تحویل مدارک: میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان ۲۱ پلاک ۱۱

تلفن: +۲۱۸۲۸۰۵۰۰۹

ساعات تحویل مدارک از ۸ صبح تا ساعت ۱۵ و ساعات دریافت مدارک نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ عصر است. مرکز ویزا، خارج از این ساعات برای مراجعه حضوری پاسخگوی متقاضیان نخواهد بود.