برنامه استانی کانادا ۲۰۲۰

 

در چند سال اخیر که اخذ ویزای آمریکا دیگر آسان نیست، کانادا به مقصد اصلی نیروهای کار و دانشجویان برای مهاجرت تبدیل شده است. از سوی دیگر دانشگاه‌های کانادا نیز با ۱۸ درصد افزایش جذب دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۱۸_ ۲۰۱۹ به این روند سرعت بخشیده اند. علاوه بر دانشجویان، کانادا به نیروی کار ماهر نیز نیاز دارد. در نتیجه چندین برنامه استانی کانادا ۲۰۲۰ برای کارگران خارجی همراه خانواده و کسب اقامت دائم کانادا ارائه شده است. در حال حاضر دولت فدرال کانادا معروف‌ترین برنامه اکسپرس اینتری برای نیروی کار ماهر خارجی را ارائه می‌دهد.

جهت آشنایی بیشتر با نحوه اخذ ویزای کاری کانادا به این لینک مراجعه نمائید.

 

جذب نیروی کار با برنامه استانی کانادا ۲۰۲۰

بسیاری از نیروهای کار خارجی، واجد شرایط برنامه اکسsپرس اینتری نیستند، اما خبر خوب این است که در سال ۲۰۲۰ استان های کانادا برنامه‌های مهاجرت استانی یا همان Provencial  PNP را برای نیروی کار پیشنهاد می‌کنند. داوطلبانی که مایل به مهاجرت به کانادا هستند می‌توانند از  برنامه‌های PNP استان های خاص برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا استفاده کنند. برنامه‌های استانی، فرصت‌ مهاجرت به کانادا را برای کارگران خارجی که واجد شرایط سیستم اکسپرس اینتری فدرال نیستند یا دارای امتیاز کمتری در سیستم رتبه‌بندی جامع  (CRS) هستند، باز می کند.

طبق نظرسنجی های اخیر در بین کارفرمایان کانادایی، ۶۰ درصد از کارفرمایان می خواهند کسب‌ و کار خود را در کانادا راه‌ اندازی کنند. این یک فرصت عالی برای کارگران خارجی است که برای PR کانادا از طریق برنامه‌ PNP درخواست دهند. این مهم باعث شده که سیاست‌های مهاجرت به کانادا در مقایسه با ایالات‌متحده، استرالیا و انگلستان یکی از بهترین روش های اقامت دائم و مهاجرت باشد.

ویزای PNP چگونه کار می‌کند

برای اخذ ویزای کانادا با برنامه های استانی نیروهای کار باید به دو نکته مهم توجه کنند:

  1. مهارت، آموزش و تجربه کاری نیروهای کار باید برای کمک به اقتصاد استان مد نظر باشد.
  2. این نیروهای کار باید قصد اقامت و زندگی در همین استان را داشته باشند و از این طریق برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

شروع پروسه برنامه استانی کانادا ۲۰۲۰

این برنامه به صورت انحصاری تنها برای استان های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، اونتاریو، جزایر پرنس ادوارد، ساسکاچوان و یوکان و استان های شمال غربی اجرا می شود. برای ثبت نام و درخواست اقامت دائم کانادا از طریق PNP شما باید توجه به مراحل زیر پروسه اخذ ویزا را شروع کنید.

بعد از انتخاب استان و درخواست برنامه pnp کانادا ، پروسۀ مهاجرت به کانادا و محاسبه امتیاز بر اساس معیارهای آن منطقه برای شما آغاز خواهد شد. اگر شما انتخاب شوید، می‌توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

پس از درخواست اکسپرس اینتری، اسم شما در لیست متقاضیان ثبت خواهد شد و این سیستم بر اساس سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا شرایط شما را به عنوان نیروی کار ماهر، نیروی کار نیمه ماهر و نیروی کار با سابقه کار در کانادا مورد بررسی قرار می دهد.

بعد از بررسی های استان مورد نظر در صورت کسب امتیاز طبق برنامه PNP کانادا ، انتخاب خواهید شد و از طرف استان مورد نظر دعوت نامه ای برای استفاده از برنامه استانی کانادا ۲۰۲۰ دریافت خواهید کرد.

خدمات بالمن

آژانس مسافرتی بالمن با همکاری وکلای مجرب موسسه حقوقی و بین المللی “فراگامان مهام” با سالها تجربه در زمینه اخذ ویزای کانادا، ویزای انگلستان و ویزای شینگن و ویزای آمریکا به هموطنان عزیز در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا، اکسپرس اینتری و برنامه های استانی جهت مهاجرت به کانادا مشاوره داده و شما را تا اخذ ویزا همراهی می نماید.