انگلستان از کشورهای کهن اروپا با قدیمی ترین خانواده سلطنتی و سیستم مشروطه در جهان است. اگرچه دولت انگلستان برای صدور ویزا سخت گیری بسیاری دارد اما همچنان بسیاری برای ویزای انگلیس درخواست می دهند. اگر شما هم از این دسته هستید باید با اولین مرحله یعنی اخذ وقت سفارت انگلیس و دانستن آدرس سفارت انگلیس در تهران آشنا شوید. برای اطلاع از تمامی مراحل وقت سفارت انگلیس در ایران، در امارات و ترکیه و البته آدرس سفارت انگلیس در تهران در ادامه با همراه باشید.

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری انگلستان را اینجا بخوانید

وقت سفارت انگلستان در تهران

بعد از تعطیلی سفارت انگلیس در ایران تا مدت ها صدور ویزای این کشور برای اتباع ایرانی از طریق کشورهای همسایه یعنی امارات و ترکیه انجام می شد. اما در حال حاضر با شروع به کار شرکت واسطه VFS GLOBAL شرکت vfs تا حدی مشکلات آن دسته از هموطنان را که نمی توانند برای انگشت نگاری به خارج از کشور سفر کنند، تسهیل کرده است.البته دانستن این نکته ضروریست که سایت سفارت انگلستان همه روزه برای گرفتن وقت سفارت انگلیس به روی شما باز نیست و معمولا (تا تاریخ نگارش این متن) بصورت هفتگی و در روزهای دوشنبه امکان رزرو وقت از درگاه VFS برای ایرانیان در تهران فراهم خواهد بود.

وقت سفارت انگلیس در تهران، وقت سفارت انگلیس در ایران، وقت سفارت انگلیس vfs ، آدرس سفارت انگلیس در تهران، ویزای انگلیس

مراحل اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران

متقاضیان برای دریافت وقت سفارت انگلیس در ایران باید ابتدا از طریق سایت سفارت اقدام کرده و اطلاعات شخصی خود را ثبت کنند. برای ثبت اطلاعات باید با ایمیل معتبر، حساب کاربری ایجاد کرده و فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید.

بعد از تکمیل فرم باید محل انگشت نگاری را انتخاب کرده و هزینه آن را پرداخت کنید. اگر می خواهید کارهای مقدماتی در ایران انجام شود باید تهران را برای انجام بایومتریک انتخاب کرده و با پرداخت هزینه، وقت سفارت انگلیس در ایران برای شما رزرو خواهد شد. پس از مشخص شدن روز مراجعه، باید حتما در ساعت مقرر و همراه با تمامی مدارک ضروری به محل کنسولگری (واقع در میدان آرژانتین، خیابان راشل کوری) مراجعه کرده و مدارک را ارائه دهید.

 مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا بر مبنای هدف از سفری که دارید، برای شما با نام “چک لیست مدارک مورد نیاز ویزای انگلستان” صادر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای انگلیس

متقاضیان ایرانی با اهداف تجاری، تحصیلی، توریستی و الحاق به خانواده می توانند برای ویزای انگلیس درخواست بدهند. شما می توانید پیش از رزرو وقت سفارت انگلیس در تهران قوانین اخذ ویزا را اینجا خوانده و سپس وقت خود را رزرو کنید. هر کدام از این سفرها چک لیست مخصوص دارد اما مدارک مشترک آنها را باید به ترتیب زیر ضمیمه پرونده کنید.

مدارک لازم جهت ارائه به سفارت انگلیس در ایران، ترکیه و امارات به شرح است، کلیه مدارک می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شوند:

    • شناسنامه

  • عقد نامه، البته درصورتیکه زوجین با هم درخواست ویزا می دهند نیازی به ارائه عقد نامه نمی باشد و فقط ترجمه شناسنامه ها کفایت می کند

  • اسکن صفحه اول پاسپورت همراه با اصل پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن.

