مدارک لازم ویزای آلمان

آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای اروپا و جهان است. هر ساله متقاضیان زیادی از ایران با اهداف کاری، تجاری و تحصیلی به این کشور سفر می کنند. همین موجب شده دولت فدرال آلمان انواع مختلفی از ویزا را برای متقاضیان ارائه دهد. ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای جاب سیکر (ویزای ۶ ماهه جست و جوی کار)، ویزای الحاق به خانواده، ویزای شرکت در ایونت ها و مسابقات همگی انواع مختلفی از ویزای آلمان هستند. در کنار این موارد جاذبه های آلمان نیز توانسته توجه گردشگران را به خود جلب کند. در ادامه با ما همراه باشید تا از مدارک لازم ویزای آلمان مطلع شده و مقدمات سفرتان را فراهم کنید.

مدارک لازم برای ویزای آلمان ، ویزای آلمان ، اخذ ویزای آلمان

مقدمات سفر به آلمان

پیش از سفر به آلمان متقاضیان ایرانی باید نسبت به ثبت درخواست وقت از طریق ویزامتریک اقدام کنند. پس از اخذ وقت باید مدارک لازم ویزای آلمان را بنا بر هدف از سفری که دارید تهیه کرده و در روز مصاحبه ارائه دهید. همچنین فراموش نکنید که در ایران اخذ ویزای توریستی آلمان از طریق شرکت ویزامتریک است که از این لینک میتوانید با آن ها بیشتر آشنا شوید.

مدارکی مانند پاسپورت معتبر، فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزا، تمکن مالی و پرینت گردش حساب، بیمه سفر معتبر برای تمام دوران سفر، رزرو هتل و بلیط  رفت و برگشت از جمله موارد مشترک و مشابه در بین همه کشورهاست. اما برای آشنایی با چک لیست مدارک لازم برای ویزای آلمان و ارائه مدارکی که شانس شما را برای گرفتن ویزا بیشتر می کنند، در ادامه با ما همراه باشید.

توجه: علاوه بر ویزای توریستی، میتوانید شرایط اخذ انواع ویزای آلمان را در این لینک را بخوانید.

مدارک ویزای توریستی آلمان

علاوه بر تمامی موارد بالا متقاضیان ایرانی در روز وقت سفارت باید مدارک زیر را نیز به ویزامتریک ارائه دهند:

  • کپی تمامی ویزاهای اخذ شده طی ۵ سال گذشته (در صورتی که پیشتر برای اخذ ویزای شینگن انگشت نگاری شده باشید، نیازی به انگشت نگاری مجدد نیست)

  • مدارکی دال بر تامین هزینه های سفر مانند کارت های اعتباری بین المللی

  • تائیدیه محل اقامت اعم از هتل، هاستل و یا شخص سومی که میزبان شماست

توجه: در صورتی که شخصی شما را دعوت کرده باشد، دعوت نامه اش نباید قدیمی تر از ۶ ماه باشد.

  • ترجمه شناسنامه

  • گواهی اشتغال به کار برای کارمندان، اشتغال به تحصیل برای محصلان

  • گواهی ثبت شرکت برای کارفرمایان همراه با عضویت در بیمه

  • گواهی دریافت حقوق بازنشستگی برای بازنشسته ها

  • هدف از سفر مطابق با تاریخ پرواز و رزرو هتل ها

  • ارائه سند ملکی معتبر برای اقدام کننده اصلی یکی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان می باشد.

توجه: اتباع غیر ایرانی باید مدرکی دال بر اقامت قانونی در ایران ارائه دهند. همچنین، افراد زیر سن قانونی نیز باید رضایت نامه ای از طرف والدین ارائه دهند.

 

خدمات بالمن برای اخذ ویزای آلمان

مجموعه بالمن با پشتیبانی موسسه حقوقی و بین المللی “فراگامان مهام”و کادری مجرب از وکلا با سالها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزای شینگن، ویزای کانادا، ویزای انگلیس و ویزای آمریکا فعالیت می کند. هموطنان نیز می توانند برای انواع مشاوره، تنظیم چک لیست ویزای آلمان، مدارک مربوط به ویزای توریستی آلمان و انواع دیگر ویزا، وقت فوری سفارت آلمان و اخذ اقامت با ما از این طریق در تماس باشند. برای شما سفر خوشی را به آلمان آرزومندیم.