اگر به کار در انگلستان و اخذ ویزای کاری انگلستان فکر می کنید بهتر است بدانید که تصمیم گیری برای راه اندازی کسب و کار خود یک گام بزرگ است. این چک لیست ۵ آیتم دارد که برای کمک به شما جهت کار در انگلستان از ثبت نام و بازاریابی تا دانستن مسیر طراحی شده است. متقاضیان ایرانی برای کار در انگلستان نیاز به دریافت ویزای کاری انگلستان دارند. برای آشنایی بیشتر می توانید به صفحه ویزای انگلستان و وقت سفارت انگلستان مراجعه نمایید. انگلستان یکی از تاریخی ترین کشورهای اروپا با جاذبه های گردشگری زیبا و باشکوه در لندن و دیگر شهرهای آن است. از سوی دیگر موزه های انگلستان شهرتی بین المللی دارند.

کار در انگلستان ، کسب و کار در انگلستان

گامهای اولیه در مسیر اقدام به اخد ویزای کاری انگلستان

۱. ایده بزرگ

در نگاه نخست ممکن است به نظر عجیب و غریب باشد، اما یکی از اولین پیش زمینه های اصلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک، “ایده” است. پیش از انجام هر کاری ابتدا چند جمله از خلاصه آنچه را که می خواهید انجام دهید یا بفروشید را بنویسید. سه محصول اصلی و یا خدمات خود، بازار هدف یا منبع مشتریان را بنویسید.

۲. شناخت مسیر کاری صحیح

شناخت بازار هدف کسب و کار در انگلستان، تحقیق و یافتن افرادی که به خدمات و محصولات کسب شما نیاز دارند گام بسیار بزرگ و مهمی برای کار و اخذ ویزای کاری انگلستان است. اگر وبسایت یا صفحه فیس بوک داشته باشید، از افرادی که به محصولات شما علاقه مند هستند و یا به خدمات شما نیاز دارند، ایمیل دریافت می کنید. اگر بیزینس شما بیشتر در حسابداری، copywriting، کار حقوقی، مراقبت از کودک و غیره است، می توانید از طریق networking اقدام کنید (بازاریابی شبکه ای). همچنین می توانید قرار ملاقات بگذراید وسرویس های خود را ارائه داده و قراردادهای کوتاه مدت ببندید.

۳.HMRC (گمرک)، بیمه و اقامت قانونی

یکی از مواردی که اکثراً در مورد آن نگران هستند مالیات، بیمه و اقامت قانونی برای کار در انگلستان است.در مورد این موضوعات و متناسب با حرفه ای که درنظر دارید بیشتر تحقیق کنید.

۴. صورتحساب خود را تنظیم کنید

حساب بانکی خود را مرتب چک و مدیریت کنید و در صورت نیاز حسابدار استخدام نمایید، این کار برای راه اندازی کسب و کار در انگلستان و یا هرکشور دیگری ضروری است. جهت ارائه پرینت بانکی به سفارت انگلستان _به تبع اداره مهاجرت انگلستان- بایستی استانداردهای یک گردش مالی متناسب با شغل خود را بدانید.

۵. یک طرح بازاریابی تهیه کنید

برای نگارش طرح بازاریابی موثر به بودجه عظیم نیاز ندارید. به یاد داشته باشید، همه سیستم ها و روش ها برای هر کسب و کار جواب نمیدهند. اینستاگرام، آگهی ها و کمی از روابط عمومی محلی ممکن است برای یک کافی شاپ کوچک کار کند، در حالی که Linkedin و word of mouth ممکن است یک ترکیب کامل برای مشاور فناوری اطلاعات یا حسابداری باشد. در نتیجه اولین کار این است که درک کنید مشتریانتان چه کسانی هستند، چطور به آنها دسترسی پیدا کنید و نیازهای آنها چیست.

معرفی نمونه های کسب و کار

در این بخش برای شروع به کار، ما ۳ ایده جدید کسب و کار را به شما بعنوان نمونه معرفی خواهیم کرد:

  1. کسب و کار در صنایع غذایی

 گیاهخواری و کاهش مصرف گوشت در بین طرفداران محیط زیست رو به رشد است و در حال حاضر این گرایش در حال تغییر عادت های غذایی کشورهای مختلف است. گرایش های غذایی افراد به صورت کلی می تواند به یکی از دسته های زیر تقسیم شوند:

  • گوشت خوار (خوردن همه محصولات حیوانی)

  • گیاهخواری (خوردن محصولات گیاهی)

  • Pescatarian (خوردن ماهی و غذاهای دریایی )

  • انعطاف پذیر (یک رژیم گیاه خواری ساده)

در هر صورت، در رژیم غذایی قطعاً یک منحنی به سمت بالا وجود دارد، که بدون گوشت و یا حداقل با مقدار مصرف کمتر گوشت خواهد بود. بنابراین اگر رویای شما این است که تجارت غذایی خود را رونق دهید، ایده خوبی است که این بازارها و ترفندها را در ذهن داشته باشید. ممکن است بخواهید چندین نوع از کسب و کار در انگلستان را شروع کنید، از جمله:

  • کافی شاپ یا رستوران

  • حمل و نقل مواد غذایی یا غرفه داری

  • کسب و کار آشپزی

  • ایده های بازرگانی سبز و یا اقتصادی

نکته: با توجه به این که دنیا از تاثیرات منفی زیست محیطی پلاستیک های تک کاربره آگاه است و در تلاش برای کاهش مصرف این محصولات است، ایده های سبز و ایده های اقتصادی برای مدت کوتاهی در حال رشد است.