  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزای انگلیس

  • واچر هتل همراه با رزرو بلیط رفت و برگشت

  • اگر با دعوتنامه به انگلیس سفر می کنید باید اصل یا اسکن دعوتنامه، کارت اقامت و یا پاسپورت دعوت کننده را به سفارت تحویل دهید

  • مدارک مالی و ملکی شامل پرینت حساب سه ماهه، گواهی تمکن مالی و اسناد ملکی

ارائه این مدارک برای وقت سفارت انگلیس در ایران، امارات و یا ترکیه تفاوتی ندارد

مدت زمان لازم برای وقت سفارت انگلیس در ایران

تعیین وقت سفارت انگلیس در تهران با توجه به توضیحات فوق بین  ۱۴ تا ۲۱ روز کاری زمان نیاز دارد. این پروسه در فصل مسافرت و با ترافیک کاری بیشتر هم طول خواهد کشید. در صوررت تمایل از این طریق برای کوتاه تر کردن این زمان با شرکت حقوقی بین المللی فراگامان مهام تماس بگیرید.

وقت سفارت انگلیس در تهران

مزیت مراجعه به سفارت انگلیس در تهران برای مراحل بایومتریک و ارائه مدارک، عدم نیاز به مصاحبه خواهد بود. وقت سفارت انگلیس vfs مصاحبه نداشته و بعد از انگشت نگاری و ارائه مدارک، نتیجه درخواست ویزای انگلیس همراه با پاسپورت طی ۲ تا ۳ هفته برای شما آماده میشود. اما در عین حال میتوانید نسبت به وقت سفارت در کشورهای همجوار نیز اقدام کنید.

آدرس سفارت انگلیس در تهران

بسیاری گمان می برند بعد از تعطیلی سفارت، دیگر امور کنسولی در کشور انجام نمی شود. اما همانطور که پیشتر گفتیم وقت سفارت انگلیس از طریق شرکت vfs در تهران قابل رزرو و مراجعه است.

آدرس سفارت انگلیس در تهران : خیابان فردوسی، شماره ۱۷۲، سفارت انگلستان، سفیر : جناب آقای راب مک کِر

تلفن: +۹۸ ۲۱ ۶۴۰۵ ۲۰۰۰

مرکز اخذ مدارک ویزای انگلیس : تهران – خیابان موسوی (گلستان 5) – میدان هروی – هروی سنتر – طبقه پنجم

وقت سفارت انگلیس در امارات

متقاضیان ایرانی برای انجام امور کنسولی و اخذ ویزای انگلیس می توانند به سفارت این کشور در دبی و یا ابوظبی نیز مراجعه کنند. به یاد داشته باشید با توجه به عدم صدور برگه عبور برای متقاضیان ایرانی در امارات شما باید تا ۱۴ روز منتظر جواب ویزا بمانید و یا با پرداخت هزینه از خدمات passback استفاده نمائید.

وقت سفارت انگلیس در ترکیه

علاوه بر دبی و ابوظبی شما می توانید از سفارت انگلیس در آنکارا و استانبول برای اخذ ویزای انگلیس نیز اقدام کنید. در ترکیه برگه تردد برای متقاضیان ایرانی صادر می شود اما در عین حال باز هم میتوان از سرویس های ویژه سفارت استفاده کرد.

 در صورت نیاز می توانید از خدمات سفارت های انگلستان در ترکیه و امارات برای کوتاه تر شده زمان صدور ویزا استفاده کنید

پیکاپ ویزای انگلیس

برای گرفتن ویزای انگلیس پس از صدور ویزا، برای صرفه جویی در زمان و هزینه می توانید از پیکاپ ویزا (پیکاپ پاسپورت) استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید پیکاپ ویزا فقط در امارات و ترکیه اجرا می شود.

انواع ویزای انگلستان را اینجا بخوانید

خدمات بالمن برای وقت سفارت انگلیس

مجموعه بالمن با پشتیبانی موسسه حقوقی و بین المللی “فراگامان مهام” و همیاری وکلای مجرب برای مشاوره و اخذ ویزای انگلیس، رزرو وقت سفارت انگلیس ، اخذ ویزای تحصیلی، امور مربوط به مهاجرت و اقامت انگلیس، ویزای شینگن و ویزای کانادا هموطنان را یاری می کند. برای هرگونه سوال و مشاوره از این طریق با ما تماس بگیرید.