  1. کسب و کار در صنعت بهداشت و زیبایی

چندین گرایش اصلی زیبایی برای سال ۲۰۱۹ وجود دارد. اولاً محصولات زیبایی مورد نظر را انتخاب کنید. بنابراین اگر شما طرح های خود را بر روی نام تجاری لوازم آرایشی خود ثبت کرده باشید و از این موضوع اطمینان حاصل کنید که محصولات خود را مطابق با نیازهای منحصر به فرد مشتریانتان فراهم می کنید، همین می تواند کلید موفقیت تجاری شما برای کار در انگلستان باشد.

  1. کار آموزی در یک مهارت

اگر آماده تغییر بزرگ هستید، کارآموزی در یک مهارت کاملاً جدید می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد. بسیاری از تخصص های حرفه ای وجود دارد که می توانید شروع به یادگیری آنها کنید. از جمله:  این حرفه ها عبارتند از:

  • نجاری

  • متخصص (تکنسین) برق

  • دستیار

  • مربی شخصی

  • عکاس آزاد

  • نویسنده آزاد

تامین منابع مالی برای کسب و کارهای کوچک

برای دریافت کمک مالی و راه اندازی یک کسب و کار کوچک چه باید کرد؟

فراموش نکنید اخذ وام های تجاری برای کار در انگلستان تنها در صورتی امکان پذیر است که شرکت مورد نظر برای مدتی در حال کار بوده باشد، اما اکثر شرکت های تازه تاسیس به دنبال گسترش هستند و به همین دلیل نیاز به گزینه های دیگر برای افزایش سرمایه تجاری دارند.

در این مسیر می توان از کمک های دولتی استفاده کرد، اما با این حال، روند به دست آوردن بودجه از این طریق بسیار دشوار است. دولت انگلیس بیان کرده که این طرح  نوعی آزمایش برای بررسی میزان نیاز به بودجه در بخش صنعت می باشد. اما واقعیت این است که این قانون توسط قوانین اتحادیه اروپا تنظیم شده و اتحادیه اروپا چیزی را فراتر از سرمایه گذاری در بخش دولتی تامین نمی کند.

همچنین سایت هایی هستند که کمک های محلی را برای کسب و کار در انگلستان راه اندازی می کنند. همچنین، سایت هایی مانند Business Zone UK  لیستی از کمک های تجاری و جوایز مختلف را برای کارفرمایان انگلستان ارائه می دهند، اما تعداد پیشنهادات و مبلغ بودجه معمولا بسیار محدود است.

گزینه های رایج تری نیز برای سرمایه گذاری در کسب و کار وجو دارد که شامل:

سرمایه گذاران فرشته

گروه های سرمایه گذاری

سرمایه گذاران فرشته به دسته ای از سرمایه گذارها می گویند که قسمتی از سرمایه خود را در اختیار افرادی که قصد راه اندازی کار در انگلستان را دارند، قرار می دهند. این افراد حقیقی یا حقوقی از توانایی و هوش بالایی در بازاریابی برخوردار هستند. سرمایه گذاری فرشته یکی از اصلی ترین و مهم ترین روش هایی است که استارت آپ ها می توانند از آن استفاده کنند. در سرمایه گذاری فرشته، هم سرمایه گذار و هم افرادی که قصد استفاده از این سرمایه ها را دارند سود می برند.در این روش سرمایه گذار ابتدا از جانب استارت آپ ها برنامه های اصولی و کارشناسی شده که مجوزهای لازم را نیز دارند دریافت می کنند، پس از بررسی طرح و درصورتیکه به آنها اعتماد کنند، سرمایه لازم را در اختیار فعالیت آنها قرار می دهند.

گروه ۲

این گروه های سرمایه گذاری، بودجه قابل توجهی را در کسب و کار کوچک خود سرمایه گذاری می کنند. با این حال، این سرمایه گذاران برخی از امور کسب و کار را بررسی کرده و برای بازگشت بهتر سرمایه خود تضمین می خواهند. اما در عین حال، آنها تجربه ای را ارائه می دهند که می تواند عامل موفقیت کار در انگلستان در مراحل اولیه باشد. به یاد داشته باشید که سرمایه گذار هم به اندازۀ شما به دنبال پول است، از این رو سرمایه گذاری زمانی انجام خواهد شد که هر دو طرف به عنوان یک کار مشارکتی وارد شوند. این بدان معنی است که هر کسی که در یک کسب و کار کوچک سرمایه گذاری می کند، همه چیز را به انجام خواهد رساند تا اطمینان حاصل شود که سرمایه گذاری صحیح است. آنها طرح های کسب و کار خود را به طور کامل بررسی می کنند و اطمینان می دهند که خودشان به ایده کار شما و برنامه های آینده اعتقاد دارند. پیدا کردن کمک های مالی برای کسب و کار در انگلستان و یا راه اندازی می تواند مدت زمان زیادی به طول انجامد.

با این امید که موفق به دریافت ویزای کاری انگستان شده و تجارت خود را در این کشور کهن اروپایی آغاز کنید.